• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Problemen met gas uitstoot UPDATE 25-02-2011

Ja dan gaat de auto maar ff naar de gasboer in Hoogeveen.

Kijken wat die mensen dan zeggen en hun uitvindingen zijn.

[rquote=1859255&tid=141840&author=opelvectra]ik vraag me af of de lpg instalatie wel deugt,zou dit eerst na laten kijken[/rquote]

Oke, maar als die niet zou deugen dan moet ik op Gas toch ook beroerd rijden toch, of denk ik nu te makkelijk.

Benzine en op gas rijd de auto gewoon perfect.

Vandaag 11-02-2011 dus naar de gasboer geweest.

Nou ben dus even bij de gasboer geweest en die zegt het volgende.

Je katalysator is kapot. (ik zeg je meent het dus niet goed overlegt met wie ik heb gesproken dit had ik namelijk dus al verteld).

Gasklepverdeelhuis ofzoiets schoongemaakt.

Zag er goed uit zei hij.

Moeilijk moeilijk dus.

Nu heeft hij dus achter de motor spray gebruikt en toen kwam hij tot de ontdekking dat ik dus ergens een vacuumlek heb, maar waar.

(getest met slang op uitlaat en sprayen en toen gingen de waardes dus onderuit.)

Samen met de kapotte kat is dit waarschijnlijk het euvel zei de beste man.

Kosten 30 minuten binnen geweest + 2 soorten spray a € 27,85.

Heren hebben jullie misschien dan een idee waar het probleem zich dan kan bevinden achter het motorblok.

Het gaat dan om een X20XEV.

Hoor het graag van jullie.

Ja dan gaat de auto maar ff naar de gasboer in Hoogeveen.

Kijken wat die mensen dan zeggen en hun uitvindingen zijn.

Vandaag 11-02-2011 dus naar de gasboer geweest.

Nou ben dus even bij de gasboer geweest en die zegt het volgende.

Je katalysator is kapot. (ik zeg je meent het dus niet goed overlegt met wie ik heb gesproken dit had ik namelijk dus al verteld).

Gasklepverdeelhuis ofzoiets schoongemaakt.

Zag er goed uit zei hij.

Moeilijk moeilijk dus.

Nu heeft hij dus achter de motor spray gebruikt en toen kwam hij tot de ontdekking dat ik dus ergens een vacuumlek heb, maar waar.

(getest met slang op uitlaat en sprayen en toen gingen de waardes dus onderuit.)

Samen met de kapotte kat is dit waarschijnlijk het euvel zei de beste man.

Kosten 30 minuten binnen geweest + 2 soorten spray a € 27,85.

Als je lambda waarden en uitstoot omhoog gaan, bij het spayen van bv remreiniger achter je blok, zal daar waarschijnlijk een vacuum lekkage zitten.

Maar dan zul je het op benzine ook moeten hebben. is dat niet het geval, dan zijn het slangen van je gasinstallatie die een lekkage veroorzaken.

Te veel zuurstof resulteerd in een hoge co waarde, en je motor word veel warmer. Een AFR meter zal dan ook wel Lean aangeven (arm mengsel)

Heren hebben jullie misschien dan een idee waar het probleem zich dan kan bevinden achter het motorblok.

Het gaat dan om een X20XEV.

Hoor het graag van jullie.

He kerel,

Ja op benzine heb ik dit verhaal nu ook, eerst dus niet maar nu dus wel.

Maar heb ik het nu verkeerd dan, want tijdens het sprayen gingen de waardes volgens mij juist omlaag.

En waar zou die lek dan kunnen zitten achter het blok enig idee,

Hoor het graag van je.

Gr Edwin

Ik ken het type blok niet, en weet dus niet wat er allemaal voor een slangen achter je blok lopen..

Pak zelf een bus remreiniger, en spuit slang voor slang in...toerental veranderd vaak doordat het gat gedicht wordt door de vloeistof die je er op spuit.

Moet makkelijk te vinden zijn op die manier.. dan weet je ook gelijk welke slang er lekt...

Als je lambda waarden en uitstoot omhoog gaan, bij het spayen van bv remreiniger achter je blok, zal daar waarschijnlijk een vacuum lekkage zitten.

Maar dan zul je het op benzine ook moeten hebben. is dat niet het geval, dan zijn het slangen van je gasinstallatie die een lekkage veroorzaken.

Te veel zuurstof resulteerd in een hoge co waarde, en je motor word veel warmer. Een AFR meter zal dan ook wel Lean aangeven (arm mengsel)

Bedankt voor de tips ga maar eens kijken waar het nu dan aan ligt welke slang enz,

Anders vraag ik het Wim ook even die weet wel meer over deze blokken.

He kerel,

Ja op benzine heb ik dit verhaal nu ook, eerst dus niet maar nu dus wel.

Maar heb ik het nu verkeerd dan, want tijdens het sprayen gingen de waardes volgens mij juist omlaag.

En waar zou die lek dan kunnen zitten achter het blok enig idee,

Hoor het graag van je.

Gr Edwin

Ik ken het type blok niet, en weet dus niet wat er allemaal voor een slangen achter je blok lopen..

Pak zelf een bus remreiniger, en spuit slang voor slang in...toerental veranderd vaak doordat het gat gedicht wordt door de vloeistof die je er op spuit.

Moet makkelijk te vinden zijn op die manier.. dan weet je ook gelijk welke slang er lekt...

Bedankt voor de tips ga maar eens kijken waar het nu dan aan ligt welke slang enz,

Anders vraag ik het Wim ook even die weet wel meer over deze blokken.

achter op het blok van de x20xev lopen uit mijn hoofd 2 vacuum slangen deze kan je volgen vanaf je gasklep.

Terug
Naar boven