• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Problemen na vervangen distributieketting

Hallo iedereen,

Ik liet een tweetal weken geleden mijn distributieketting vervangen. Sindsdien heb ik het volgende problemen:
- als ik een hoger in de toeren ga (+/- 2.000) dan gaan mijn toeren ineens fors omhoog en terug omlaag. Dit probleem is wel enkel in de 5de en 6de versnelling
- er komt een vieze geur in de auto via de verluchting (oliegeur?) als ik stil sta of bij lage snelheid
- de motor maakt een ander geluid (tikkend geluid)

Heb mijn auto al 2x terug bij de garagist aangeboden en hij zegt dat alles in orde is en dat het terugvallen van de toeren aan de software zal liggen.

Klopt dit of probeert hij mij blaasjes wijs te maken?

Alvast bedankt voor jullie reacties! :good:

Kan verschillende dingen zijn, maar in eerste instantie zou het kunnen dat de ketting niet op tijd staat. Hierdoor kan je motorblok schade oplopen.
Maar stijgen en dalen in toeren kan meerdere dingen zijn, ergens een slang los of lek, er is veel gedemonteerd dus kan zomaar iets vergeten zijn te monteren.

Het zou ook kunnen dat je koppelingsplaat versleten is. Doet die het ook als je bij stilstand naar 2000 toeren gaat?

Bedankt voor je reactie!

Wat bedoel je met de ketting staat niet op de tijd? :-)

Het probleem met het kort verhogen van de toeren doet zich enkel voor in 5de en 6de versnelling. Koppelingsplaat zou dan nog OK moeten zijn? :)

Fijn weekend! :good-job:

Dat tikken hoort niet, maar wat betreft toerental heb ik er even overheen gelezen dat dit enkel in de hoogste versnelling optreed.
Dit duid meestal op een versleten koppelingsplaat.

Zou je dit moeten laten herstellen? Ik zou deze auto graag nog 2 jaar gebruiken en dan een nieuwe kopen :yahoo:

Terug
Naar boven