• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Probleempje!!

oohjee.. daar hebben we onderbroekie weer!! :D:D lang niet gezien hier jongen! hoe gaat het? met mij wat minder! *(&$^&()*^% opel :D ( sorry off topic )

ik heb trouwens even hier en daar op internet gezocht en ik ben met tellen van de polen op de stekker boven begonnen en heb naar beneden geteld maar het moet andersom.. dus ga nog even kijken wat die doet ( en nee er staan geen cijfers bij de polen op de stekker )

uitlezen is rechter rij op de uitleesstekker dacht ik zo en dan van onderaf tellen 3e pin met 4e pin

Willem

nee vanaf links af beginnen en dan idd vanaf onder naar boven pin 5 en 6 en hij begon te knipperen..

hij gaf code 0500 aan en nu hahaha wat betekend het.. :D heb de paperclip er een tijdje tegenaan gehouden en hij gaf alleen deze storing aan..

origineel gepost door R.Frankhuisen

oohjee.. daar hebben we onderbroekie weer!! :D:D lang niet gezien hier jongen! hoe gaat het? met mij wat minder! *(&$^&()*^% opel :D ( sorry off topic )

ik heb trouwens even hier en daar op internet gezocht en ik ben met tellen van de polen op de stekker boven begonnen en heb naar beneden geteld maar het moet andersom.. dus ga nog even kijken wat die doet ( en nee er staan geen cijfers bij de polen op de stekker )

Wahahaha met mij gaat het rustig druk met school man, en met jou??

Ahahah die rot auto he :jerry

haha jaa idd heb met deze auto tot nu toe alleen maar gezeik gehad... :mad: maar goed.. dat houd je van de straat.. :D maar voor de rest gaat het goed met mij.. ben fucking druk op de zaak ( vw ) haha :D

maar om even weer ontopic te gaan ik heb de code 0500 opgezocht in het zoek topic gedaan en kwam achter het volgende..

P0500 No Vehicle Speed Signal C-38 ( dat wist ik al hahaha )

maar nu wat kan het zijn?

weet jij vast wel wim? jij weet alles! :D

ligt aan het systeem

begint de teller op 0 is ie elektrisch

begint ie op 20 is die met een kabel

bij de eerste zou als je speedsensor kapot zou zijn je teller niet werken

bij de 2e kan het 2 dingen zijn, kabel gebroken, dan doet de teller het niet, of pulse gever achterop tellerbak kapot

Willem

hij begint bij 0 dus is de tellerbak elektrisch aangestuurd.. dus lijkt mij dat het een sensor is.. en ik neem aan dat die op de bak zit.. kan het ook zijn dat door die sensor mijn achteruitrij verlichting niet meer werkt?? en zo ja.. welke sensor is het dan? vliegwielsensor??

neej...

sensor op de bak, waar normaal de tellerkabel op komt.

tussen koppelings hevel en schakelmechaniek

denk eerder zekering daar er meer niet werkt

Willem

maar ik heb alle zekeringen na gekeken en alle zekeringen waren goed..

of zitten er net zoals bij een T5 onder de motorruimte ook nog zekeringen ( heb alleen de gene aan de binnenzijde gekeken )

kontroleer zekering 18 eens.

deze is voor de:

- Centrale vergrendeling

- Cigarette aansteker

- achteruitrijverlichting

- tellerunit

3e van linksonder

willem

ik heb echt alles getest in de auto.. alle lampjes werken kofferbak, interieur, kentekenplaat, stadsverlichting, remlichten, mist, alles op dashboard, radio, audioinstall, alle lampjes op dashboard, tid enz enz enz

echt het enige wat niet werkt = achteruitrijverlichting + de km/h teller, km teller, dagteller voor de rest werkt alles.. en ik merk voor de rest ook niks met rijden of stationair toerental..

ok ik ga zekering 18 voor de zekerheid is testen..

en van dat kapje van men zekeringenkast word ik ook helemaal schijtziek.. daar ken je echt geen wijs uit worden..

ga als nog even zekering 18 controleren..

moet toch even een sigaret roken :D

effe opgezocht..

klopt Centrale vegrendeling werkt ook gewoon

is de kl.15 aansluiting van centrale vergendeling, voor ongeval beveiliging

Willem

@ wimV6 :hmmz zekering 18 is idd kapot.. snap der geen fuck van.. heb alles gecontroleerd en alle zekeringen waren heel.. :hmmz maar goed.. hij is i.i.g kapot maar jij zegt dat men cv er ook op zit.. maar die werkt gewoon.. :hmmz

origineel gepost door wim-v6

effe opgezocht..

klopt Centrale vegrendeling werkt ook gewoon

is de kl.15 aansluiting van centrale vergendeling, voor ongeval beveiliging

Willem

CV werkt nu ook volledig met contact aan haha..

is de + contact van de CV welke niet werkt, deze is puur voor de ongeval beveiliging.

deze zorgt ervoor dat de deuren behalve bestuurders deur van slot worden gehaald als je op safe lock je contact aan gaat, en waneer je je pennetje naar beneden hebt gedrukt, de deur van slot gaat wanneer je een klapper maakt..

CV zelf werkt over andere zekering.

Willem

Terug
Naar boven