• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Probleem met externe harde schijf - We've got contact !

Hoi Geert :

Dat klopt inderdaad wat jij zei.

Maar deze externe harder schijf gaat vanzelf aan en uit door de USB stekker in en uit de pc te halen. Dat is exeact wat er in de handleiding staat. Hij heeft een externe voeding dus ik ga ervanuit dat ie dan zo gebouwd is dat als ik de stekker eruit haal ie vanzelf zich veilig afsluit. Dat gebeurt toch met (bijna) alle USB apparaten ?

Gr. Arjan

Ps. Vanaf vandaag toch maar de knop "hardware veilig verwijderen"gaan gebruiken ;)

Ik weet niet bij jouw schijf,maar ik heb hier 2 usb sticks en daar was niks mee aan de hand.

Maar om ze sneller te maken NFTS geformateerd,ja en veel sneller,stokje eruit getrokken en ze werken niet meer!!!

Ik neem geen risico meer,alle hardware veilig verwijderen!!

Met fat32 heb je geen problemen

Origineel gepost door Juffer1

Nou, vanavond was ik het helemaal zat en heb mn gereedschap er maar eens bijgepakt.

Ik heb de behuizing uit elkaar gesloopt en er zit inderdaad een losse harde schijf in. Dit is alleen een ander soort dan ik tot nu toe gewend ben.. het schijnt SATA oid te zijn ?

Nou, kabeltje op mn moederbord gezet (kan geen adres instellen oid) en spanning gefabriceerd. Pc aan en.. Windows herkent m gewoon ! Het is een Seagate ST3250310AS schijf.

Maar nu.. ik kan m via windows verkenner en deze compter gewoon benaderen als G schijf. Ik heb bij deze computer - beheer - opslag en dan de G schijf als actief gezet. Windows zegt dat ie NTFS formaat is en komt vaak met de melding :

Deze schijf is niet geformateerd - nu formateren ?

en met de melding :

Ongeldige cilinderdrische nog wat.

Ook wordt de pc enorm traag als ik een map wil openen met als gevolg dat ie gewoon de map niet opent. De overige mappen op mijn C & D schijf opent ie wel normaal.

Wie kan me hier verder mee op weg helpen ?

Gr. Arjan

op zich dus redelijk duidelijk, de schijf is slecht benaderbaar, en dus zal je de data op normale wijze kwijt zijn, ik heb 4 recovery programma's, 3 gratis en 1 voor redelijk veel dollars gekocht, en die gratis programma's, krijgen het meestal ook niet terug, dat gekocht meestal wel, soms zelfs van usb sticks, maar das een flash, en dan is suc6 afhankelijk van geluk

Gert

Originally posted by geert666

Ik weet niet bij jouw schijf,maar ik heb hier 2 usb sticks en daar was niks mee aan de hand.

Maar om ze sneller te maken NFTS geformateerd,ja en veel sneller,stokje eruit getrokken en ze werken niet meer!!!

Ik neem geen risico meer,alle hardware veilig verwijderen!!

Met fat32 heb je geen problemen

Dat heeft niets met NTFS of FAT32 te maken, vooral bij Win2000 moet je de hardware softwarematig verwijderen zodat alle sessies met de media echt gesloten worden, doe je dat niet kan het gebeuren dat je opgeslagen bestanden niet afgesloten zijn en zo naderhand niet vindbaar zijn maar de rest van de stick doet het dan wel.

Het zou kunnen dat de USB kabel eruit getrokken is tijdens een schrijfsessie en daardoor de FAT table is beschadigd.

Soms zie je windows al een gereedmelding geven terwijl de schijf nog staat te ratelen....

Hoewel we hier van het topic afwijken kan ik alleen zeggen dat het met het sluiten van sessies te maken heeft wat overigens alleen voor flashgeheugens is omdat een HDD zijn eigen intelligentie op dit gebied heeft. Overigens komen dit soort schijven voor 99.9% standaard met FAT32

NTFS en FAT is een bestandssysteem en bepaalt hoe data op de schijf wordt opgeslagen waar bij NTFS eventuele beveiligingen aan toe te voegen zijn.

als het werkelijk zo is dat hij met een XP systeem of vista systeem (ik neem aan dattie dat heeft of ik ben er gigantisch overheen gekeken)

De schijf er zo uit heeft getrokke, heeft hij gewoon pech gehad dat zijn format beschadigd is. 99 van de 100 keer gaat dit goed.

Maar, je hebt hem nu met een "sata' (dun (rood) ) kabeltje met smalle connecter aangesloten? Je ziet hem maar hij geeft de melding dat hij neit geformateerd is.

Je zou eens het programma "get Data Back" kunnen gebruiken. Hier heb ik enorme goede ervaringen mee, en mensen die het programma kennen kunnen mij hoogstwss een hand geven.

Geef de moed iig neit op want Veel is mogelijk

Hoi Peerke,

Ik zal eens op internet gaan zoeken of ik dat programma kan vinden.

Ik heb de belangrijkste gegevens al wel eraf kunnen halen en zit nog te twijvelen om m eens "normaal" te formateren zodat ik m straks weer "normaal" kan gebruiken.

Er staan nu alleen nog 2 grote games op (Call of Juarez & Call of Duty 4) die ik heeeeeel erg graag terug zou wilen hebben:P

De USB stekker is er inderdaad tijdens het schrijven uitgehaald, maar er stond ook nergens dat dat niet mocht / kon !

Zal eens gaan rondneuzen of ik dat proggie kan vinden !

Gr. Arjan

Arjan,

je zegt ik heb de belangrijkste gegevens er al af kunnen halen. Hoe heb je dit gedaan dan?

(excuse me als ik iets overzien heb)

De eerste kee rdat ik m rechtsreeks via de SATA kabel op mn pc plugde zag ik m gelijk en kon ik veel documenten kopieren. Pas toen ik grote bestanden (audio / video) wilde kopieren kwam de pc vaak met de melding dat de schijf niet geformateerd was ed.

Sindsdien kan ik de bestanden wel zien maar niet bereiken / opvragen

Gr. Arjan

Origineel gepost door Juffer1

De eerste kee rdat ik m rechtsreeks via de SATA kabel op mn pc plugde zag ik m gelijk en kon ik veel documenten kopieren. Pas toen ik grote bestanden (audio / video) wilde kopieren kwam de pc vaak met de melding dat de schijf niet geformateerd was ed.

Sindsdien kan ik de bestanden wel zien maar niet bereiken / opvragen

Gr. Arjan

dat is echt vreemd...:hmmz

Heb je al enig vooruit gang met het programma geboekt?

Terug
Naar boven