• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

PROBLEEM REMBLOKEN LOPEN AAN

Kweenie maar ist zo lastig?

Beide klauwen eraf, demonteren, schoonmaken, revisiekitje erin en weer terug erop, ontluchten en klaar

Kweenie maar ist zo lastig?

Beide klauwen eraf, demonteren, schoonmaken, revisiekitje erin en weer terug erop, ontluchten en klaar

Iemand hier die de boel heeft gereviseerd en die tips heeft?

Ik kan een gebruikte remklauw op de sloop halen in rotterdam.

Of het zelf doen met een revisiekitje?

Iemand hier die de boel heeft gereviseerd en die tips heeft?

Ik kan een gebruikte remklauw op de sloop halen in rotterdam.

Of het zelf doen met een revisiekitje?

tip, lees mijn posting hiervoor :)

nie gaan klooien met 2de hands rommel waarvan je de staat nie weet

tis geen rocket science zon klauw ;)

tip, lees mijn posting hiervoor :)

nie gaan klooien met 2de hands rommel waarvan je de staat nie weet

tis geen rocket science zon klauw ;)

Dan zou ik het zelf doen, met zo'n revisiekit.

@ mallemalle, je kunt de staat van het onderdeel toch zien. Ik snap wel wat je bedoeld, maar met een remklauw (tenzij betrokken bij een aanrijding op het wiel) kan weinig mis mee zijn. En anders krijg je (hier in de buurt tenminste) altijd 3 maanden garantie op het onderdeel. Dus een sloop zal ook echt geen rotzooi proberen te verkopen.

Dan zou ik het zelf doen, met zo'n revisiekit.

@ mallemalle, je kunt de staat van het onderdeel toch zien. Ik snap wel wat je bedoeld, maar met een remklauw (tenzij betrokken bij een aanrijding op het wiel) kan weinig mis mee zijn. En anders krijg je (hier in de buurt tenminste) altijd 3 maanden garantie op het onderdeel. Dus een sloop zal ook echt geen rotzooi proberen te verkopen.

Als je je eigen klauw even eraf haalt en openschroeft zieje nog veel beter in wat voor staat hij is, op sloop is het maar afwachten, die dingen worden echt niet uitgebreid getest op werking

Als je je eigen klauw even eraf haalt en openschroeft zieje nog veel beter in wat voor staat hij is, op sloop is het maar afwachten, die dingen worden echt niet uitgebreid getest op werking

Je kunt die van de sloop ook openschroeven ;)

Heb laatst zelfs op de sloop het één en ander laten open maken voordat ik het mee naar huis nam.

Je kunt die van de sloop ook openschroeven ;)

Heb laatst zelfs op de sloop het één en ander laten open maken voordat ik het mee naar huis nam.

Risl bedankt voor je info en mallemalle jij ook bedankt voor het vertrouwen in de mensen van de auto demontage bedrijven. Ik denk er nog een nachtje over na wat ik doe een revisie setje van 12 euro of een klem van de sloop voor 30 euro.Jammer dat hier geen how to do van is.Zou graag willen weten hoe je de zuiger uit de cilinder krijg en hoe je de klauw moet demonteren is dat alleen het moertje achter op de klauw of moet er ook nog wat gebeuren met de remleidingen?

Risl bedankt voor je info en mallemalle jij ook bedankt voor het vertrouwen in de mensen van de auto demontage bedrijven. Ik denk er nog een nachtje over na wat ik doe een revisie setje van 12 euro of een klem van de sloop voor 30 euro.Jammer dat hier geen how to do van is.Zou graag willen weten hoe je de zuiger uit de cilinder krijg en hoe je de klauw moet demonteren is dat alleen het moertje achter op de klauw of moet er ook nog wat gebeuren met de remleidingen?

Als je de klauw losmaakt om te vervangen, moet je ook de remleiding losmaken.

Kijk uit voor die troep, je krijgt het niet uit je kleren en in je ogen prikt het ;)

Gelijk remvloeistof verversen, het loopt er toch grotendeels uit, en weer ontluchten (kun je het best met z'n 2en doen). Het kan wel alleen, maar dan heb je zo'n mooi vacuümpompje nodig.

Als je de klauw losmaakt om te vervangen, moet je ook de remleiding losmaken.

Kijk uit voor die troep, je krijgt het niet uit je kleren en in je ogen prikt het ;)

Gelijk remvloeistof verversen, het loopt er toch grotendeels uit, en weer ontluchten (kun je het best met z'n 2en doen). Het kan wel alleen, maar dan heb je zo'n mooi vacuümpompje nodig.

Remklauwen zijn inderdaad geen rocket science. De vierzuiger remklauwen van m'n motor ook wel eens uit elkaar gehaald om schoon te maken. Bij motorfietsen zijn er vaak twee boosdoeners die er voor zorgen dat een zuiger zich niet voldoende terugtrekt in de klauw: aanslag op de zuiger (oplossing: het ding weer mooi glimmend poetsen) en troep in de groef waar de keerring in zit (oplossing: keerring eruit wippen en de groef schoonkrabben).

Terug
Naar boven