@Douma: probleem nog niet gevonden, maar de laatste tijd heb ik geen last meer. Waarom heb je een gaatje in de benzinedop gemaakt? Ontluchting?
@Ghanz: inderdaad, kan van alles zijn. Hulpluchtschuif heb ik een tijdje terug schoongemaakt. Ook de koudestartinjector heb ik toen getest, deed het prima. Bougies heb ik nog niet bekeken, zijn nog niet zo oud. Zal ik binnenkort eens bekijken.
Omdat het probleem vanzelf verdwijnt, denk ik meer richting vervuiling. Tijdje terug liep ie ook niet zo lekker. Van alles bekeken, uiteindelijk brandstoffilter vervangen en toen was het probleem weg. (was waarschijnlijk het topic wat je al eerder gelezen hebt)
Starten wil af en toe niet zo goed, maar ik krijg hem altijd aan. Met gas geven of zonder en dan loopt ie wat minder stationair. Maar als ie loopt, loopt ie verder goed. Als motor warm is en ik zet hem uit, heb ik geen probleem bij het opnieuw starten en rijden. Compressiemeting heb ik niet gedaan. Weet eerlijk gezegd niet hoe je dat moet doen, ben een goedwillende amateur
Blijft een mysterieus geval. Het liefst laat ik de motor een keer reviseren, maar ja, de centjes
En zelf doen, durf ik niet zo goed aan. Gebruik de Manta voor het woon-werkverkeer, kan hem dus moeilijk missen, mocht ik de motor vernielen.
Voorlopig loopt ie en neem ik het af en toe stotteren maar voor lief.
In ieder geval bedankt voor het meedenken :thumbup