• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

problemen vaste trekhaak

Ik heb het gisteren nog even getest (zonder draaiende motor)

Met de knop met het slotje geactiveerd gebeurt er niks als je hem met de rode knop dicht doet, doe je hem echter met de voetsensor dicht, dan gaat de hele auto op slot.

Persoonlijk vind ik dat erg raar dat ie dat dan niet met de sluitknop doet. Nu druk ik met mijn vinger een knopje in, en kan ik niet gebruik maken van het knopje 2 cm ernaast als ik de auto meteen afgesloten wil hebben maar moet ik mijn voet gebruiken. Heel bijzonder...….

Bij mij is het zo dat wanneer het rechter knopje geactiveerd is (groene lampje brandt) en je drukt op de rode knop de kofferklep dan dicht gaat maar de wagen sluit niet af. Als je echter de voetsensor gebruikt (als rechter knopje geactiveerd is) dan gaat de hele wagen op slot.

[quote quote=18367091]Bij mij is het zo dat wanneer het rechter knopje geactiveerd is (groene lampje brandt) en je drukt op de rode knop de kofferklep dan dicht gaat maar de wagen sluit niet af. Als je echter de voetsensor gebruikt (als rechter knopje geactiveerd is) dan gaat de hele wagen op slot.[/quote]

Ja dat is letterlijk wat ik hierboven zei :-)

Snap alleen niet waarom het alleen met de voet werkt, het afsluiten. Het sluitknopje zit er direct naast.....

Klopt. Dat was ook het eerste wat ik probeerde toen ik de auto mocht ontvangen. Rode knop indrukken en rechterknop geactiveerd. Groot was mijn verbazing toen de klep enkel dicht ging.... Eigenaardige keuze. Dat groene lampje bij rechter knop lijkt me dan ook overbodig.

[quote quote=18367093]Klopt. Dat was ook het eerste wat ik probeerde toen ik de auto mocht ontvangen. Rode knop indrukken en rechterknop geactiveerd. Groot was mijn verbazing toen de klep enkel dicht ging…. Eigenaardige keuze. Dat groene lampje bij rechter knop lijkt me dan ook overbodig.[/quote]

Net hoe je het bekijkt.. Als je je bestemming hebt bereikt en dus de auto verlaat, de spullen uit de auto haalt en dan naar binnen gaat, JA, handig.

Als je naar de auto toeloopt, je spullen erin legt en dan wilt gaan rijden, TJA... dan is het beetje dubbel dat je auto eerst op slot gaat net voor je wilt instappen..

Het tekentje op de knop is in principe wel juist, het laat echt de voetbeweging zien..

Het zal dus worden: Op knopje drukken als je de auto niet dicht wilt en schoppen naar de bumper als je dat wel wil..

Neemt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat we slechts kunnen kiezen uit een paar opties die de Opel engineer bedacht heeft. Zou fijn zijn in 2019 waar alles bijna in te stellen is op je computer, mobiel en koelkast, dat je ook hier je eigen situatie wat beter kunt "programmeren" via het menu..

Als de afneembare trekhaak is verwijderd werkt alles prima. Als deze erop zit kan ik niet met de voet openen of sluiten. Helaas is het wel zo dat ik bij het aansluiten van de caravan heel ver onder de auto moet reiken, de stekkerdoos zit belachelijk ver naar achteren terwijl de dealer die nog wat naar voren heeft geplaatst, zal 3 cm zijn hooguit. Terwijl ik dan aan het zoeken ben met de stekker in mijn hand gaat meestal ineens de klep open of dicht terwijl je het dan juist niet wilt. Eenmaal met de stekker aangesloten valt de elektrische werking weg en dat staat ook in het instructieboekje, handmatig gaat dan aan de zware kant vindt ik zelf. door het jaar heen vindt ik de elektrische werking wel handig. Ik kan overigens voordat ik met de stekker ga prutsen de werking van de achterklep via het display uitzetten maar daar denk ik meestal te laat aan.

bij mij met vaste trekhaak werkt alles zoals het hoort.

Ik kan gemakkelijk bij de stekkeraansluiting. Wel originele bekabeling maar niet originele trekhaak.

@jopsa : je bent een bofferd!

Mensen (zoals ik) die de trekhaak af-fabriek hebben laten monteren mogen (lees: moeten) min of meer op hun rug / buik op de grond gaan liggen om het e.e.a. aan te kunnen sluiten.

Ik ben erg te spreken over de afneembare trekhaak. Als hij er niet onder zit, zie je er helemaal niets van en als je hem wilt gebruiken zit hij er in minder dan een minuut onder. Ik gebruik hem eigenlijk alleen als de fietsdrager mee moet.
Stekker aansluiting is weggewerkt in de bumper, kwestie van vinger in gaatje steken en naar beneden bewegen ;-) ..

j5o34w3ixj8skewq3roxwj6hdno0ib3s.jpg
l1aoupitokpwevb3akbl621cjs4rkphw.jpg
7il24fasp9azdxg6euu03q874nxdprvm.jpg
gha1wjkbtzxylyrm9tx6mp9v84dikk5r.jpg
z7ftcgbsfchi0ne48zv2guza7mdm3zzt.jpg

Terug
Naar boven