• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Problemen na inbouw Crooke powerbox (opgelost!!)

origineel gepost door mayhem

origineel gepost door rossi-aduard

De codes die er bij mij er uitkwamen met de paperclipmethode zijn:

12(begin),

43,

71,

34,

13,

12(einde)

12=begin

43=Primary ignition (distributor systems) High voltage

71= Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage

34=Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage

13=Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.

king:

als ik dit zo lees..

dat kleine kabelboompje naar deze sensoren toe loopt erg dicht langs de multiriem, controlleer even of deze niet tegen de riem heeft gelopen of ergens draadbreuk/kortsluiting maakt

ook zijn 2 van deze sensoren van dezelfde stekker voorzien, die worden nogal eens verwisselt :P

overigens als je het netter wilt doen leg dan die dikke blauwe stekker onder je inlaat door

dan krijg je ongeveer dit (mijn oude x16xe)

demotoor.JPG

Nou ik ben bij de VOD geweest. Alle oude codes laten wissen, daarna kwam alleen code 22 te voorschijn.

Die heeft te maken met de gasklep positie sensor. Volgens de VOD gaat die sensor zelf bijna nooit kapot. Ik ga eerst de bedrading vervangen vanaf het punt waar deze verlengd is en hopelijk is het probleem dan over!

Edit: Als het hier niet aan ligt weet ik het niet meer, kabelboom er naartoe is net een slagveld:) 1 soldeerverbinding los en de kabel naar de gasklep positiesensor aangevreten door de multiriem. Kan ff aan de slag met solderen! Ik houd jullie op de hoogte!

Foto's volgen:kewlpics

Bij mij was dit ook het geval dus, waardoor ie in het begin eerst stationair niet echt goed liep. En 2 dagen later liep helemaal bijna niet, leek net alsof ie op 3 poten liep. Toen ik ff aan de kabels zat waar ik ik dus had gesoldeerd ff knijpen enz liep ie opeens goed, dus ik blij. Heb alles opnieuw gesoldeerd, en goed ingetaped enz. Sindsdien geen enkel probleem meer loopt als een zonnetje. Dus check ff goed die kabels.

wij hebben alleen niks gesoldeerd.....kabelboom van mijn blokkie (alleen dat gedeelte van rond de inlaat) is overgezet naar zijn blokkie.

wel jammer dat ie aangelopen heeft bij de multiriem. We hebben erg ons best gedaan om het netjes in te bouwen ;)

Oww ok, wist niet dat ie jou kabelboom heeft gebruikt.

Maar ik neem aan dat er toch ook een verleng stuk bij jou in de kabelboom is gemaakt?

origineel gepost door Corsa_B_66

Oww ok, wist niet dat ie jou kabelboom heeft gebruikt.

Maar ik neem aan dat er toch ook een verleng stuk bij jou in de kabelboom is gemaakt?

jep, daarom hebben we ook mijn boom gebruikt :)

kreeg net een smsje van topic starter...

"je had gelijk, het was iets kleins. Draadje naar de gaskleppositiesensor losgebroken bij de montage ofzo"

ben blij dat het hiermee opgelost is. Veel plezier ermee! :)

Het probleem is opgelost! De Corsa rijdt weer als een zonnetje! Ik heb het verlengde gedeelte naar de gasklep positiesensor er opnieuw aangemaakt. De oude verlengkabel was aangevreten door de multiriem en er was een draad compleet losgebroken.

Ik heb de tip van 5chaap2k opgevolgd en de bedrading nu onder het spruitstuk langsgelegd. Ziet er inderdaad netjes uit.

Hieronder de bijbehorende :kewlpics

hpim1813.jpg

hpim1812y.jpg

hpim1814.jpg

hpim1815a.jpg
Lekker aangevreten!

hpim1816z.jpg
En mm lampje is pleite!!!

Iedereen bedankt voor het meedenken!!:thumbup:wors:wors

mooi dat t nu weer werkt, mensen vergeten vaak dat tijdens werkzaamheden makkelijk een kabeltje ergens klem kan komen te zitten of losschieten, ik heb zelf aleens vuurwerk gehad na het vervangen van de dynamo (los massakabeltje bij de +pool) :)

axel had destijds zn kabelboompje tegen de mutiriem en ik had zelf aleens stekkers verwisseld na onderhoud

je leert niet alleen van je eigen problemen maar ook door die van anderen te lezen :)

stukken netter onderlangs he!

heb je ook de injectorboom onderlangs gelegd? das helemaal nice :)

Originally posted by Powercorsa

Volgens mij moest je juist de van de X16XE het inlaatspruitstuk hebben voor de powerboxen (voor Mantzel zeker).

De C16XE was geloof ik niet vlak of kwam niet hoog genoeg voor een powerbox.

Voor montage van een Powerbox / Crooke ding:

C16xe en X16XE onderste inlaatspruitstuk van een X16XE gebruiken. En bij een X14XE die van een X14XE.

Die van mij is van een C16xe alleen is de bovenste flens wel van een X16XE.

Hij is dus een beetje gemodificeerd:P voordeel is dat ik de egr niet hoefte af te doppen enz.

Heb nu de egr gewoon met een schroef aan de zijkant waar de gasklephuis normaal zit vastgezet.

Hij werkt wel, maar er komen geen gassen :D dus er brand bij mij ook geen lampje.

Trekken merk je niet echt heel veel van.

Ik merk wel, dat ie bv wat lichter van zn plek komt. Voorheen leek ie beetje lomp en sloom met optrekken.

Auto lijkt wel gewoon wat lichter haha. En tjah op snelweg na bepaalde touren acceleert ie gewoon veel sneller als je gas geeft. Na 4000 touren gaat ie wel lekker door:D

Ik heb de crooke box tegelijk met een supersprint spaghettispruitstuk gemonteerd gekregen, dus weet het effect van de box alleen niet.

De auto maakt in ieder geval vanaf ongeveer 3500 rpm nog veel makkelijker toeren dan standaard. Vanaf 5500 rpm komt er nog een keer een extra boost.

Topsnelheid ligt in ieder geval 15 km. hoger op de teller. Nieuwe tijden met tussensprints enzo moet ik nog gaan meten, nog niet aan toegekomen.

zonder chip op maat mis je nog een hoop hoor! met powerbox verleg je je max koppel/vermogen naar boven in de toeren

voorbeeldje, mijn uitdraai (al was dat ook wel met andere nokkenassen en een hoop andere aanpassingen)

waar de onderste curve ophoud was origineel de begrenzer, je ziet duidelijk t verschil dat een bankafgestelde chip maakt!

kost wat, maar dan heb je ook wat!

Terug
Naar boven