• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Problemen parkeerhulp/parkeersensoren OPGELOST

@CAlberts wrote:Owh, daar heb ik denk overheen gelezen. :angel

Hij komt van Marcin, dus is denk ik niet ontkoppeld... Levert dat problemen op?

volgens mij heeft Marcin ook een opcom, zou hem eerst eens vragen.

Afgelopen vrijdag bij de gebroeders Simaan geweest en de module van Marcin gekoppeld. Het mocht helaas niet baten... We kwamen er niet uit.

Ik krijg nog steeds dezelfde foutcodes en ook deze:

Intrument

U2145-00 CAN-Bus geen communicatie met PAS (parkeerhulpsysteem)

U2105-7F CAN-Bus geen communicatie met ECM (motorstuurapparaat)

REC:

B2645-00 Storing omgevingslichtsensor

CID:

U2139-71 Ongeldige gegevens van stuurkolommodule

U2141-71 Ongeldige gegevens van achterste elektronische centrum (REC)

Wat zou ik nog kunnen doen...?

Ik heb alle sensoren los gehad en ingespoten en de verdeelstekker aan de voorkant bij de bumper ingespoten. Zijn er nog meer stekkers? Ik ben zo bang dat er een kabelbreuk ergens in de auto zit, omdat de communicatie kennelijk niet loopt...

Zou het zin hebben om nieuwe sensoren met kabels op te snorren? (misschien van Marcin) Dat zit je alleen met de kleur aan de voorkant...

Dankjewel voor je reactie, maar uit één van de eerste posts maak ik op dat de sensor rechtsachter de rest aanstuurt. Is dat dan en andere sensor of wordt die anders aangestuurd? M.a.w. zijn ze volledig uit wisselbaar (middenlinks werkt ook gewoon rechtsachter)?

Dit is de sensor rechtsachter. Ik vind hem er een beetje raar uitzien, alsof dat rubber begint te vergaan of uitzet. Ze worden op de hoeken ook erg vies moet ik zeggen. Marcin kijkt of hij deze nog heeft liggen.

e9e5uqy6.jpg

das raar, losse kabels met tape...

volgens mij is dit een aansluiting die gebruikt wordt voor verlichting

ny9y8e8y.jpg

correct me if im wrong

Jongens ik weet echt even niet wat ik moet. Ik ben er achter dat alle sensoren achter eigenlijk hetzelfde zijn. Om nou op de gok sensor voor sensor te vervangen, is ook zo wat, toch? Kost me ook nog eens 150 a 200 euro... En, zou dat de oplossing zijn? :(

Ik heb volgens mij 2 sensoren liggen. Zijn niet helemaal nieuw , maar heb ze van de dealer gehad die ze gebruikte om ze te testen en defecten sensoren op te sporen.

Mss heb je er wat aan !

Het probleem is eindelijk opgelost!

Met dank aan Peter die mij zo aardig twee sensoren leende. :thumb

De sensor rechtsachter vervangen, foutcodes gewist en klaar! Hij doet het weer!

Zo blij als een kind :angel

Terug
Naar boven