• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

probleempjes met astra G

Hoi Opeltechneuten.

Ongeveer drie weken geleden heb ik een astra G 1.6 16v uit 2001

gekocht. ik wist dat er wat probleempjes waren en ben van plan beetje

bij beetje ze op te gaan lossen. Ik ben op deze forum gekomen met de

gedachten om ideeën te krijgen en geven waar het mogelijk is.

Oke, nou de mankementjes. Mijn boardcomputer heeft wat pixels verloren

en ik zou willen weten waar ik een goede kan vinden die niet naar een maand

weer kapot gaat. Mijn verwarming doet het niet. Ik heb wat topics hierover gelezen

maar kan niet echt een oplossing vinden. Laatste is mijn afstandbediening voor mijn

CV, die doet het niet en het is niet de batterij. Ben naar de dealer geweest en het kost

me 160euro om de twee sleutels te maken.

Van de sleutels en display was ik op de hoogte voor de koop van de wagen.

Graag zou ik van jullie een oplossing/advies willen ontvangen. Ik heb geen twee linker

handen maaaar ben ook handige Harry. Ik kan heus wel onderdelen demonteren en

monteren met behulp van kennis die ik krijg.

Zo das mijn verhaal dan! Veel he!

Alvast bedankt voor je reacties :afro :wtf :?:

als je nou in de auto gaat zitten met de deur dicht.

auto op contact zetten en dan knopje op sleutel (dicht) drukken.

reageert ie dan wel of ok niet?

is namelijk de manier om de sleutel weer te synchroniseren met de cv.

als je nou in de auto gaat zitten met de deur dicht.

auto op contact zetten en dan knopje op sleutel (dicht) drukken.

reageert ie dan wel of ok niet?

is namelijk de manier om de sleutel weer te synchroniseren met de cv.

Heb ik al gedaan maar hielp niet. Ik heb ook de sleutels open gemaakt en de houder van de batterij zitten los.

Ik denk dat er gesodeerd moet worden.

Sleutels word dan indd solderen.

Kachel : Als je aan de warm koud knop draait voel je dan wel tegen gewicht met het draaien.?

Werkt de recirculatie knop , deze zet je door de keuze schakelaar op een bepaalde stand te zetten om hem te laten werken.

Gaat de klep dan wel open en dicht met het indrukken van die schakelaar.

Want als die klep open blijft staan werkt volgens mij de verwarming ook niet. :hmmz

Heb ik al gedaan maar hielp niet. Ik heb ook de sleutels open gemaakt en de houder van de batterij zitten los.

Ik denk dat er gesodeerd moet worden.

Sleutels word dan indd solderen.

Kachel : Als je aan de warm koud knop draait voel je dan wel tegen gewicht met het draaien.?

Werkt de recirculatie knop , deze zet je door de keuze schakelaar op een bepaalde stand te zetten om hem te laten werken.

Gaat de klep dan wel open en dicht met het indrukken van die schakelaar.

Want als die klep open blijft staan werkt volgens mij de verwarming ook niet. :hmmz

De verwarming is niet afhankelijk van de recirculatieklep, het kan de 3weg klep zijn. Deze gat vaak kapot heb ik al gelezen. De mijne lekt een beetje en ga die over een tijdje ook vervangen denk ik,

De mid is bij veel defect, ook op de sloop, op het forum is iemand die ze kan reviseren, weet alleen niet wie dit is

De verwarming is niet afhankelijk van de recirculatieklep, het kan de 3weg klep zijn. Deze gat vaak kapot heb ik al gelezen. De mijne lekt een beetje en ga die over een tijdje ook vervangen denk ik,

De mid is bij veel defect, ook op de sloop, op het forum is iemand die ze kan reviseren, weet alleen niet wie dit is

Recirculatieneklep en 3wegklep, zitten die kleppen in de middenconsole? of ergens?

De verwarmings knoppen doen het zoals het hoort.

Laat aub weten waar ik ze kan vinden.

Is er een andere adres anders dan de opeldealer om de sleutels te solderen?

ik vind nogal veel geld, 160euro om twee sleutels te maken.

Als je achter kan komt "thereaper" wie de mid kan reviseren, laat het aub weten.

Recirculatieneklep en 3wegklep, zitten die kleppen in de middenconsole? of ergens?

De verwarmings knoppen doen het zoals het hoort.

Laat aub weten waar ik ze kan vinden.

Is er een andere adres anders dan de opeldealer om de sleutels te solderen?

ik vind nogal veel geld, 160euro om twee sleutels te maken.

Als je achter kan komt "thereaper" wie de mid kan reviseren, laat het aub weten.

160 euro is nog weinig voor sleutels hoor, ik had navraag gedaan voor V50 sleutels, die kosten 220 per stuk! Maar het blijft wel veel geld ja. Kun je goed solderen? Hebben beide sleutels er last van? Anders hou je die andere zolang als reserve sleutel. Zolang de kristal er wel inzit werkt het prima.

160 euro is nog weinig voor sleutels hoor, ik had navraag gedaan voor V50 sleutels, die kosten 220 per stuk! Maar het blijft wel veel geld ja. Kun je goed solderen? Hebben beide sleutels er last van? Anders hou je die andere zolang als reserve sleutel. Zolang de kristal er wel inzit werkt het prima.

De driewegklep zit helemaal onderin de middenconsole verborgen. Dan moet je je hele midden console verwijderen Asbak, radio, opberg vakje, daarna midden console eruit met verwarmings paneel.

Dan zie je onderaan de driewegklep zitten.

Kachelunit.jpg

De driewegklep zit helemaal onderin de middenconsole verborgen. Dan moet je je hele midden console verwijderen Asbak, radio, opberg vakje, daarna midden console eruit met verwarmings paneel.

Dan zie je onderaan de driewegklep zitten.

Kachelunit.jpg

Hoi Dolby.

Morgen ben ik vrij, dan haal ik de middenconsole uit.

Waar moet ik dan opletten?

Of de klep goed open en dicht gaat?

Man alvast bedankt voor de goede uitleg/foto

:thumb :thumbup :wors

Terug
Naar boven