• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Problemen parkeerhulp/parkeersensoren OPGELOST

Kun je iets specifieker zijn waar precies onder de bumper? Kan ik daar bij als ik op m'n rug lig of moet de bumper er dan af?

Gezien het feit dat je de storing volgens opcom ook achter hebt zou je de optie aangegeven door 'Nor' zeker moeten proberen.

Voor hoeft denk ik de bumper er niet af. Aan weerszijde aan de onderkant heb je 2 service kleppen. Die zit met één torx vast. Als je die opent, klepje hangt dan naar beneden aan een plastic scharnier, kun je in ieder geval bij je interkoeler slang en mistlampen. Wellicht dat je daar ook bij de genoemde stekker kan.

Achter kun je er volgensmij vanaf de binnekant gewoon bij.

Groet jraaf

Achter kan je er bij zonder iets te moetten demonteren.

Laatst ook bij een c vec weer een sensor tot leven gebracht met contact spray.

Sorry. Kon inderdaad specifieker. Meest rechtse achterkantbumper kun je er gewoon uitduwen/klikken. Die stuurt de rest aan. Kun je heel makkel bij. Karton op de grond en beter inderdaad om op t ruggie te gaan. Succes!

Vandaag de module van Marcin binnengekregen (thanks Marcin :thumb ). Ik krijg nu geen foutmelding meer, maar ik heb nog niet het idee dat het werkt. Ik krijg namelijk geen waarschuwingssignaal als ik ergens te dichtbij kom. Voorzijde doet het toch alleen als je het knopje hebt ingedrukt?

Of moet ik de module nog laten inlezen? Puntje waar ik ook nog aan denk is een defecte speaker, maar waar zit die in de SW? Heb er namelijk nog eentje liggen.

Heb ik ook in het begin gehad dat de parkeersensoren niet werkte bij mijn auto.... Hij detecteerde wel iets, maar piepte niet...(je ziet verder ook niet op het display of wat dan ook, puur de zoemer die dan signaal geeft, lampje op de knop knippert ook niet)...de speaker was bij mij uiteindelijk defect... Is opzich wel vervelend want die zit helemaal achterin onder de hemel. Punt is dus dat je heel wat uit elkaar moet halen om erbij te kunnen.

Ik zeg niet dat het expliciet hier bij jou ook aan ligt, maar hou het in gedachten ;)

Module werkt als je hem handmatig indrukt, of als je hem in de achteruit versnelling zet, dan begint die automatisch te detecteren en is die ook geactiveerd aan de voor en achterkant. :thumb

Dus tip; ga eens achter de speaker aan ;) al is het maar om het uit te sluiten

Mhoa, volgens mij valt dat loshalen wel mee, maar ik wil wel iets exacter weten waar ie zit. Zit ie in de kofferruimte of ter hoogte van de achterbank?

Boven de achterbank/rugleuning van de achterbank, dus iets van de rand bij het glas, daar zit die in het midden

Ik heb een signum, Maar die zoemers zullen op dezelfde hoogte zitten

Loshalen gaat wel, maar duurt even... Hemel moet los zodat je erbij kan.. Dus ook kappen van zijstijlen eraf en achterzijde, het is wel te doen hoor

Ja, heb het bij mijn vorige Vectra wel gedaan. Binnenkort maar eens doen. Denk trouwens dat ik em eerst nog maar eens uitlees met OPCOM.

De speaker (!) zit idd boven de achterbank en dan rechts van het midden.

Als je het handvat in het dak aan die kant los maakt en de de plastic klipjes ( met airbag er op ) van de B en C-stijl er recht-standig uittrekt , dan kan je de stijlbekleding ook los halen , zodat je wat meer ruimte hebt. Als je dan bovenop de hemel kijkt , dan zie je hem zitten. Zit gewoon met klitterband vast !

:thumb

Eerst de auto maar eens uitgelezen met de nieuwe module en krijg de volgende meldingen:

OP-COM - CAN Communicate Scherm> 2005|Vectra-C / Signum|Voertuig|DTC-informatie voertuig

Lezen Informatie....

Identiteit: 0x0101

Hardware nummer:50

Systeem naam: PAS

Onderdeelnummer:13157260

Software versie nummer: 0000002B

Programming Date: 20030605

Hardware sleutelcode:

Systeem omschrijving: BOSCH0400

Alpha code:

Software Freeze Date: 02CDA235

Code Index and version: 004 01

Totaal aantal foutcodes: 7

U2107 - CAN-Bus geen communicatie met BCM (carrosseriemodule)

(00) - Niet aanwezig

U2139 - CAN-Bus geen communicatie met CIM (stuurkolommodule)

(00) - Niet aanwezig

U2141 - CAN-Bus geen communicatie met REC (elektronisch centrum achter)

(00) - Niet aanwezig

(00) - Niet aanwezig

(00) - Niet aanwezig

U2117 - CAN-Bus geen communicatie met display

(00) - Niet aanwezig

U2117 - Ongeldige gegevens van display

(71) - Niet aanwezig

Moet de nieuwe module niet gekoppeld/geactiveerd worden?

Owh, daar heb ik denk overheen gelezen. :angel

Hij komt van Marcin, dus is denk ik niet ontkoppeld... Levert dat problemen op?

Terug
Naar boven