• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

probleem met grootlicht bij kadett gsi

nl-tuning

Post veel
hallo we zijn bezig met onze witte kadett seh door de apk te halen, alleen blijven we steken bij 1 dingetje:swear en dat is dat het rechter grootlicht het niet doet(ineens).

het linker grote licht doet het wel, en als je de grootlicht hendel naar je toe haalt doet alleen het linker grotelicht het, en als je hem van je af duuwt dan gaat het hele rechter lampje uit:wtf:wtf

wie heeft dit probleem ook weleens gehad???

we hebben al een andere kabelboom(vd verlichting)geprobeerd en uiteraard ook al een ander lampje getest:P

groeten nick

ja idd, we hebben hem wel nagekeken zowieso, maar raar dat ie het links wel doet en rechts niet.

bedankt

groeten nick

Lampje kapot!!!

of

Zekering kapot

Deze lampen zijn links en rechts met aparte zekering afgezekert

eerst maar eens lamp controleren

=======================================================

Zal effe een korte uitleg geven

H4 lampje:

Deze heeft 2 gloeidraden, 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht

licht aan: Dimlicht gaat branden

Seinlicht erbij: gloeidraad grootlicht komt erbij

Grootlicht ingeschakeld: Grootlicht aan en DIMLICHT gaat dan UIT

daarom gaat bij duwen op de schakelaar de hele lamp uit.

trek maar eens aan de hendel met het liccht uit.

je zal zien dat het lampje het dan ook HELEMAAL niet doet.

Willem

we hebben de hendel vervangen voor een andere en alles werkte goed, maaaaar toen alles weer op zijn plek zat ineens weer het zelfde probleem, lampjes zijn uiteraard ook al vaak vervangen.

dus het probleem moet zijn

-of het lampje

-of de zekering of 1 van de.

groeten nick

Bij mij ging mijn grootlicht aan als ik ging knipperen, bleek een massa op de koplamp niet goed te zitten (na lang zoeken) was bij een D kadett

Wat geinig dat ik dat dus nu ook heb aan de bijrijderskant doet het groot ligt het (niet) meer.

Het probleem zit hem in de witte draad (staat geen spanning meer op aan die kant) Gemeten vanuit de stekker.

De zekering had ik geloof ik ook al omgewisselt:hmmz

Misschien toch een draadje vanaf de bestuurders kant aanleggen of kijken of het toch niet misschien in de stekker zit:vertag

Terug
Naar boven