Hallo,
Ik ben al een 5-tal jaren trotse eigenaar van een Astra G met z16xep motor.
Nu zijn deze jaren niet probleemloos verlopen.
Dan eens ABS-sensor stuk, dan nieuwe bobijn kunnen plaatsen, ...
Al zeker 4 jaar zit ik ook met een probleem aan de twinport kleppen (foutcode P1113). Maar dit hoop ik dit jaar toch op te lossen.
Maar goed, om lang verhaal kort te maken ... De laatste weken blijkt hij problemen te hebben met zijn koelvloeistoftemperatuur. Het wijzertje blijft namelijk bijna een hele rit op "0" staan.
Een rit naar mijn werk duurt 15km. Als ik aankom heeft hij een maximum temperatuur bereikt van 70°.
Meestal zakt het wijzertje dan terug zo rond de 65°.
Nu heb ik daarstraks een nieuwe temperatuursensor gaan halen en onmiddellijk vervangen, omdat ik dacht dat het daar aan zou kunnen liggen (geen foutcode die dit aangaf; gewoon buikgevoel).
Maar neen hoor, dit was het ook niet.
Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Hieronder enkele mogelijke oorzaken die ik in gedachten heb:
- defecte temperatuursensor (kan ik nu dus uitsluiten)
- te laag koelvloeistofniveau
- verkeerde koelvloeistof (al ben ik hier niet zeker van)
- defecte thermostaat (maar de verwarming werkt, dus zou ik ook kunnen uitsluiten, niet?)
Alvast bedankt voor enige reacties.
Grtz
Ik ben al een 5-tal jaren trotse eigenaar van een Astra G met z16xep motor.
Nu zijn deze jaren niet probleemloos verlopen.
Dan eens ABS-sensor stuk, dan nieuwe bobijn kunnen plaatsen, ...
Al zeker 4 jaar zit ik ook met een probleem aan de twinport kleppen (foutcode P1113). Maar dit hoop ik dit jaar toch op te lossen.
Maar goed, om lang verhaal kort te maken ... De laatste weken blijkt hij problemen te hebben met zijn koelvloeistoftemperatuur. Het wijzertje blijft namelijk bijna een hele rit op "0" staan.
Een rit naar mijn werk duurt 15km. Als ik aankom heeft hij een maximum temperatuur bereikt van 70°.
Meestal zakt het wijzertje dan terug zo rond de 65°.
Nu heb ik daarstraks een nieuwe temperatuursensor gaan halen en onmiddellijk vervangen, omdat ik dacht dat het daar aan zou kunnen liggen (geen foutcode die dit aangaf; gewoon buikgevoel).
Maar neen hoor, dit was het ook niet.
Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Hieronder enkele mogelijke oorzaken die ik in gedachten heb:
- defecte temperatuursensor (kan ik nu dus uitsluiten)
- te laag koelvloeistofniveau
- verkeerde koelvloeistof (al ben ik hier niet zeker van)
- defecte thermostaat (maar de verwarming werkt, dus zou ik ook kunnen uitsluiten, niet?)
Alvast bedankt voor enige reacties.
Grtz