• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

probleempje met een dis motor in me champion

hallo beste mensen ik had een vraagje over een c20xe dis motor en ik kom er helenmaal niet uit

ik hep alles aangesloten en bevestigt en als ik gas geef komt hij laat op en ik hep backfire door me luchtfilter

ik hep een andere bobine geprobeert en alle kabels nagekeken maar niks he wie kan me helpen mes de lmm of een sensor het blok komt uit een astra gsi met etc maar dat hep ik niet op mijn kadett en dat is afgesloten

mvg jeroen

heb je ook de kabelboom van een dis motor of die van een kadett en heb je ook al eens gekeken naar de noken as sensor als die sukt is loop die ook als een vot

[/quote]

hoi ik had er eerst een let motor erin hangen met 300 + pk en moest toen een zwaardere benzienepomp onder ik hep een vermoede dat hij te veel benziene krijgt en de bougies zijn zwart van kleur ik ga vanavond wel eerst me orgineele pomp van de kadett eronder leggen dit is mijn kadett champ hierboven

gr jeroen

hoi ik hep alles van de dis en de motor heeft de dag vantevooren nog gelopen goed in een astra gsi dus ik neem aan det alle sensors goed zijn en ik hep wel de stekker die bij de ecu zit los in de motorruimte [de bovenste] maar daar kan hij toch niet slechter op lopen

gr jeroen

hey ik hep de orgineele pomp er op en nog steeds reageerd de motor slecht maar op het nokkenas zit een sensor als ik die kabel los trek tijdens het draaien dan gebeurd er niks hoord dat zo of moet hij er op reageeren slechter lopen of uit vallen

gr

hey ik heb dit een keer gehad met een dis motor dan loop hij heel slecht heeft van die backfire en komt niet op toeren ik kon er wel mee rijden maar lip echt slegt en normaal moet hij wel op een nokenas sensor reageeren het kan zelfs dat hij niet eens loop als deze stuk is

ik heb toen ale sensors uitgewiselt met nieuwe aleen de noken as niet en dit was het toen wel :D

en heb je ontsteking module wel op een blank stuk shasie ziten

en zit er een sensor in de luchtfiltterslang (moet er in zitten )

en een erg dike kadett hoor mooooi mooooi mooooi :cool:

sensor zit erin en die pin in de filterslang zit er ook in ik hep nog een krukassensor van de let is dat het zelfde die is goed

die krukas weet ik zoo niet denk het wel maar weet ik niet zeker maar ik denk je nokenas sensorn dat daar iets mee is kan je hem niet door meten

de motor loopt netjes stadionair en van de etc die hep ik wel uitgeschakeld maar die klep of ding zit er nog wel in en de motor is zekerwetend 100 % uit die astra gehaald hij komt van de opelspeciaalst vandaan en geen beunhaas of zo en hij weet zelf ook niet wat er aan de hand en hoe werkt die etc dan

kan ik dat verwijderen

ik hep mijn kabels van de let er op en die zijn goed en hep net nieuwe bougies gehaald en even kijken ik laat het weten

en op de etc zit daar nog een vacium op of weet je niet

deze is velgens mij de stapen motor deze zit onder op de inlaat vast met een slang en dan heb je nog een zit naast de inlaat moet vacuum op

hey ik heb 2 weken terug een c kadett city gekocht ma hep er nog geen fotos van ma is oranje ja rood op kenteken ma is wel compleet hard en nog orgineel 1.2 en rijd nog prima eventjes keuren en de weg op

Terug
Naar boven