• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

problemen met airbagsysteem astra g

Hallo mensen

ik heb een astra g waarvan het airbag lampje blijft branden.

Ik heb de auto uitgelezen en opcom zegt dat hij de airbag in de passagiersstoel niet ziet. de gemeten weerstand is echter exact gelijk met de andere airbags.

Wie weet een alternatief voor het vervangen van de airbag?? Bijv een weerstand ertussen solderen?? Dit ivm de apk die er weer snel aankomt en mijn gebrek aan geld voor een nieuwe airbag terwijl deze volgens mij gewoon goed is!! Graag hoor ik van u

m.v.g. M.romijn

ik heb andere stoelen in de auto gezet zonder airbags en nu brand bij mij natuurlijk ook het lampje

als het goed is kun je er een weerstand tussen zetten dit moet bij mij ook nog

mijn auto moest toen ook voor de keuring en nu blijkt dit jaar is de airbag een advies punt en geen afkeur ;)

dus de mijne is gewoon gekeurd:D

ik heb andere stoelen in de auto gezet zonder airbags en nu brand bij mij natuurlijk ook het lampje

als het goed is kun je er een weerstand tussen zetten dit moet bij mij ook nog

mijn auto moest toen ook voor de keuring en nu blijkt dit jaar is de airbag een advies punt en geen afkeur ;)

dus de mijne is gewoon gekeurd:D

Dat klopt inderdaad wat Tallie_gti zegt je auto wordt er niet meer op afgekeurd als het lampje brand. Dit probleem had ik ook bij het auto-tje van mijn vrouw, je moet het wel ff melden. Het is alleen lastiger om hem te verkopen als zo'n rot klein rood lampje brand op het dashboard.

Dat klopt inderdaad wat Tallie_gti zegt je auto wordt er niet meer op afgekeurd als het lampje brand. Dit probleem had ik ook bij het auto-tje van mijn vrouw, je moet het wel ff melden. Het is alleen lastiger om hem te verkopen als zo'n rot klein rood lampje brand op het dashboard.

gewoon de stekker verbinding er tussen uit knippen bij je stoel en de verbinding netjes solderen.

9 van de 10 keer is de stekker gammel.

gewoon de stekker verbinding er tussen uit knippen bij je stoel en de verbinding netjes solderen.

9 van de 10 keer is de stekker gammel.

Terug
Naar boven