• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

probleem help P 1901 roetfilter 88% vol

hallo

ik heb een probleem met mijn signum 19 cdti 150 pk en gechipt naar 185 met de EGR uit geschalkeld

roetfilter zit vol

88% vol gaf hij aan en 5kPa. stationair druk verschil

wat is de beste oplossing

ik hoor het graag even van jullie

alvast bedankt

Eerste oplossing is naar de dealer gaan en laten regenereren, kost een bak met centen maar dan ben je gelijk van het probleem af, voorlopig........ :thumbdown

Vervolgens kun je 2 dingen doen. DPF er uit slopen en vervangen voor een rechte pijp met 2 flensen die je dan voor de keuring weer makkelijk kunt vervangen voor je dpf. Naar een chipper gaan, Mijn voorkeur EDS. Ik heb nu meerdere gesproken en het regenereren kan software matig uitgeschakeld. Wel dien je de twee toevoerleidingen af te doppen en de sensoren met een tyripe weg te werken. Of het dpf er af, open maken aan de bovenkant, binnekant er uit slopen, buis er door heen en dpf weer terug hangen. Visuele check bij de apk kom je dan door. Zit je alleen met de roetmeting.... :vertag

Safe driving Jurgen

Eerste oplossing is naar de dealer gaan en laten regenereren, kost een bak met centen maar dan ben je gelijk van het probleem af, voorlopig........ :thumbdown

Vervolgens kun je 2 dingen doen. DPF er uit slopen en vervangen voor een rechte pijp met 2 flensen die je dan voor de keuring weer makkelijk kunt vervangen voor je dpf. Naar een chipper gaan, Mijn voorkeur EDS. Ik heb nu meerdere gesproken en het regenereren kan software matig uitgeschakeld. Wel dien je de twee toevoerleidingen af te doppen en de sensoren met een tyripe weg te werken. Of het dpf er af, open maken aan de bovenkant, binnekant er uit slopen, buis er door heen en dpf weer terug hangen. Visuele check bij de apk kom je dan door. Zit je alleen met de roetmeting.... :vertag

Safe driving Jurgen

@speaker wrote:Gewoon handmatig regenereren. Met opcom of tech2 !

Goede tip!

Met iets meer uitleg kan hij het misschien ook zelf nog uitvoeren. Staat die auto dan een half uur in je oprit 3000 toeren te draaien?

@speaker wrote:Gewoon handmatig regenereren. Met opcom of tech2 !

Goede tip!

Met iets meer uitleg kan hij het misschien ook zelf nog uitvoeren. Staat die auto dan een half uur in je oprit 3000 toeren te draaien?

Dacht ook dat 't alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z'n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.

DPF modje gaat er bij mij toch echt in de winter op komen :afro

Safe driving Jurgen

Dacht ook dat 't alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z'n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.

Safe driving Jurgen

ik heb al veel meegemaakt met die F*cking fiat motor.

eerste egr half kapot (gaf geen foutmelding maar was idd stuk) geforceerd regenereren lukt ook nimmer. dus pot erondereuit en uitstomen met de hogedrukreiniger. regenereerde toen weer vanzelf. Maand later foutmelding van die drukslangetjes. Zat er 1 verstopt en roetfilter weer verstopt. weer geforceerd regenereren. weer een maand goed.

Toen hoorde we ergens een licht geblaas. maar konden het probleem niet direct vinden. Paar dagen later werd het erger en was het de intercooler gescheurd..... Roetfilter weer moeten demonteren en uitstomen... want geforceerd lukte weer nimmer.

Nu gaat het alweer een jaartje goed en om de 6 a 700 km doet i het nu vanzelf. auto gaat wat inhouden, en als je dan op je moment verbruikt kijkt zie je het verbruik serieus stijgen voor 10 min

dus er moet een reden zijn dat i niet regenereerd. en het zijn altijd maar kleine dingen. Ahja men wervelkleppen heb ik ook al moeten laten vervangen

als je de roetfilter uitstoomt met de hoge druk reiniger... een nachtje laten staan zodat het water er redelijk kan uitlekken...

ik heb al veel meegemaakt met die F*cking fiat motor.

eerste egr half kapot (gaf geen foutmelding maar was idd stuk) geforceerd regenereren lukt ook nimmer. dus pot erondereuit en uitstomen met de hogedrukreiniger. regenereerde toen weer vanzelf. Maand later foutmelding van die drukslangetjes. Zat er 1 verstopt en roetfilter weer verstopt. weer geforceerd regenereren. weer een maand goed.

Toen hoorde we ergens een licht geblaas. maar konden het probleem niet direct vinden. Paar dagen later werd het erger en was het de intercooler gescheurd..... Roetfilter weer moeten demonteren en uitstomen... want geforceerd lukte weer nimmer.

Nu gaat het alweer een jaartje goed en om de 6 a 700 km doet i het nu vanzelf. auto gaat wat inhouden, en als je dan op je moment verbruikt kijkt zie je het verbruik serieus stijgen voor 10 min

dus er moet een reden zijn dat i niet regenereerd. en het zijn altijd maar kleine dingen. Ahja men wervelkleppen heb ik ook al moeten laten vervangen

als je de roetfilter uitstoomt met de hoge druk reiniger... een nachtje laten staan zodat het water er redelijk kan uitlekken...

@CORSA2L16VALVE wrote:geforceerd regenereren noemen ze dat.

als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd

EDS verhoogt toch ook de frequentie van automatisch regenereren?

bij sommigen wel geloof ik :hmmz

het kan zowiezo geen kwaad

@CORSA2L16VALVE wrote:geforceerd regenereren noemen ze dat.

als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd

EDS verhoogt toch ook de frequentie van automatisch regenereren?

bij sommigen wel geloof ik :hmmz

het kan zowiezo geen kwaad

@jraaf wrote:Dacht ook dat 't alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z'n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.

Safe driving Jurgen

en hoe lang was je er dan vanaf

omdat je zegt voorlopig

want moet over 2 weken op vakantie dus wil dan geen gezeik hebben

Terug
Naar boven