• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Problemen met Monza A2 GSE

Ik heb me vanochtend even verder gefocust op het stuurapparaat van de Bosch Jetronic (AS 0 227 921 016).

Wanneer ik hem loskoppel, heb ik uiteraard geen geklik meer van het brandtofpomprelais, de brandstofpomp en stappenmotor pulsen niet, geen gevonk meer in de verdeelkap en ook de digi- tellerset maakt z'n "zelfstest" netjes af.

Met mijn beperkte electronicakennis geef ik het stuurapparaat dus de schuld.

Heeft iemand van jullie er miss. 1 liggen die ik kan testen ( en uiteraard overnemen als het probleem daarmee opgelost is !!! :racen: ) het partnr. is: AS 0 227 921 016

Graag jullie reactie.......

Mario,

Ik zie dat je bekend ben daar, het is niet in de polder, maar over de Algerabrug links, bij de stoplichten rechts en dan de 1e mogelijkheid weer rechts, het parkeerterrein van het vroegere Kaerthuys (heet nu de pannekoe) naast het zwembad de Lansingh.

Als je willt komen kan ik je wel aanmelden.

Ik ben zit inmiddels "vast" met mijn storing... ik weet het niet meer.

's Ochtends wanneer ik de accu erin zet, start hij gewoon en slaat vervolgens na een halve minuut weer af.. en het klikken en pulsen begint weer... ik weet het niet meer.

Misschien de regelprint van de Bosch jetronic - zit achter de linker veerpoot in de motorruimte...

Heeft iemand daar al eens problemen mee gehad???

Tja, als dat stuur apparaat overleden is (die zwarte kast aan de bestuurderskant achter de veerhoed).... dan zijn je klachten te begrijpen. Gelukkig nog nooit dit soort prob's gehad. Electronica is voor mij meestal abacadabra. Ik heb er geen eentje spare liggen. Maar de man, die ik je hebt doorgegeven, heeft er zeker eentje liggen voor je. Bel eventjes voor de zekerheid.

Ik heb me vanochtend even verder gefocust op het stuurapparaat van de Bosch Jetronic (AS 0 227 921 016).

Wanneer ik hem loskoppel, heb ik uiteraard geen geklik meer van het brandtofpomprelais, de brandstofpomp en stappenmotor pulsen niet, geen gevonk meer in de verdeelkap en ook de digi- tellerset maakt z'n "zelfstest" netjes af.

Met mijn beperkte electronicakennis geef ik het stuurapparaat dus de schuld.

Heeft iemand van jullie er miss. 1 liggen die ik kan testen ( en uiteraard overnemen als het probleem daarmee opgelost is !!! :racen: ) het partnr. is: AS 0 227 921 016

Graag jullie reactie.......

Tja, als dat stuur apparaat overleden is (die zwarte kast aan de bestuurderskant achter de veerhoed).... dan zijn je klachten te begrijpen. Gelukkig nog nooit dit soort prob's gehad. Electronica is voor mij meestal abacadabra. Ik heb er geen eentje spare liggen. Maar de man, die ik je hebt doorgegeven, heeft er zeker eentje liggen voor je. Bel eventjes voor de zekerheid.

Terug
Naar boven