• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

PROJECT '86 Manta

@McLambo wrote:@voederbiet wrote:ik geloof dat dot 4 soms niet helemaal goed is voor de interne rubbers van het manta remsysteem, zitten namelijk andere stoffen in als in dot 3

Waar zitten die rubbers in dan?

cupjes in de hoofremcilinder en achterremcilinders, afdichtringen van de remklauwen. die zitten er allemaal om de remvloeistof binnen te houden.

En eddy tjah een ruitensproeier tankje en een KVS tankje valt toch wel mee in de vaatwasser? ik zal toch naar pa en ma moeten want ik moet nu alles met de hand doen :jerry

Haha bedankt voor de tip!

Maar even over de olie, welke olie? en kan ik het er zo bijgieten zonder iets anders te doen oid?

Dingen die nog moeten gebeuren:

8 maart heb ik eindelijk mijn rijexamen, hopelijk natuurlijk de eerste keer slagen...

Maar er zijn nog wat dingen die moeten gebeuren voordat ik rond kan gaan crossen:

- Remvloeistof (nog steeds niet echt antwoord gehad)

- Voorbanden vervangen (aangezien 2 verschillende merken/diktes + 1 lekkage)

- Deursloten reparatie (terugveer probleem van de cv)

- Linker achterlicht vervangen

- Knipperlicht 'zoem' probleem

Dingen als remvloeistof en achterlicht vervangen is het probleem niet dat kan ik makkelijk zelf, voor banden heb ik al een goed adres, maar de sloten en het probleem met het knipperlicht....ik heb geen idee hoe ik dit zou kunnen oplossen dus dat moet ik denk ik maar aan iemand anders over laten. zou ik dit soort dingen gewoon bij 'eerste de beste' garage kunnen laten doen?

@eddepet007 wrote:Kijk aan gefeliciteerd

Ps hou wel rekening met achterwiel aandrijving

Rijd wel effe iets anders dan voorwiel waar je mee lest

Bedoel het niet als kritiek masr je zult niet de eerste beginnende bestuurder zijn die daar verkeerd op reageerd

Iig veel veilig km gewenst

ja of em tegen een boom aan parkeerd haha

gefeliciteerd en mooie 1e auto :thumbup

Ik heb net de cv bij een deur verwijderd, en het motortje zat niet eens aangesloten, toen ik met mijn hand de draad volgde kwam ik bij het eind gewoon uit op een hoop losse draadjes die nergens op aangesloten waren, dus ik heb het motortje er maar meteen uit gegooid.

Heb probleem doet zich echter nog steeds voor, ik heb geen idee wat ik hiermee moet, Ik heb voor jullie duidelijkheid even een filmpje gemaakt van het probleem:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien dat dit duidelijkheid schept?

Probeer zelf even te volgen hoe het zit met dat mechanisme. Het is een simpel mechanisme, dus met wat logisch nadenken kom je er wel uit. Ik weet uit m'n hoofd niet precies meer hoe het mechanisme in elkaar steekt, maar zit bijvoorbeeld je slotplaat niet te hoog of te laag? Ik zit maar wat hardop te denken.. Met logisch nadenken moet je er wel uit kunnen komen. :thumb

Schroef dat complete slot er eens uit, dat werkt een stuk makkelijker dan wanneer die in de deur hangt.

Okee dat zou goed moeten komen dan! Zal er binnenkort is voor gaan zitten.

Even iets anders, ik kreeg net mijn nieuwe stuur op de mat! :D

Een originele manta sr / gte stuur (drie spaken met ronde opel claxon in het midden)

Nu nog even de vraag hoe ik die er het beste in kan zetten, denk dat ik er wel uit zou komen, maar kan beter even vragen voordat ik iets kapot maak ofzo haha

Het stuur vervangen was me denk ik in een kwartiertje gebeurt :D

Maar even weer over het slot, heb nog even goed gekeken, en ik denk dat het probleem zich niet in het mechanisme aan het uiteinde bevindt, maar bij het sleutelslot.

Nieuw filmpje gemaakt:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Het blijkt met wat hulp met de stang wel te lukken. Echter alleen als de sleutel in het slot zit, zonder sleutel is het slot niet op slot te krijgen, met sleutel erin werkt het opendoen wel, maar het op slot doen alleen vanuit de binnenkant of met wat hulp...

Ik weet dus nu waar het probleem zich voordoet, nu de oplossing nog, jullie aan de hand van de video misschien ideeen?

ik denk dat de stangetjes verbogen zijn en daardoor niet de

goede lengte meer hebben. door ze te verbuigen dat ze langer

of korter worden moet het dan weer doen.

Dacht ik ook al aan eerst,

Maar ook met de hand krijg ik het slot niet in beweging (alleen als de sleutel er in zit)

die stangetjes buigen niet vanzelf neem ik aan

Terug
Naar boven