• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Probleem is onvindbaar!

@Yash1412 wrote:Hij is erachter dat de katalysator is ingebrand en daarom loopt de auto niet.

@ bertone-F: Ik noem zijn naam liever niet op de forum maar hij werkt bij het Motorhuis in Kerketuinen.

Trouwens, de ECU is uitgebreid getest bij Actronics en is goed gekeurd door hun.

Kerketuinen ken ik haast geen monteurs,naam hoef je uiteraard niet te noemen.

Is er tijdens het reinigen van het gasklephuis,ook het gaatje opgeboord naar 2 mm.daar waar de dunne carterventilatieslang(vanaf kleppendeksel) op het gasklephuis aangesloten zit,dit gaatje zit vaak verstopt,omdat het eigenlijk een te kleine doorlaat heb.

Gasklephuis zelf kan ook het probleem zijn,deze zijn in het verleden ook geregeld vernieuwd,kost wel wat dacht ik,en moet volgens mij dan ook geprogrammeerd worden.

Is je uitlaat niet verstopt?,als je b.v. op de achterste demper slaat vanaf onderzijde,hoor je dan misschien het geluid van sambaballen (nee,geen geintje),je zal niet de eerste zijn.

Gasklephuis is zelfs 2x schoongemaakt bij 2 verschillende monteurs. Alle gaatjes en slangen vrijgemaakt.

De laatste keer is het op advies van Actronics gedaan. Hij is getest via de computer en alles werkt naar behoren.

Blijkt ook dat de lambda sensoren door de ingebrande katalysator vervuild zijn geraakt. Monteur hoopt dat hij ze schoon kan 'blazen'.

Vanavond gaat de kat erop en hopen dat de Zafira weer gaat lopen. Daarna gaan we weer bekijken wat de overige problemen zijn.

Hij doet het weer! :D

Kat is erop gezet en hij werkt naar behoren. Sensoren werken goed. Ik kan hem vanavond ophalen.

Brandstof reiniger is geadviseerd wat ik vanavond zal toevoegen na het tanken.

Kosten totaal € 810. + nieuwe ruitenwissers voor en achter.

Beste mensen, bedankt voor het meedenken en wellicht spreken we elkaar wederom.

Terug
Naar boven