• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

problematiek bij de grandland wagens

Idd. ja, maar da's niet gebeurd.

Gelukkig moeten we misschien wat meer op de meerderheid van de mensen vertrouwen zoals velen doen. Iets wat veel verkocht wordt, wordt door velen automatisch als beter beschouwd, toch?

Die Opels toch!

Door mensen gemaakt inderdaad. En die mensen zouden moeten kunnen toegeven dat ze God niet zijn en ook fouten kunnen maken en ze dan ook degelijk zouden moeten oplossen

@Hans GLX,

je hebt mij nog niet zien schrijven dat de meest verkochte ook de beste zou zijn. Ik refereer eigenlijk alleen maar aan jouw (vele) opmerkingen (in diverse topics) dat de XC40 zo'n veel verkochte auto is. Dat schrijf je imho niets voor niets, daar wil je wat mee 'zeggen'? Dáár reageerde ik op. Da's wat Nederland betreft hartstikke waar, maar Europees gezien is de verkoop van de XC 40 te verwaarlozen bij de verkoopcijfers van bepaalde types SUV's van andere merken.

Het feit dat heel veel mensen een bepaald produkt (merk) kopen zegt idd. weinig tot niets over de kwaliteit van dat merk / type, maar jij bent degene die voortdurend 'schermt' met de verkoopcijfers van de XC 40 (in Nederland) t.o.v. de Opel GLX verkoopcijfers.

En wie weet, misschien dat ik een bofkont ben geweest met mijn 1.6 GLX diesel ipv. de 1.2 benzine.

Idd. dit forum is over en gaat over Opels. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de afgelopen (bijna) 6 jaar met veel plezier een GLX 1.6 disel heb gereden. Op een krakende armsteun na, (bekend 'probleem') en de softwarematige inregeling van het start stop systeem v accupercentage na, heb ik de auto als prima ervaren.

Op forums kom je zelden mensen tegen die tevreden zijn. Het zijn voor het grootste deel mensen die een probleem ervaren met hun auto die het wereldkundig menen te moeten maken op een forum. Als ik de topics op het forum zo bekijk dan hebben we het over een enkel handje vol mensen die problemen hebbe. Zet dit af tegen de vele duizenden auto's die van het type zijn verkocht en vraag je dan misschien af : "Waar hebben we het over"?

Ben het er wel mee eens.

Ik zit hier al jaren en heb diverse Opel's gereden. Als.ik niet tevreden was ruilde ik de auto in. Of zorgde er voor dat het opgelost werd. Daar stak ik men energie in. Als je hier de grootste verhalen verkondigd dan zou je dat ook bij je dealer moeten doen. Had er waarschijnlijk eerder een oplossing geweest. Nu kijk je elke dag naar buiten en staat de probleem auto er nog.

Maar in al die jaren nog nooit zoveel negatieve, niet respectvolle reacties gelezen bij het model Grandland. Helaas.

Bollie en Billie (quandor en schipper1),

Op welk een planeet leven jullie eigenlijk ??

Weinig problemen ? Struin het internet maar even af. Hopeloos veel problemen.... In heel wat landen (dus waarschijnlijk overal ter wereld waar dit gedrocht geïmporteerd werd) Prijs jullie gelukkig. Jullie zouden waarschijnlijk de grootste jankers geweest zijn mocht er met jullie wagen serieuze zaken fout geweest zijn... Als die van jullie toch zo goed is, hou hem dan bij.

De leegloop op dit forum zal hoogstwaarschijnlijk (zeker)te wijten zijn aan het feit dat er heel wat grandrampen van de hand gedaan werden door ontgoochelde betalende klanten die helemaal geen waar voor hun geld kregen. Ze kregen enkel problemen waar Opel en de dealers nalieten hun verantwoordelijkheid te nemen. Wat een grap die riem. Van 180000 km naar 120000 km om te eindigen bij 80000 km wat ook nog teveel blijkt..... Zelfs dan nog proberen ze daar bij opel via allerlei bochten hun veran,twoordelijkheid te ontlopen. Hier 56000 km en stilvallen bij zelfs licht accelereren. Nu staat ie te rotten in mijn garage tot de dag dat de dealer het ziet zitten om de riem te vervangen...

Jaaaaaaa Schipper1, ik had ook goeie Opels in de 34 jazar opel rijden. Met name de eerste nieuwe aankoop en de tweede nieuwe aankoop waren topwagens. Een corsa benzine model "exclusive" en de astra 17 TDS met daarin een onverwoestbare ISUZU motor. Dat waren de gloriejaren. Daarna ging het wat bergaf om uiteindelijk in een uiterst diep dal terecht te komen met deze creatie. Heel mooi uiterlijk maar van binnen.............een grandramp.

Veel leuke tochten met jullie nieuwe merken (ook het schip verlaten wel) en hopelijk gaan jullie daar de problemen die sommigen ervaren niet wegjanken.

Het ga jullie goed. Amen +

PS 1 : niet alleen uw krakende armsteun is een gekend probleem. Ik vind het al straf dat jij daarover durft klagen. Er zijn heel wat onoplosbare gekende en gevaarlijke problemen bij deze vierwieler. Een krakende armsteun en een irriterende start-stopwerking of niet werking zijn lachertjes. Had ik maar een krakende armsteun ipv al dat ander gedoe, dan reed ik al fluitend rond.

PS 2 : ik herinner dat jullie hier vroeger commentaar hadden op Dacia. Kijk in uw meegegeven link even dat merk na. Waar staat Opel tenopzichte van Dacia ??

inderdaad , en occasies bij de vleet.....

Vandaag eindelijk 1 Grandland (nieuw model) gespot....... euh,nee, dank u. Ik pas.

Terug
Naar boven