• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Probleempje met verlichting ecc

Hoi,

Ik heb net de how to gelezen over de lampjes vervangen van de ecc unit, maar bij mij, zie je aan mijn zijde de temperatuur indicatie bijna niet meer ( dus die digitale cijfers)

en wel aan de andere zijde.

Is dat ook met een lampje te vervangen, of is dat een led? of is dat niet te repareren?

Gr. en Alvast bedankt.

Fred.

DAt zijn de lampjes.

Als je goed kijkt zie je de cijfers nog wel maar heel vaag.

Kwestie van vervangen van het lampje.

Doe ze meteen allemaal dat scheelt een ergenis achteraf al de ander ook kapot gaan, Ze kosten ook geen vermogen.

Gr Jack

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe

DAt zijn de lampjes.

Als je goed kijkt zie je de cijfers nog wel maar heel vaag.

Kwestie van vervangen van het lampje.

Doe ze meteen allemaal dat scheelt een ergenis achteraf al de ander ook kapot gaan, Ze kosten ook geen vermogen.

Gr Jack

Inderdaad Jack, Je ziet ze nog wel maar vaag, En als het donker is ,is wel de rest van de verlichting die het doen, maar net die cijfers aan mijn zijde ,die zie ik dan niet meer.

Maar goed ,dan word even een keer gaan proberen te sleutelen, en hopen dat het me lukt.

Oja, en zo heb ik ook het lampje precies in het midden van de tellers, die weigert ook af en toe, maar met een lichte tik op de klokken, doet die het weer. Maar daar durf ik eigenlijk niet zo goed aan te beginnen.

Misschien daar wat tips over? en wat ik kan verwachten.

Alvast bedankt

Gr Fred.

origineel gepost door dopke

Oja, en zo heb ik ook het lampje precies in het midden van de tellers, die weigert ook af en toe, maar met een lichte tik op de klokken, doet die het weer. Maar daar durf ik eigenlijk niet zo goed aan te beginnen.

Misschien daar wat tips over? en wat ik kan verwachten.

Alvast bedankt

Gr Fred.

daar is een how to over op het forum gezet .

hele duidelijke info met foto's hoe het moet .

gr ron [/quote]

Hoi Ron,

Ja sorry, ik had dit te snel geschreven:hmmz, ik heb hem nu gezien en gelezen, en het staat er inderdaad heel duidelijk beschreven.

Nu zal ik volgende week maar eens naar de garage gaan om een stuk of 10 van die lampjes te gaan halen.

Het zijn er allemaal met een kunstof voetje eraan, of kan ik ook van die losse lampjes nemen?

Want die had ik bij mijn vorige auto in de asbak, als verlichtingslampje.

gr.Fred.

De lampjesvoor de ecc zijn 1,2 watt met een zwart voetje.

De lampjes voor het dashboard zijn 5 watt voetje is van glas.

Is goed te doen,

GR Jack

Terug
Naar boven