• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Probleem met AW03-71L automaat bak

astraminator

Post weleens wat
Ik heb onlangs de 4 bak automaat vervangen voor een exemplaar meet 3.0 koppelomvormer. Ik heb de bak eronder gezet en eerst de olie bijgevuld voor te starten. Daarna warm laten lopen en een flush erbij gedaan. Daarna olie afgetapt, filter vernieuwd, alles weer in elkaar gezet en opnieuw olie bijgevuld.

Nu werkt de achteruit perfect alleen wil hij niet vooruit. Niet in D niet in 2 en niet in 1. In D kruipt de auto ietsje maar zodra er een helinkje is is het afgelopen.

Kan er nog lucht in het systeem zitten of iets dergelijks? Wie heeft de oplossing.

heb je je oliepijl wel gepeild met warme olie en nadat hij in alle standen gestaan heeft ??

en in de P met draaiende motor peilen he

kickdown kabel wel afgesteld?

@Ghanz wrote:heb je je oliepijl wel gepeild met warme olie en nadat hij in alle standen gestaan heeft ??

en in de P met draaiende motor peilen he

kickdown kabel wel afgesteld?

Yep, allemaal gedaan. Ik vermoed dat de overbrenging van de eerste versnelling stuk is. Dus ik ga de bak er maar weer onderuit halen. De verkoper die mij die bak verkocht heeft, heeft er nog 1 liggen dus dan kan ik hem omruilen. Overigens hij heeft met deze bak gereden zonder problemen en wist dus ook niet dat dit kon gebeuren. De bak had 140.000 km op de klok staan.

Terug
Naar boven