• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

problemen Corsa B, barst voorruit, waterpomp lek, trekhaak

@jurgenve wrote:

+/-€300,- investeren in een auto om nog 2 jaartje te kunnen doorrijden vind ik zeer netjes...

en zeker als je +/- 15K km per jaar rijd zou ik zeker uitkijken met belangrijke motor componenten, als het gaat om "bezuinigen'

Enig idee hoeveel km een opel corsa B rijdt, het gaat hier over een ISUZU motorblok.

Alleen vindt ik het idee bizar om b.v. 300 euro te investeren in een wagen van b.v. 1000 euro, da's net alsof je 3000 euro gaat investeren in een wagen van 10000 euro. Uit mijn ervaring weet ik dat het dan gaat over iets grotere kosten, en dat de meeste ? mensen zulke auto dan van de hand doen om dus investering te vermijden.

Maar ik begrijp je punt wel, een kleine investering loont de moeite. Enfn, ik heb de moeite gedaan om een boek te kopen 'Vraagbaak opel corsa benzine -en dieselmodellen 93-99', ik hoop daarmee mijn wagen toch zelf wat te kunnen onderhouden.

Je moest eens weten hoeveel mensen hier al DIK 3000 euro hebben geinvesteerd in een auto van MINDER!! dan 10.000 euro.

Ligt er acht aan wat je met de auto wil.

Ik heb zelf een Corsa-B 1.5Turbo Diesel (Isuzu) van 1999 geocht voor 900 euro, toen met 292.000km op de klok.

2 dagen later reed ik al opgevoerd rond (van 67pk naar 103pk, van 132Nm koppel naar 191Nm koppel).

Nu met een kilometerstand van 327.000km rijdt ze nog steeds rete heerlijk.

Wat heb ik intussen al in onderhoud heb geinvesteerd:

> 2x Vsnaar 24 euro

> Koelwaterpomp 70 euro

> Koelsysteem Flush 12 euro

> Koelvloeistof 18 euro (10liter mooie rode koelvloeistof)

> Nieuwe Banden 300 euro

> (bijna)Nieuwe Startmotor 50 euro

> Nieuwe Dynamo incl Vacuumpomp 126 euro

> Nieuwe Koelradiateur 55 euro

> Nieuwe Schijven en blokken voor 80euro

> Zelfbouw uitlaat van Downpipe tot eindstuk 200 euro (effe 200 euro materiaal)

> Oliebeurtje incl Oliefilter Dieselfilter Luchtfilter Interieurfilter 55 euro

Bij mekaar al 990 euro, meer als de aanschaf prijs!!

Regulier onderhoud hoort er eenmaal bij, en met een auto met 300.000km kan er wel eens wat stuk gaan

Wat er aan extra's aan gedaan is:

> Cruise control erin gezet had ik nog liggen

> Mijn Angels uit mijn combo hierin gezet had ik nog liggen

> Boost Controller erop gezet 35euro

> Wat metertjes (turbodruk kon ik voor 25eur meenemen, rest gratis).

ga zo maar door.

het net wat je wil investeren, wil je er nog lang mee rijden, of niet.

Deze auto zal je uiteindelijk minder kosten als je goed voor haar zorgt dan menig jonge auto aan onderhoud nodig zal hebben, of ze het waard is of niet.

zolang de auto altijd voor je klaarstaat, is het niet te veel..

p.s. zo komen al die slecht onderhouden barrels dus op de markt, Marktwaarde verhaal...

Oja, Vergeet t bijna, Heb ook een Barst in de voorruit, en die zit mijn daar heel Best

Willem

@jurgenve wrote:

+/-€300,- investeren in een auto om nog 2 jaartje te kunnen doorrijden vind ik zeer netjes...

en zeker als je +/- 15K km per jaar rijd zou ik zeker uitkijken met belangrijke motor componenten, als het gaat om "bezuinigen'

Enig idee hoeveel km een opel corsa B rijdt, het gaat hier over een ISUZU motorblok.

Alleen vindt ik het idee bizar om b.v. 300 euro te investeren in een wagen van b.v. 1000 euro, da's net alsof je 3000 euro gaat investeren in een wagen van 10000 euro. Uit mijn ervaring weet ik dat het dan gaat over iets grotere kosten, en dat de meeste ? mensen zulke auto dan van de hand doen om dus investering te vermijden.

Maar ik begrijp je punt wel, een kleine investering loont de moeite. Enfn, ik heb de moeite gedaan om een boek te kopen 'Vraagbaak opel corsa benzine -en dieselmodellen 93-99', ik hoop daarmee mijn wagen toch zelf wat te kunnen onderhouden.

die blokken zijn beresterk en kunnen met gemak de 5 ton halen

mits je er een beetje lief voor bent en goed verzorgd ;)

Opeltje17 schreef:

Er zijn geen corsa's uit 97 waarbij de waterpomp met de multi riem meeloopt dus dan hebben we het over iets anders!!

Jawel, De diesels

Wel indien ik kijk naar de plek waar er een plasje water ligt, dan is dit vlak nabij de multi riem. Maar zoals gezegd, het boek dat ik binnenkort in de bus krijg zal ik eens deftig bekijken en voor mezelf uitmaken wat ik exact moet vervangen en wat nog niet hoeft.

Oja, Vergeet t bijna, Heb ook een Barst in de voorruit, en die zit mijn daar heel Best

Ja voor mij ook geen probleem maar wil voorkomen dat de barst verder groeit.

Omdat ik dus toch mijn waterpomp vervang lijkt het me geen slecht idee mij om m’n radiator en koelcircuit van het blok eens uit de kuisen. Mag dit gewoon met de tuinslang of is er een specifieke methode voor ?

Terug
Naar boven