• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Probleem Op-Com

Ik kan me nie herinneren dat hij bij mij ook switching can aangeeft

morgen of van de week even kijken ik hou je op de hoogte

@Spacejam

ik bedoel het scherm in het filmpje bij 2 minuten en 53 seconden, daar kreeg ik foutmeldingen bij total vehicle readout en diagnose ECM. Nu met NL versie doet ie het wel

Ik heb ook problemen gehad met de Opcom van Robertcorsa. We wilde mijn mistlichten activeren maar we konden het eerste instantie niet vinden waar dat moest (lees wel contact gehad dus tussen de opcom en de auto). Een paar weken later hadden we een idee waar het zat maar toen zag de opcom de auto ook niet. Alles geprobeerd maar helaas geen verbinding. Tot op heden nog niet verder geprobeerd. Ik heb zelf overigens een Astra H en we hebben de opcom toen ook nog even in de astra G van Robercorsa geprobeerd en daar deed hij het wel gelijk...

Geen idee waar het aan ligt..

Ik heb ook problemen gehad met de Opcom van Robertcorsa. We wilde mijn mistlichten activeren maar we konden het eerste instantie niet vinden waar dat moest (lees wel contact gehad dus tussen de opcom en de auto). Een paar weken later hadden we een idee waar het zat maar toen zag de opcom de auto ook niet. Alles geprobeerd maar helaas geen verbinding. Tot op heden nog niet verder geprobeerd. Ik heb zelf overigens een Astra H en we hebben de opcom toen ook nog even in de astra G van Robercorsa geprobeerd en daar deed hij het wel gelijk...

Geen idee waar het aan ligt..

Ik zou eerst een vragen welke software er op zit...

Als de verkoper zegt 1.39, dan zit je wel goed hoor... zeker voor een Zafira A... als hij daarvoor moet dienen...

De prijs is wel wat aan de hoge kant... als je €40 wil spenderen op ebay heb je daarvoor de nieuwste software nl. 1.44, maar dat heb je allemaal niet nodig voor een Zafira A... Die dienen meer voor de Astra J, Insignia en Meriva B... natuurlijk kan je er ook je zafira A mee uitlezen, maar het zou een beetje verloren geld zijn.

De 1.39 vind je op ebay voor +- €30 incl verzending... Het is wel in Engeland, dus je zal met Credietkaart of Paypal moeten betalen... maar dat is best wel veilig...

Heb al veel gekocht via ebay etc, maar nu voor de eerste keer iets kapot :???:

Ik wacht nog op antwoord...

Jeffrey

Ik zou eerst een vragen welke software er op zit...

Als de verkoper zegt 1.39, dan zit je wel goed hoor... zeker voor een Zafira A... als hij daarvoor moet dienen...

De prijs is wel wat aan de hoge kant... als je €40 wil spenderen op ebay heb je daarvoor de nieuwste software nl. 1.44, maar dat heb je allemaal niet nodig voor een Zafira A... Die dienen meer voor de Astra J, Insignia en Meriva B... natuurlijk kan je er ook je zafira A mee uitlezen, maar het zou een beetje verloren geld zijn.

De 1.39 vind je op ebay voor +- €30 incl verzending... Het is wel in Engeland, dus je zal met Credietkaart of Paypal moeten betalen... maar dat is best wel veilig...

Jeffrey

@No Name

De opcom hapert zelfs zonder auto, dan kan hij zelfs de functie niet lezen, dus is het wel duidelijk dat de opcom stuk is denk ik :???:

Achja, kmoet het maar zo bekijken, beter een opcom van €30 naar de kl*te, dan iets met de elektronica van mijn Astratje :sleeping

@No Name

De opcom hapert zelfs zonder auto, dan kan hij zelfs de functie niet lezen, dus is het wel duidelijk dat de opcom stuk is denk ik :???:

Achja, kmoet het maar zo bekijken, beter een opcom van €30 naar de kl*te, dan iets met de elektronica van mijn Astratje :sleeping

@Jefkere wrote:Ik zou eerst een vragen welke software er op zit...

Jeffrey

Hij moet inderdaad dienen voor de zafira A.

Ik ga de verkoper vragen welke software erop zit.

@Jefkere wrote:Ik zou eerst een vragen welke software er op zit...

Jeffrey

Hij moet inderdaad dienen voor de zafira A.

Ik ga de verkoper vragen welke software erop zit.

Ik heb er een versie 1.39 met NL software.

Doet het perfect kan alles uitlezen e.d. ook eventueel sleutelprogrammeren enz.

Ik kan alleen niet mijn display en de radio programmeren, ze worden wel herkend en ik kan wel foutcodes uitlezen.

Kan dat wel met de opcom of moet ik daar toch de TECH2 voor hebben?

Of is er een andere software die het wel doet.

Ik heb er een versie 1.39 met NL software.

Doet het perfect kan alles uitlezen e.d. ook eventueel sleutelprogrammeren enz.

Ik kan alleen niet mijn display en de radio programmeren, ze worden wel herkend en ik kan wel foutcodes uitlezen.

Kan dat wel met de opcom of moet ik daar toch de TECH2 voor hebben?

Of is er een andere software die het wel doet.

Ik heb hetzelfde probleem met een Astra GTC uit 2005 met een opcom 1.44... maar ik kan alles uitlezen van mijn radio, enkel bij display de variant kan ik niet ingeraken wegens ontbreken van de software staat er... das jammer, want ik wou graag mijn boordcomputer activeren --' ik ga nu wachten tot ik mijn CID gekocht heb, dat scherm zal dan wss nieuwer zijn en daar kan ik vast wel de variant uitlezen...

Ik heb hetzelfde probleem met een Astra GTC uit 2005 met een opcom 1.44... maar ik kan alles uitlezen van mijn radio, enkel bij display de variant kan ik niet ingeraken wegens ontbreken van de software staat er... das jammer, want ik wou graag mijn boordcomputer activeren --' ik ga nu wachten tot ik mijn CID gekocht heb, dat scherm zal dan wss nieuwer zijn en daar kan ik vast wel de variant uitlezen...

Ik heb zelf een op-com V2 altijd gewerkt, tot de laptop het begaf :swear

Nu kan de software nergens meer vinden schijnt de software 1.39 nodig te hebben maar kan me de side niet meer voor de geest halen waar deze te downloaden was. :hmmz

Iemand een idee????

groetjes en vast bedankt Dolf

Terug
Naar boven