• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

probleem met 17 inch wielen

OscaR-16v

Post weleens wat
ik heb nog geen jaar geleden nieuwe 17 inch TOORA wielen gekocht met banden bij bandentrend in groningen.

nou heb ik vanaf begin af aan al het probleem dat bij 120 mijn stuur trilt. ik ben na een week terug gegaan, hebben ze de wielen opnieuw uitgebalanceerd. dit was voor korte duur goed nadat de ellende weer begon.

van de week ben ik bij een ander bedrijf geweest. die heeft de wielen voor de 3de keer uitgebalanceerd. maar helaas nog steeds getril in het stuur.

ben er eigenlijk aardig zat van en begin me af te vragen of het niet aan de banden kan liggen? (de velgen zijn 100% recht + de goede centreerringen)

het merk banden wat er om ligt is Suntek (205/40/17) :hmmz volgens mij zijn dit gewoon meuk banden.

zijn er mensen die ervaring met deze banden hebben? of eventueel een oplossing? ik zit er zelf over te denken om nieuwe banden te laten monteren van een goed merk.

helaas nog steeds een vaag probleem. na een maand zit er nog maar 2.0 bar in ALLE 4 de banden inplaats van 2.8 :???:

dit kan geen toeval zijn, en het getril komt af en toe nog steeds terug. misschien verstandig om toch paar knappe banden eronder te gooien?

ben er spuugzat van :fy1

helaas nog steeds een vaag probleem. na een maand zit er nog maar 2.0 bar in ALLE 4 de banden inplaats van 2.8 :???:

dit kan geen toeval zijn, en het getril komt af en toe nog steeds terug. misschien verstandig om toch paar knappe banden eronder te gooien?

ben er spuugzat van :fy1

vandaag 2 nieuwe voorbanden laten monteren van het merk Uniroyal. probleem is nu opgelost!!! :afro :afro

vandaag 2 nieuwe voorbanden laten monteren van het merk Uniroyal. probleem is nu opgelost!!! :afro :afro

@franswinterbans wrote:het zal wel een overbodige vraag zijn maar heb je al gewisseld van voor naar achter met de wielen??

ja, daar wordt het probleem niet anders van. met de orginele 16 inch opel wielen heb ik geen last van getril. dus zit toch echt in deze set wielen.

@franswinterbans wrote:het zal wel een overbodige vraag zijn maar heb je al gewisseld van voor naar achter met de wielen??

ja, daar wordt het probleem niet anders van. met de orginele 16 inch opel wielen heb ik geen last van getril. dus zit toch echt in deze set wielen.

suntek banden heb ik nog nooit van gehoord

gooi er maar een echte banden op

denk dat je dan het probleem wel weg hebt

suntek banden heb ik nog nooit van gehoord

@syl-astra wrote:suntek banden heb ik nog nooit van gehoord

ik ben er net achtergekomen dat die banden +/- 50 euro per stuk kosten die ik erom heb liggen :hmmz zooi dus!!!

nog een bepaald merk die ik het beste kan nemen? (205/40/17)

@syl-astra wrote:suntek banden heb ik nog nooit van gehoord

ik ben er net achtergekomen dat die banden +/- 50 euro per stuk kosten die ik erom heb liggen :hmmz zooi dus!!!

nog een bepaald merk die ik het beste kan nemen? (205/40/17)

Volgens mij zit er hoogte slag in komt wel meer voor met die wokkiewokkie banden koop maar eens een setje fatsoenlijke banden dan is het waarschijnlijk over

Volgens mij zit er hoogte slag in komt wel meer voor met die wokkiewokkie banden koop maar eens een setje fatsoenlijke banden dan is het waarschijnlijk over

@Haasje17 wrote:Pomp die banden eens op tot 2.8 bar volgensmij is dan de trilling ook weg.

ik heb jou raad opgevolgd en het getril is weg :wtf hoe kan dat:O

@Haasje17 wrote:Pomp die banden eens op tot 2.8 bar volgensmij is dan de trilling ook weg.

ik heb jou raad opgevolgd en het getril is weg :wtf hoe kan dat:O

Terug
Naar boven