• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

problemen met voortrein

als ex B omega rijdster kan ik alleen maar zeggen alles komt uit op de draagarm bussen en vooral die 2 olie gevulde bussen zijn de boosdoensters in de 7,5 jaar dat ik mijn B omega had heb ik tot 3 keer toe de draagarmen vervangen met veel gevolg schade er bij

hij reed vaker shit dan goed

de oplossing voor dit probleem zijn powerflex polyurethaan bussen en hier kan je ze vinden http://www.powerflex.co.uk/products/Omega+B+1994-2003-2658/1.html

daarna is het een kwestie van gevolg schade oplossen

ik heb ze zelf helaas nooit in mijn omega gehad ik was het gelazer zo zat dat ik de omega verkocht heb en was tevens mijn laaste opel

als ex B omega rijdster kan ik alleen maar zeggen alles komt uit op de draagarm bussen en vooral die 2 olie gevulde bussen zijn de boosdoensters in de 7,5 jaar dat ik mijn B omega had heb ik tot 3 keer toe de draagarmen vervangen met veel gevolg schade er bij

de oplossing voor dit probleem zijn powerflex polyurethaan bussen en hier kan je ze vinden http://www.powerflex.co.uk/products/Omega+B+1994-2003-2658/1.html

ik heb ze zelf helaas nooit in mijn omega gehad ik was het gelazer zo zat dat ik de omega verkocht heb en was tevens mijn laaste opel

origineel gepost door Slurpy

Valt wel te riskeren denk ik. Febi is normaal geen brol. 't Is toch een nieuwe ?? :D

hij is inderdaad nieuw heb hem er een jaartje onder zitten nu tevens toen nieuwe draagarm bussen van de VOD

rijdt na 20.000 nog steeds perfect ! :thumbup

origineel gepost door Slurpy

Valt wel te riskeren denk ik. Febi is normaal geen brol. 't Is toch een nieuwe ?? :D

hij is inderdaad nieuw heb hem er een jaartje onder zitten nu tevens toen nieuwe draagarm bussen van de VOD

rijdt na 20.000 nog steeds perfect ! :thumbup

origineel gepost door tanisha

:hmmz Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Dit is mijn tweede omega en bij de vorige heb ik hoegenaamd geen problemen gehad met de voortrein. Die heb ik destijds gekocht met 120.000 km op de teller en verkocht toen er 260.000 km op stonden.

Nooit problemen gehad.

origineel gepost door tanisha

:hmmz Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Dit is mijn tweede omega en bij de vorige heb ik hoegenaamd geen problemen gehad met de voortrein. Die heb ik destijds gekocht met 120.000 km op de teller en verkocht toen er 260.000 km op stonden.

Nooit problemen gehad.

Gisteren zijn de draagarm- en stabistangrubbers vervangen en het kloppen en trillen zijn nagenoeg verdwenen. :)

Maar er is nog wel wat slijtage ontdekt.

De spoorstangetjes zijn niet meer zo fris, rechterfuseekogel idem, linkerwiellager heeft een beetje speling en de veerpootlagers voelen ook niet meer zo denderend aan.

Tja, alles aan de voortrein heeft dezelfde ouderdom dus 't zal wel te wijten zijn aan normale slijtage denk ik.

Het zal in ieder geval voor een andere keer zijn.

Gisteren zijn de draagarm- en stabistangrubbers vervangen en het kloppen en trillen zijn nagenoeg verdwenen. :)

Maar er is nog wel wat slijtage ontdekt.

De spoorstangetjes zijn niet meer zo fris, rechterfuseekogel idem, linkerwiellager heeft een beetje speling en de veerpootlagers voelen ook niet meer zo denderend aan.

Tja, alles aan de voortrein heeft dezelfde ouderdom dus 't zal wel te wijten zijn aan normale slijtage denk ik.

Het zal in ieder geval voor een andere keer zijn.

Ik heb net bij de VOD al het overige besteld.

Spoorstang (x2), fuseekogel (x2), veerpootlager (x2) en wiellager (x2).

Weer een kleine aderlating maar dan is ineens alles in orde.:)

Ik heb net bij de VOD al het overige besteld.

Spoorstang (x2), fuseekogel (x2), veerpootlager (x2) en wiellager (x2).

Weer een kleine aderlating maar dan is ineens alles in orde.:)

Terug
Naar boven