• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

problemen met de bekabeling van mijn opel corsa a 1.4

goedendag, even kort voorstellen:

Ik ben een trotse bezitter van mijn opel corsa a model uit 1992.

hij word momenteel nog aangedreven door een c14nz motor (misschien binnenkort een andere maar dat is voor later).

heb weinig problemen met de corsa behalve een paar standaard dingen (roest, vacuüm slangetje etc.).

nu wou ik laatst een aftermarket radio inbouwen en sindsdien heb ik een probleem :swear :swear :swear

ik heb hiervoor meerdere auto's gehad waaronder ook een opel astra F en ik weet dat ik het rode en het gele draad moet omwisselen wil ik dat mijn radio zijn zenders onthoud.

hier komt het probleem naar boven: zodra ik deze omwissel gaat mijn auto op contact... ik heb de sleutel er dan niet inzitten en het gebeurd ook alleen wanneer de stekkers in de radio zitten. :wtf

nu heb ik overal gezocht en ik kan er niet achterkomen waarom die dit nou doet (ook meerdere radio's geprobeerd).

ook ben ik erachter gekomen dat zodra ik de auto van contact af zet mijn klok niet meer verder gaat en mijn acc stand doet helemaal niks.

wat kan dit zijn???? ik ben al 2 maanden aan het zoeken en ben nu een beetje radeloos

mvg. arne

Ik zou beginnen met spanning meten wat je op je gele en rode draad krijgt.

Nu weet ik niet hoe het zit bij een Corsa uit 1992, maar mijn oude Corsa uit 1987 had geen af fabriek radio voorbereiding en alleen een constante plus voor de AM radio die erin zat. Ik heb toen dus zelf een geschakelde plus moeten trekken voor mijn nieuwe radio en heb ik er zelf een ISO stekker in gemaakt.

Normaal heb je nodig om je radio te laten werken:

constante plus +12v vanaf accu (rood)

geschakelde plus +12v via contactslot (zwart)

en massa- (bruin)

(en natuurlijk kabels voor je speakers/luidsprekers)

draadkleuren zijn van de draadboom van de auto zelf

Ik heb ook een Corsa A van '92 en daar heb ik niets aan te hoeven passen voor het gebruik van de radio.

Het was zo plug en play.

Terug
Naar boven