• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

probleem 2e trap solex carb.

Beste Heren,

Sinds deze week ben ik in het bezit van een manta a uit 74, vanmiddag op de terugweg van school verzoop de motor. Wat nu blijkt is dat het mechanisme van de 2e trap niet goed meer werkt en deze niet meer opent wat ertoe leid dat elke keer als ik hem flink doortrek en vervolgens afrem de motor verzuipt. Er zit behoorlijk wat speling op het mechanisme waardoor het zaakie niet werkt.

Dus nu mijn vraag, heeft er hier iemand ene oplossing voor mijn probleem?

En aangezien ik toch bezig ben ben ik ook opzoek naar orginele contactpuntjes en een condensator maar kan deze nergens vinden op internet.

mvg Bas

Bas

Je hoeft geen raketwetenschap gestudeerd te hebben om deze conclusie te trekken ,...

Carburateur reviseren / vervangen ...

Gert

Bas

Je hoeft geen raketwetenschap gestudeerd te hebben om deze conclusie te trekken ,...

Carburateur reviseren / vervangen ...

Gert

Welkom op 't forum, maarre, beter probeer je wat connecties te krijgen bij de lokale betere automaterialen zaak, ipv dat je dergelijke onderdeeltjes voor je Manta op internet gaat zoeken. Dat is soms een speld in een hooiberg, maar contactpuntjes en de condensator moeten via internet ook wel relatief makkelijk te vinden zijn.

Welkom op 't forum, maarre, beter probeer je wat connecties te krijgen bij de lokale betere automaterialen zaak, ipv dat je dergelijke onderdeeltjes voor je Manta op internet gaat zoeken. Dat is soms een speld in een hooiberg, maar contactpuntjes en de condensator moeten via internet ook wel relatief makkelijk te vinden zijn.

contactpuntjes en condensator heb ik inmiddels al gevonden, alleen ik begrijp nog steeds niet welk deel van de carburateur de 2e trap aanstuurt.

contactpuntjes en condensator heb ik inmiddels al gevonden, alleen ik begrijp nog steeds niet welk deel van de carburateur de 2e trap aanstuurt.

zoals ik het nu begrijp is het vacuum deel wat aan de carb zit puur voor de stand van de choke, en wordt de 2e trap bedient d.m.v een u stang die in de carburateur zit?

zoals ik het nu begrijp is het vacuum deel wat aan de carb zit puur voor de stand van de choke, en wordt de 2e trap bedient d.m.v een u stang die in de carburateur zit?

tuurlijk wil ik de oplossing met jullie delen :angel

er zat teveel speling op het mechanisme onder de vacuumpomp en door er 2 ringetjes er tussen uit te halen kon ik de speling wegnemen.

tuurlijk wil ik de oplossing met jullie delen :angel

er zat teveel speling op het mechanisme onder de vacuumpomp en door er 2 ringetjes er tussen uit te halen kon ik de speling wegnemen.

Terug
Naar boven