• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Probleem met poort forwarding.

egje

Post weleens wat
Ik heb een modem die niet draadloos is en ik heb geen router, kan ik de firewall in het modem uitzetten. Ik heb een softwarematige firewall, die staat ook aan.

Als ik poorten ga forwarden in het modem en in een programma wat ik gebruik die die poorten nodig heeft. Dan werkt het programma alleen als ik de firwall in de modem uit zet en anders dus niet.

Wat kan ik het beste doen?

Als er al een firewall aan staat op het modem kan ik de softwarematige firewall misschien uitzetten? :hmmz

waarschijnlijk voor donwloads?

welke internet provider heb je?

modem firewall kan je uit zetten meestel draaien die toch op meerdere subnets.

software matige firewall aan zetten en het programma die je wilt gebruiken vrijwaren in de firewall dan heb je de maximale poort config

waarschijnlijk voor donwloads?

welke internet provider heb je?

modem firewall kan je uit zetten meestel draaien die toch op meerdere subnets.

software matige firewall aan zetten en het programma die je wilt gebruiken vrijwaren in de firewall dan heb je de maximale poort config

1) als je een topic beging met de titel post hier je computer problmen mogen we op zijn minst verwachten dat je met zo'n titel ook enige kennis hebt, dus je hebt een verkeerde titel gekozen.

2) daarnaast heb je hem in het verkeerde deel geplaatst, we hebben een computer en software deel (en ik heb hem daar naar toe verplaatst en je titel aangepast)

3) Misschien helpt het om aan te geven wat voor een modem je hebt, dan kunnen we de manuals erbij zoeken en Google raadplegen.

4) heb je zelf Google al geraadpleegt?

5) het grootste Nederlandse computerforum: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/184484//

1) als je een topic beging met de titel post hier je computer problmen mogen we op zijn minst verwachten dat je met zo'n titel ook enige kennis hebt, dus je hebt een verkeerde titel gekozen.

2) daarnaast heb je hem in het verkeerde deel geplaatst, we hebben een computer en software deel (en ik heb hem daar naar toe verplaatst en je titel aangepast)

3) Misschien helpt het om aan te geven wat voor een modem je hebt, dan kunnen we de manuals erbij zoeken en Google raadplegen.

4) heb je zelf Google al geraadpleegt?

5) het grootste Nederlandse computerforum: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/184484//

neem een goede antivirus. Je softwarematige firewall zou uit kunnen. Als het daardoor werkt en anders niet.

Kijk een server van een bedrijf is interessanter dan jouw thuis pc. Maar hoe goed is je firewall in je modem, is ook weer de vraag.

Gratis antivirus is microsoft security essentials bijvoorbeeld.

neem een goede antivirus. Je softwarematige firewall zou uit kunnen. Als het daardoor werkt en anders niet.

Kijk een server van een bedrijf is interessanter dan jouw thuis pc. Maar hoe goed is je firewall in je modem, is ook weer de vraag.

Gratis antivirus is microsoft security essentials bijvoorbeeld.

Terug
Naar boven