• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

probleem opgelost KAN GESLOTEN

astraac20xe

Post weinig
ik heb een 94 astra 2.0 16v.

tempratuur van mijn auto staat zelfs in het winter altijd boven 90 graden.

ik heb auto net gekocht dus nooit in zomer gereden.als die steeds bovende 90 graden komt in winter.kan ik deze auto nooit in zomer rijden.

wat kan er mis zijn of is dit normaal.de tempratuur komt net niet bij 100 graden.

In principe is het niet te hoog, maar wat je wel kan doen is FF een paar dingentjes checken zoals:

is je thermostaat nog wel goed?

slaat je ventilator wel in?

Is je temperatuursensor nog wel fris?

circuleert je waterpomp?

Dit zijn de begin dingen om naar te kijken.

De meeste dingen hierboven zullen wel oke zijn anders zou die aan de kook gaan, maar toch.

Check het gelijk allemaal FF.

Ik zou beginnen met de themostaat te vervangen. Hij zit makkelijk en is niet de hoofdprijs & een nieuwe kan nooit geen kwaad.

succes

In principe is het niet te hoog, maar wat je wel kan doen is FF een paar dingentjes checken zoals:

is je thermostaat nog wel goed?

slaat je ventilator wel in?

Is je temperatuursensor nog wel fris?

circuleert je waterpomp?

Dit zijn de begin dingen om naar te kijken.

De meeste dingen hierboven zullen wel oke zijn anders zou die aan de kook gaan, maar toch.

Check het gelijk allemaal FF.

Ik zou beginnen met de themostaat te vervangen. Hij zit makkelijk en is niet de hoofdprijs & een nieuwe kan nooit geen kwaad.

succes

waarom zou je hem niet in de zomer kunnen rijden?

die thermostaat zorgt ervoor dat je de juiste temp heb.

zodra het te heet wordt (zomer) zet hij zichzelf gewoon helemaal open en zolang jou radiateur goed koelt moet jou temp gewoon normaal blijven.

waarom zou je hem niet in de zomer kunnen rijden?

die thermostaat zorgt ervoor dat je de juiste temp heb.

zodra het te heet wordt (zomer) zet hij zichzelf gewoon helemaal open en zolang jou radiateur goed koelt moet jou temp gewoon normaal blijven.

Zoals Mr. Bone hierboven zegt zou ik ook die dingen gaan nakijken. Waarschijnlijk blijft de thermostaat dichtstaan waardoor de temp hoger word.

Zoals Mr. Bone hierboven zegt zou ik ook die dingen gaan nakijken. Waarschijnlijk blijft de thermostaat dichtstaan waardoor de temp hoger word.

90 graden is gewoon de bedrijfstemperatuur...

zolang die onder de 100 blijft is er niets aan de hand

mijn calibra turbo is in de winter 90 graden,maar in de zomer ook, alleen slaat de fan dan wat vaker in

90 graden is gewoon de bedrijfstemperatuur...

zolang die onder de 100 blijft is er niets aan de hand

mijn calibra turbo is in de winter 90 graden,maar in de zomer ook, alleen slaat de fan dan wat vaker in

de vorige eigenaar van de auto heeft een knopje in het auto ingebouwd waneer je de knopje drukt gaat de fan automatische werken misschien heeft die het knopje ingebouwd omdat de auto tewarm word maar ik ga de thermostaat wel vervangen kijken of het werkt bedankt.

de vorige eigenaar van de auto heeft een knopje in het auto ingebouwd waneer je de knopje drukt gaat de fan automatische werken misschien heeft die het knopje ingebouwd omdat de auto tewarm word maar ik ga de thermostaat wel vervangen kijken of het werkt bedankt.

Terug
Naar boven