1 1/2 jaar geleden heb ik een opel zafira 1.8 16v automaat gekocht. veel problemen met olieverbruik gehad motor 2x uit elkaar geweest onder garantie met als gevolg dat het olieverbruik van 1literolie op de 1200km naar 1 liter olie op 600km is gegaan. Achteruitgang dus. het betreffende autobedrijf kreeg een andere zafira binnen namelijk een 2.2 16v met 104000 op de teller en 1 jaar jonger met alles er op en er aan. Paar centen er bij en we waren helemaal gelukkig. maar na een half jaar begon de auto olie te gebruiken ongeveer 2000km 1 liter olie. Nou dat mag wel vond ik. Nu een jaar later moest hij voor de apk middendemper lek en spruitstukpakking dacht ik. Hitteschild weggehaald en met een spiegeltje gekeken. wat blijkt is het draadeind helemaal links afgebroken en een scheur van 7cm in het spruitstuk. Oké is te doen dacht ik. ook even kijken naar olielekkage want op de oprit lagen een paar kleine druppels. wat blijkt lekt hij op de deling van de krukas dat is natuurlijk niet zo 123 verholpen. Ook leek het dat er olie uit het inlaat spruitstuk kwam lopen. Ook gecheckt en wat blijkt: zoveel onderdruk dat je je haren kan fóhnen met het kleppendekselslangetje. vandaag nog wezen kijken naar andere auto's maar ergens wil ik hem gewoon repareren want het is zo'n fijne auto. ook gezien wij een duitse dog als hond hebben zeer praktisch.
Wie heeft oplossingen of kan mij vertellen wat het zou kosten als ik de motor er uit halen en volledig laat reviseren of heeft er iemand een blok liggen wat ik over kan bouwen.
Ik hoor(lees) het wel.
Groeten,
Roel Leenders
Wie heeft oplossingen of kan mij vertellen wat het zou kosten als ik de motor er uit halen en volledig laat reviseren of heeft er iemand een blok liggen wat ik over kan bouwen.
Ik hoor(lees) het wel.
Groeten,
Roel Leenders