• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

problemen met voortrein

Slurpy

Post weinig
Bij deze richt ik mij tot de autotechneuten die hier zeker te vinden zijn.

Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een paar probleempjes met de voorkant van de omega

Ten eerste :

Het typisch kloppende geluid van versleten stabistangetjes. De stangetjes zijn vervangen en het geluid blijft.

Ten tweede:

Bij het afremmen begint rond de 80 km/u mijn stuur te trillen. Eens daaronder neemt het trillen ineens af tot het helemaal verdwijnt.

Eerst dacht ik aan een onbalans in de wielen maar nu liggen mijn wintervelgen eronder en heeft hij het nog steeds.

Kromme schijven misschien ?? De remschijven zijn zeker nog meer dan dik genoeg en waarom heeft hij het dan niet op andere snelheden ??

Hopend op een spervuur van deskundige tips...

alvast bedankt,

Michel.

draagarmen?

bovenste veerpoot rubbers?

is t mss een combi van deze twee en de snelheid rond de 80 ,draaien de wielen minder snel waardoor deze beginnen te trillen..

draagarmen?

bovenste veerpoot rubbers?

is t mss een combi van deze twee en de snelheid rond de 80 ,draaien de wielen minder snel waardoor deze beginnen te trillen..

ik doe even mee, ik heb het zelfde probleem.

morgen gaat hij de brug op gaan we even kijken wat dit is.

ik doe even mee, ik heb het zelfde probleem.

morgen gaat hij de brug op gaan we even kijken wat dit is.

vandaag is hij op de brug geweest en het volgende veranderd.

aan de passagiers zijde zat 1 mm speling op de pitmanarm en nu het echte probleem, de stuurkogel was zelfs met de auto los van de grond geen speling te bekennen, maar toen deze los gehaald werd voor de pitmanarm had deze ineens wel spelingen deze vervangen. PROBLEEM OPGELOST IN MIJN VOERTUIG! tevens heb ik mijn banden gebalanceerd.

hopelijk heb je er wat aan.

vandaag is hij op de brug geweest en het volgende veranderd.

aan de passagiers zijde zat 1 mm speling op de pitmanarm en nu het echte probleem, de stuurkogel was zelfs met de auto los van de grond geen speling te bekennen, maar toen deze los gehaald werd voor de pitmanarm had deze ineens wel spelingen deze vervangen. PROBLEEM OPGELOST IN MIJN VOERTUIG! tevens heb ik mijn banden gebalanceerd.

hopelijk heb je er wat aan.

Hulppitmanarm is bij mij een maand of twee geleden reeds vervangen.

Ik heb gisteren draagarmrubbers en stabistangrubbers gehaald bij de VOD.

Nu volgende week ergens een dag tijd vinden om alles te monteren en dan zien we wel.

Ik hou je op de hoogte.

Hulppitmanarm is bij mij een maand of twee geleden reeds vervangen.

Ik heb gisteren draagarmrubbers en stabistangrubbers gehaald bij de VOD.

Nu volgende week ergens een dag tijd vinden om alles te monteren en dan zien we wel.

Ik hou je op de hoogte.

Terug
Naar boven