• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Programmeren in OP-COM werkt niet!

SjoerdB

Post weinig
Ik heb zojuist wat geprobeerd om te programmeren in mijn Astra H van 2005 met OP-COM aan m'n laptop, maar dat gaat niet helemaal lekker zo te merken...

1. Gordel lampje/geluidssignaal stonden beiden op UIT.

Deze heb ik aangezet, maar dit werkt niet, ik krijg geen signaal te zien of te horen tijdens het rijden.

2. Speed lock stond op UIT.

Heb ik aangezet, misschien wordt het boven de 100km/u geactiveerd, want harder heb ik niet gereden. Doet dus niks...

3. Dagrijverlichting stond op UIT.

Deze heb ik voor de grap eens op 1 gezet en dat werkt dan weer wél.

Hoe kan het zo zijn dat de eerste twee punten niet werken? Doe ik wat verkeerd? Na het opnieuw uitlezen stonden beide punten nog aan... :hmmz

Die staat inderdaad bij de airbag module, je kan die niet herschrijven, maar de laatste 2 punten in de airbagmodule kan je wel herschrijven en laat dat nou net die van de gordel zijn ;) Zo heb ik het geluidje bij mij aangezet, maar helaas.

Ik zou graag het geluidje WEL hebben, maar ondanks dat ik het herschreven heb werkt het ook niet bij mij... heb er ook ooit is een topic over geopend...

SjoerdB: Heb hetzelfde, goed aangeklede Astra, navi, ecc, half leder,... en krijg het ook niet werkend.

O.Z. Racing: Kan je misschien is een foto nemen als jou Astra zo'n kabeltje heeft lopen of iemand anders en ook waar het eventueel heenloopt, anders kan ik dat zelf wel is installeren met een paar gordels van de sloop.

Alvast bedankt

@SjoerdB wrote:Ik heb zojuist wat geprobeerd om te programmeren in mijn Astra H van 2005 met OP-COM aan m'n laptop, maar dat gaat niet helemaal lekker zo te merken...

Deze heb ik aangezet, maar dit werkt niet, ik krijg geen signaal te zien of te horen tijdens het rijden.

Heb ik aangezet, misschien wordt het boven de 100km/u geactiveerd, want harder heb ik niet gereden. Doet dus niks...

Hoe kan het zo zijn dat de eerste twee punten niet werken? Doe ik wat verkeerd? Na het opnieuw uitlezen stonden beide punten nog aan... :hmmz

speedlock doet het al bij 10 km per uur, als je hebt geactiveerd moet je het knopje op het dashboard van de deuren ingedrukt houden tot je een piep toon hoor. dan pas werkt hij.

greet

Marcel

@chopperbob wrote:@SjoerdB wrote:Ik heb zojuist wat geprobeerd om te programmeren in mijn Astra H van 2005 met OP-COM aan m'n laptop, maar dat gaat niet helemaal lekker zo te merken...

Daar zal ik vanavond eens naar kijken! Zal dan wel de oplossing zijn! Blijft het probleem van de gordel wel bestaan...

speedlock doet het al bij 10 km per uur, als je hebt geactiveerd moet je het knopje op het dashboard van de deuren ingedrukt houden tot je een piep toon hoor. dan pas werkt hij.

greet

Marcel

Die staat inderdaad bij de airbag module, je kan die niet herschrijven, maar de laatste 2 punten in de airbagmodule kan je wel herschrijven en laat dat nou net die van de gordel zijn ;) Zo heb ik het geluidje bij mij aangezet, maar helaas.

Ik zou graag het geluidje WEL hebben, maar ondanks dat ik het herschreven heb werkt het ook niet bij mij... heb er ook ooit is een topic over geopend...

SjoerdB: Heb hetzelfde, goed aangeklede Astra, navi, ecc, half leder,... en krijg het ook niet werkend.

O.Z. Racing: Kan je misschien is een foto nemen als jou Astra zo'n kabeltje heeft lopen of iemand anders en ook waar het eventueel heenloopt, anders kan ik dat zelf wel is installeren met een paar gordels van de sloop.

Alvast bedankt

@SjoerdB wrote:Ik heb zojuist wat geprobeerd om te programmeren in mijn Astra H van 2005 met OP-COM aan m'n laptop, maar dat gaat niet helemaal lekker zo te merken...

greet

Marcel

@chopperbob wrote:@SjoerdB wrote:Ik heb zojuist wat geprobeerd om te programmeren in mijn Astra H van 2005 met OP-COM aan m'n laptop, maar dat gaat niet helemaal lekker zo te merken...

Daar zal ik vanavond eens naar kijken! Zal dan wel de oplossing zijn! Blijft het probleem van de gordel wel bestaan...

greet

Marcel

even -offtopic

heb mn opcom net binnen dus moet nog ff alles doorzoeken maar ben daar beetje voorzichtig mee..

Kunnen we niet een opcom howto maken waar mensen dan ff uitleggen hoe je bepaalde dingen activeerd?

Bijv. Cruise Control.

1. Open Op-Com

2. Select year of car

3. Select model

4. Select engine code

5. Select programming

6. Select variant configuration

7. Select cruise control

8. Change from not present to present on the drop down menu

9. Click perform coding

10. Close program and enjoy your new cruise control

Depending on the year/model you may need the security code.

alleen dan miss het beste om het in een topic te proppen waar mensen dan aanvullingen kunnen doen?

Chopperbob, super bedankt! Net even ingesteld en het werkt zoals verwacht! Alles gaat op slot boven die 10km/u! Thanks!

Blijft het probleem van de gordel bestaan... Verder zie ik geen foutmeldingen wanneer ik het uitlees.

@chieltjuh wrote:even -offtopic

heb mn opcom net binnen dus moet nog ff alles doorzoeken maar ben daar beetje voorzichtig mee..

Kunnen we niet een opcom howto maken waar mensen dan ff uitleggen hoe je bepaalde dingen activeerd?

Bijv. Cruise Control.

1. Open Op-Com

2. Select year of car

3. Select model

4. Select engine code

5. Select programming

7. Select cruise control

9. Click perform coding

alleen dan miss het beste om het in een topic te proppen waar mensen dan aanvullingen kunnen doen?

Lijkt mij een goed idee :thumb

even -offtopic

Bijv. Cruise Control.

1. Open Op-Com

2. Select year of car

3. Select model

4. Select engine code

5. Select programming

7. Select cruise control

9. Click perform coding

mij ook, ik heb de mijne besteld maar nog niet binnen :(

kan niet wachten. maar een how-to klinkt erg makkelijk..

als ik iets heb uitkunnen vogelen kan ik ff kijken of ik iets kan schrijven

Chopperbob, super bedankt! Net even ingesteld en het werkt zoals verwacht! Alles gaat op slot boven die 10km/u! Thanks!

Blijft het probleem van de gordel bestaan... Verder zie ik geen foutmeldingen wanneer ik het uitlees.

Dat van de gordel weet ik zo ff niet. Staat bij mij standaard al aan. Zowel bestuurder als bijrijder kant.

Heb het ook nog niet gezien in opcom.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

@chieltjuh wrote:even -offtopic

Bijv. Cruise Control.

1. Open Op-Com

2. Select year of car

3. Select model

4. Select engine code

5. Select programming

7. Select cruise control

9. Click perform coding

Lijkt mij een goed idee :thumb

Terug
Naar boven