• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

problemen opel vectra B 1996

er zitten van die plastic pennen in de deur(met weer haak die plastic dingen die gingen moeilijk uit de deur, het paneel heb ik eraf maar het leek me zo overdreven zwaar te gaan uit ervaring met eigen auto`s

bedoel je die pen boven op waaraan je kan zien of de deur open of vergrendeld is?? die kun je gewoon laten zitten

deur hendel kun je ook laten zitten.. je paneel kan rondom met pennetjes vast zitten maar dat zit geklikt...

overigens moet het niks meer zijn dan

zwengel verwijderen , schroeven verwijderen, paneel voorzichtig los trekken en omhoog duwen

dit betreft ook de pennetjes in de deur die geklikt zitten maar ik vond dat deze aardig met een kracht los moest trekken.

het paneel heb ik er al dat is het probleem niet, maar de vraag was is het normaal dat het met (grof) geweld moet lostrekken.

morgen ga ik weer verder met het proberen op te lossen van mijn slotproblemen

zo weer ff een update na gister ben vandaag lekker aan de slag gegaan met me racemonstertje,

vandaag eerst lekker begonnen met het interieur te reinigen lekker behandeld me cockpitspray en ff ramen gereinigd van binnen

daarna ff motor ruimte in om de dynamo te checken en de accu

(waarde zonder draaiende motor )

waarde MET draaiende motor en radio aan:

verder vloeistoffen nagekeken en bijgevuld

toen gingen we de buitenkant aanpakken

eerst ff lekker in de shampoo gezet en afgspoeld daarna met zeem afgenomen en (geprobeerd) met turtlewax te poetsen

helaas kreeg ik niet het gewenste effect( met de hand gepoetst zonder machine(niet in mijn bezit)

tijdens het poetsen van de achterklep viel mij opeens op dat er draden van mijn achterruitverwarming stuk is

totaal 5 plekken gevonden waar het beschadigd is :swear

maar na een lange dag van schoonmaak hebben we een prachtige racemonster weer

binnenkort nieuwe update

Weet iemand hoe ik de stekker van deurslot los krijg zonder hele motor uit de deur te halen ik heb niet echt zin daarin maar wil wel kijken of ik kabelbreuk heb betrefd deze stekker
2bd3adb592e9e21739f1b9b16cccf68b.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Op de foto zie je dat stokje rood van de klip dat is de achterzijde, hij moet dus de andere kant op.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Maar dat rode clipje moet die naar buiten getrokke zijn of ingedrukt ik ga vanmiddag bestuurders deur proberen

ik snap nu hoe dat grapje in elkaar zit bestuurdersdeurmotortje gedemonteerd en viel op dat de stekker+pennetjes geoxideerd waren,

dus ff schoongekrabd en ingespoten met contactspray ook ff alles ingespoten met wd40 in de hoop dat het dan wel ging werken maar helaas.

het zelfde probleem nog steeds geen verbetering in te vinden dus volgende is achterdeur bestuurderskant doen.

maar nou ben ik ff aan het google voor onderdelen maar krijg elke keer aanbod voor een opel vectra B Caravan...

wat is hier verschil mee met mijn normale vectra B dan weet ik of die onderdelen gewoon passen

mvg

Tot en met de voorstoelen is alles gelijk naar mijn weten

Kan natuurlijk lengte verschil zien in kabels welke van voor naar achter lopen en visa versa

Maar qua onderdelen is het het zelfde

Top dan kan k op zoek naar onderdelen heb als het goed is 4 lm velgen met banden en knoppen voor raam bedien

Okee toppie en kan iemand mij vertellen of je deze stekker ook los kan halen zonder paneel verwijderen
970708fb06e2a8c0a93d07ea492af285.jpg

Stekker kan je draaien.

Rode clip als die er nog op zit dan die erst loswippen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Goeden avond ik heb een irritant probleem, ik kamp al tijdje met problemen met mijn cv van de veccie maar sinds paar dagen moet ik mijn auto controleren of ie op slot is om een of andere reden springt hij uit zichzelf van slot af en staat de auto open en bloot wat kan ik hieraan doen als ik de opcom aansluit vind ik geen foutmeldingen heb de deuren al opengemaakt en de cv in de deuren ff nagemeten en niks kunnen vinden ik wordt hier langszaam aan gestoord van en durf bijna niet meer boodschappen te gaan doen ivm inbraakgevoeligheid

Weet iemand hier een oplossing voor

Mvg patrick

Bedrading naar de kofferdeksel wil wel gaar zijn.

Als de massadraad de openen draad raakt gaat hijvan slot

Door Wim-V6 via Tapatalk

Het is niet de kofferbak wim het gaat om de portieren die opengaan opeens de kofferbakmotor is niet aangesloten ivm defect

Terug
Naar boven