• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

probleem astra storings lampje

hallo ik heb een astra g 1.6 16v uit 2001

mijn storings lampje blijft branden

dus had ik hem uitgelezen en daar kwam uit dat die een miss fire had op cilinder 3

en ik had 3 keuzen wat ik kon doen eerst de bougies vervangen en daarna de bobine en daarna de ontsteking

ik heb de bougies al vervangen maar het lampje blijft branden dus dacht ik de bobine te veranderen alleen hoe kan ik deze bobine testen voor dat ik het ga veranderen want ik heb geen zin om 220 euro te gaan betalen en terwijl ik niet eens weet of het wel daaraan ligt,

want de auto rijd gewoon normaal (goed) geen happer stotter of iets of verlies van trek kracht want hij trapt gewoon door makkelijk naar de 180 in no time

en heeft iemand hier ook ervaring mee gehad?

ik hoop op een reactie

mvg ssamsung

ja heb hem 2 keer laten uitlezen en 2 keer laten resetten alleen dan na een week komt de storing weer terug en soms gaat die weer uit.

Zelf een bobine halen bij de onderdelen handel

Oja, ontsteking????

het enige wat deze heeft is een bobine en dan de computer.

Geen bougiekabels, rotor of verdeler.

Willem

en is er nog een mannier om je bobine te testen ? (ps hij begint nu ook te storteren als je rond de 20 rijd,

maar op een snellere snelheid geeft die geen probleem.

mvg ssamsung

ja dat is een goeie

ik denk dat ik wel iemand ken bij ik dat kan proberen maar ik denk dat die gene gelijk gaat huilen

Terug
Naar boven