• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

PROBLEEM REMBLOKEN LOPEN AAN

@RISL wrote:Als je het niet snel vervangt, heb je inderdaad kromme schijven straks. Dat kan al optreden na één noodstop waarna je je blokken op de schijven laat staan (bijv. door handrem aan te trekken na de noodstop).

Niet te veel mee rijden dus. Je blokken en schijven slijten ook enorm snel zo.

Vanavond alles schoon gemaakt blokken eruit kopervet op de buitenkant van de blokken gesmeerd.

Zag alleen een klein gaatje in in het rubber waar het zuigertje in zit.

Ook kan ik het zuigertje heel moeilijk terug duwen.

Kan het zijn dat het zuigertje blijft hangen wanneer ik rem en daardoor de blokken opde schijf blijven zitten.

Als ik mijn auto ook op krik en aan mijn wiel draai dan gaat dat heel stroef en stopt hij gewoon.

Dit probleem heb ik niet aan de andere kant.

Schijven en blokken zitten er nu 2 maanden op denk ik.

Iemand een idee of een oplossing?

Ik denk dat kaneelschep niet bedoelde dat je kopervet op je blokken moest smeren, maar iets van vaseline rond de zuigerstang en die een aantal keer op en neer bewegen.

Als er een gat in het rubber zit, is er waarschijnlijk vuil ingekomen dat het één en ander blokkeert (zand ofzo).

Ik denk dat kaneelschep niet bedoelde dat je kopervet op je blokken moest smeren, maar iets van vaseline rond de zuigerstang en die een aantal keer op en neer bewegen.

Als er een gat in het rubber zit, is er waarschijnlijk vuil ingekomen dat het één en ander blokkeert (zand ofzo).

@RISL wrote:Ik denk dat kaneelschep niet bedoelde dat je kopervet op je blokken moest smeren, maar iets van vaseline rond de zuigerstang en die een aantal keer op en neer bewegen.

Oke,maar die zuiger word toch beschermd door dat rubber hoe kan ik de zuiger dan schoonmaken of invetten?

Of kan je dit rubber er afhalen en eventueel na het schoonmaken vervangen door een nieuw rubber.

Hier is geloof ik nog gen how to van

@RISL wrote:Ik denk dat kaneelschep niet bedoelde dat je kopervet op je blokken moest smeren, maar iets van vaseline rond de zuigerstang en die een aantal keer op en neer bewegen.

Oke,maar die zuiger word toch beschermd door dat rubber hoe kan ik de zuiger dan schoonmaken of invetten?

Of kan je dit rubber er afhalen en eventueel na het schoonmaken vervangen door een nieuw rubber.

Hier is geloof ik nog gen how to van

Zuigers moet je terugdraaien en indrukken tegelijk.

Je zult wel de bosch versie hebben van remtangen met ronde remblokken op het eind?

Zijn toendertijd vervangen door lucas.

Bij Bosch remklauwen blijft remtang geleider ook wel een vast zitten.

We horen het van je wat het is geweest.

Zuigers moet je terugdraaien en indrukken tegelijk.

Je zult wel de bosch versie hebben van remtangen met ronde remblokken op het eind?

Geen id of w440 rubber oplost maar heb de afgelopen jaren menig zuiger zo losgekregen en nadien gene vreemde zaken ontdekt, zoja, tijd voor een ander middel ;)

Geen id of w440 rubber oplost maar heb de afgelopen jaren menig zuiger zo losgekregen en nadien gene vreemde zaken ontdekt, zoja, tijd voor een ander middel ;)

@Z20LER wrote:Zuigers moet je terugdraaien en indrukken tegelijk.

Ik hoef mijn zuiger niet te draaien en in te drukken kan deze gewoon met een lijmklem of flinke waterpomp in drukken.

Ga nu kijken of er een losse zuiger te krijgen is met het rubber en dan maar vervangen.Want heb vandaag nog eens alles los gehaald en in en uit gedrukt en beetje sileconen spray achter rubber gespoten,maar ze worden nog steeds super heet naar een stukje rijden.

En als ik dan mijn auto op krik en aan het wiel draai dan draait hij maar voor een kwart rond.

@Z20LER wrote:Zuigers moet je terugdraaien en indrukken tegelijk.

Ik hoef mijn zuiger niet te draaien en in te drukken kan deze gewoon met een lijmklem of flinke waterpomp in drukken.

Ga nu kijken of er een losse zuiger te krijgen is met het rubber en dan maar vervangen.Want heb vandaag nog eens alles los gehaald en in en uit gedrukt en beetje sileconen spray achter rubber gespoten,maar ze worden nog steeds super heet naar een stukje rijden.

En als ik dan mijn auto op krik en aan het wiel draai dan draait hij maar voor een kwart rond.

Haal er een stel op de sloop dan. Vraag me af of je veel keus hebt dan het zetten van andere klauwen, als je deze niet aan de gang krijgt.

Haal er een stel op de sloop dan. Vraag me af of je veel keus hebt dan het zetten van andere klauwen, als je deze niet aan de gang krijgt.

Terug
Naar boven