• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

probleempjes met astra G

@opelgteetje wrote:als je nou in de auto gaat zitten met de deur dicht.

auto op contact zetten en dan knopje op sleutel (dicht) drukken.

reageert ie dan wel of ok niet?

is namelijk de manier om de sleutel weer te synchroniseren met de cv.

Met de deur open toch... ??? En dan voordat je 'm op contact zet knopje ingedrukt houden... zo doe ik 't 1x per week.

Daarna sleutel tegen je bovenbeen aanslaan om de auto en op of van 't slot te halen... hoeft niet altijd, maar meestal wel :???:

heb zelf het probleem dat de microschakelaars stuk zijn!

is dat ook te repareren en wat kost dat ?

@nick0016 wrote:Als de batterij houder los is kan je dat inderdaad solderen. Heb het zelfde probleem gehad bij mijn twee sleutels.

Is een bekend probleem en papiertje erachter zat er bij mij ook al in (zo gekocht).

Na een tijd werkte dat ook niet meer, toen maar gelijk zelf goed gemaakt.

Indien je niemand weet die dit kan maken kan ik dit wel voor je doen...

heb zelf het probleem dat de microschakelaars stuk zijn!

is dat ook te repareren en wat kost dat ?

@nick0016 wrote:Als de batterij houder los is kan je dat inderdaad solderen. Heb het zelfde probleem gehad bij mijn twee sleutels.

Is een bekend probleem en papiertje erachter zat er bij mij ook al in (zo gekocht).

Na een tijd werkte dat ook niet meer, toen maar gelijk zelf goed gemaakt.

Indien je niemand weet die dit kan maken kan ik dit wel voor je doen...

met de deuren dicht! met een open deur lukt het niet.deur dicht dan op contakt,niet starten! dan op vergrendelen drukken.werkt perfekt! zelf vorige week nog gedaan.en in mijn sleutel zit ook een stukje karton,ook de soldeer puntjes los.

met de deuren dicht! met een open deur lukt het niet.deur dicht dan op contakt,niet starten! dan op vergrendelen drukken.werkt perfekt! zelf vorige week nog gedaan.en in mijn sleutel zit ook een stukje karton,ook de soldeer puntjes los.

hier een site voor het maken van je sleutel , zijn alles behalve duur meestel maar een paar tientjes .

bijv. schoonmaken van de printplaat en nieuwe micro schakelaars er op solderen [ die druk je dus in als je op de knoppen drukt !] kosten exl. verzendkosten €18.50 !!

verzendkosten zijn €2,= [ in een bolletjes envelop ] .

dus dat valt nog best mee , volgens mij met een nieuwe behuizing om je printplaat heen [ dus dat deel wat je ziet en op drukt ] was het iets van € 30,= .

had ik op gevraagt voor een corsa C maar dat zal niet veel uitmaken voor een astra .

site : http://priad-autosleutels.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

hier een site voor het maken van je sleutel , zijn alles behalve duur meestel maar een paar tientjes .

bijv. schoonmaken van de printplaat en nieuwe micro schakelaars er op solderen [ die druk je dus in als je op de knoppen drukt !] kosten exl. verzendkosten €18.50 !!

verzendkosten zijn €2,= [ in een bolletjes envelop ] .

dus dat valt nog best mee , volgens mij met een nieuwe behuizing om je printplaat heen [ dus dat deel wat je ziet en op drukt ] was het iets van € 30,= .

had ik op gevraagt voor een corsa C maar dat zal niet veel uitmaken voor een astra .

site : http://priad-autosleutels.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Thnx Groothuis27. Ik ga de site checken en misschien via hen laten maken.

Ben naar de opel dealer vandaag wezen informeren en voor twee nieuwe sleutels

inclusief synchroniseren kost het me 120euro.

Nou doet de centrale vergrendeling moeilijk. Alle deuren gaat open maar alleen de

bestuurderndeur gaat dicht. Zou dit met de afstandbediening te maken hebben?

Thnx Groothuis27. Ik ga de site checken en misschien via hen laten maken.

Ben naar de opel dealer vandaag wezen informeren en voor twee nieuwe sleutels

inclusief synchroniseren kost het me 120euro.

Nou doet de centrale vergrendeling moeilijk. Alle deuren gaat open maar alleen de

bestuurderndeur gaat dicht. Zou dit met de afstandbediening te maken hebben?

mooi je zover geholpen tehebben .

dat van die deuren zit niet in je sleutel lijkt mij .

zit eerder in je ontvangst kast [ kiekert ] , misschien zit er corrosie in de stekker of hij zit er niet goed op , deze zit achter het schutboard aan de bijzitterskant , dus net voor je deur .

mooi je zover geholpen tehebben .

dat van die deuren zit niet in je sleutel lijkt mij .

zit eerder in je ontvangst kast [ kiekert ] , misschien zit er corrosie in de stekker of hij zit er niet goed op , deze zit achter het schutboard aan de bijzitterskant , dus net voor je deur .

Een kleine update van wat ik met behulp van mijn schoonpa gedaan heb.

Alee twee sleutels zijn goed gesoldeerd maar eentje doet het. Is totaal kapot denk ik.

`Dolby" kan je precisies zeggen wat ik nou aan de drie wegklep moet doen om de verwarming constant te laten werken?

Kan ik niet beter een andere unit kopen?

Weet iemand waar ik een MID display kan gaan kopen? Ik kan alleen een TID vinden.

Alvast bedankt allemaal

Een kleine update van wat ik met behulp van mijn schoonpa gedaan heb.

Alee twee sleutels zijn goed gesoldeerd maar eentje doet het. Is totaal kapot denk ik.

`Dolby" kan je precisies zeggen wat ik nou aan de drie wegklep moet doen om de verwarming constant te laten werken?

Weet iemand waar ik een MID display kan gaan kopen? Ik kan alleen een TID vinden.

Alvast bedankt allemaal

Ik heb het geluk gehad dat de driewegklep open ging nadat we een kortsluiting hadden veroorzaakt (plus en min omgedraaid bewust). na de kortsluiting hoorde we een geluid van een klepje.

Daarna werkt bij mij de verwarming weer zoals het hoord. Meteen daarna de zwart/groene kabel onderbroken zodat de klep niet ooit weer dicht word gestuurd.

Maar omdat dit een bekend euvel is heeft opel vanaf bouwjaar: 2002 een aangepaste driewegklep gemonteerd. Is gewoon een stukje plastic zonder electronische klep. Kost bij de Opel

dealer €28,66 exclusief. Maar het is een pokke werk om het te vervangen. Heb ik me laten vertellen door de Opel monteurs.

@Freazy wrote:Een kleine update van wat ik met behulp van mijn schoonpa gedaan heb.

Alvast bedankt allemaal

Ik heb het geluk gehad dat de driewegklep open ging nadat we een kortsluiting hadden veroorzaakt (plus en min omgedraaid bewust). na de kortsluiting hoorde we een geluid van een klepje.

Daarna werkt bij mij de verwarming weer zoals het hoord. Meteen daarna de zwart/groene kabel onderbroken zodat de klep niet ooit weer dicht word gestuurd.

Maar omdat dit een bekend euvel is heeft opel vanaf bouwjaar: 2002 een aangepaste driewegklep gemonteerd. Is gewoon een stukje plastic zonder electronische klep. Kost bij de Opel

dealer €28,66 exclusief. Maar het is een pokke werk om het te vervangen. Heb ik me laten vertellen door de Opel monteurs.

@Freazy wrote:Een kleine update van wat ik met behulp van mijn schoonpa gedaan heb.

Alvast bedankt allemaal

Okè. Is het dan niet verstandig om een andere verwarmings instrument te kopen? Mijn astra is van 2001. Ik zou dan beter zo`n aangepaste klep gaan kopen denk je? De koude dagen komen eraan en ik wil niet bevriezen in mijn eigen auto :shock: :D :lol:

Terug
Naar boven