• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

probleem automatische koplamphoogte regeling

g.klijn

Post weinig
hall bij mijn vectra b 2001 station sport edition met xenon, heeft het volgende probleem, bij de linker koplamp werkt de hoogte verstelling niet meer, en hij blijft onderin staan ik zie ook zo geen motortje maar voor ik alles demonteer wilde ik eerst ff weten of iemand er hier soms meer van weet bijv. zou het ook ergens anders aan kunnen liggen , zijn er losse motortjes te krijgen of wordt het een complete andere koplamp dan of heeft er iemand anders nog een idee waar ik moet beginnen met zoeken??

bvd gijs

De hoogte verstelling word geregeld door een soort asje bevestigd op de draagarm misschien dat hij daar los ligt

kijken kan geen kwaad

De hoogte verstelling word geregeld door een soort asje bevestigd op de draagarm misschien dat hij daar los ligt

kijken kan geen kwaad

nou de aansturing is wel goed lijkt me want de rechter werkt nog wel gewoon goed dus naar mijn idee zit het ergens in of voor de rechterkoplamp

nou de aansturing is wel goed lijkt me want de rechter werkt nog wel gewoon goed dus naar mijn idee zit het ergens in of voor de rechterkoplamp

zou zomaar goed kunnen dat je een nieuwe koplamp kan gaan halen.

Maar eerst zou ik het toch even uitlezen als ik jou was.

Het kan nl OF de stelmotor zijn OF het kan de stuurunit (koplamp ECU) zijn voor de linker koplamp (en die zit onder de koplamp gemonteerd)

In het geval van een kapotte stuurunit -> een andere 2de hands van ebay scoren

In het geval van een kapotte koplamp:

pech voor jou is . . . de stelmotor zit IN de koplamp even als de xenon ballast (tja wie dat verzonnen heeft :sleeping)

dubbel pech voor jou is, gaat je ong. 350 euro kosten :angel

voordeel voor jou is, die koplampen zijn 2de hands (zelfs met kapotte stelmotor) heel goed voor een 150 euro te verkopen.

want 9 van de 10 (enkele uitzonderingen nagelaten) bouwt nl die koplampen achteraf in zonder de hoogteregeling.

zou zomaar goed kunnen dat je een nieuwe koplamp kan gaan halen.

Maar eerst zou ik het toch even uitlezen als ik jou was.

Het kan nl OF de stelmotor zijn OF het kan de stuurunit (koplamp ECU) zijn voor de linker koplamp (en die zit onder de koplamp gemonteerd)

In het geval van een kapotte stuurunit -> een andere 2de hands van ebay scoren

In het geval van een kapotte koplamp:

pech voor jou is . . . de stelmotor zit IN de koplamp even als de xenon ballast (tja wie dat verzonnen heeft :sleeping)

dubbel pech voor jou is, gaat je ong. 350 euro kosten :angel

voordeel voor jou is, die koplampen zijn 2de hands (zelfs met kapotte stelmotor) heel goed voor een 150 euro te verkopen.

want 9 van de 10 (enkele uitzonderingen nagelaten) bouwt nl die koplampen achteraf in zonder de hoogteregeling.

[rquote=1863494&tid=142294&author=gwriemersma]De lampen worden afzonderlijk geregeld dus de linker kan los liggen en de rechter niet o visa versa[/rquote]

vergis je niet dat xenon lampen compleet anders zijn qua aansturing dan halogeen lampen he.

as-sensoren zitten alleen op het linker voorwiel en linker achterwiel.

en dat signaal gaat naar beide lampen.

[rquote=1863494&tid=142294&author=gwriemersma]De lampen worden afzonderlijk geregeld dus de linker kan los liggen en de rechter niet o visa versa[/rquote]

vergis je niet dat xenon lampen compleet anders zijn qua aansturing dan halogeen lampen he.

as-sensoren zitten alleen op het linker voorwiel en linker achterwiel.

en dat signaal gaat naar beide lampen.

Heb zelf ook xenon en heb ook op rechter draag arm aansturing zitten

Maar goed er zijn natuurlijk meerdere mogelijke oorzaken van deze storing:D

Heb zelf ook xenon en heb ook op rechter draag arm aansturing zitten

Maar goed er zijn natuurlijk meerdere mogelijke oorzaken van deze storing:D

leest en huivert :P

er zitten maar 2 as sensoren op voor de xenon hoogteregeling

of ze links of rechts kan ik misschien abuis zitten. Maar in ieder geval 1 op de voor as en 1 op de achter as.

hier zijn de tekeningen uit Opel TIS gekopiëerd

P73 is Level Sensor Front

P74 is Level Sensor Rear

tisxenon.jpg

tisxenonuitleg.jpg

leest en huivert :P

er zitten maar 2 as sensoren op voor de xenon hoogteregeling

of ze links of rechts kan ik misschien abuis zitten. Maar in ieder geval 1 op de voor as en 1 op de achter as.

hier zijn de tekeningen uit Opel TIS gekopiëerd

P73 is Level Sensor Front

P74 is Level Sensor Rear

tisxenon.jpg

tisxenonuitleg.jpg

dat is :)

heb het een tijdje terug eens helemaal aan het uitpluizen geweest omdat ik de stelmotoren die in de koplampen zitten analoog wou aansturen met het draaiwieltje

uuuuh vergeet het maar :angel . . . in xenon lampen zijn het stappenmotoren die door een x aantal pulsen worden aangedreven ipv 6 8 10 of 12 volt.

Terug
Naar boven