• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

PROJECT '86 Manta

Mijn uitlaatsysyeem (groep A) heeft zo te zien zijn beste tijd wel gehad. Spruitstuk voelt krokant aan, einddemper heeft schubben gekregen en ga zo maar door. Wil er uiteraard gewoon weer een groep A onder, dat simons systeem is dat wat? Die kan ik tenminste lekker nieuw en fris aanschaffen.

Lexmaul lijkt me ook bruut maar denk ik moeilijker te vinden

voordat een groep a werkelijk af is duurt wel even

wat bedoel je met schubben????

heb je er een spaghetty spruitstuk op zitten ,als hij krokant voelt zou ook nu ook moeten lekken lijkt me

zit er niet gewoon los roest op de gehele uitlaat???,indat geval zou ik hem er ondervandaan halen even schoonmaken en opnieuw in de hitte bestendige lak zetten .

Nieuwe groep a kost rond de 300/350 euro zonder spaghetty spruitstuk ,deze kost nog eens zelfde bedrag dacht ik .

en een gaatje kun je altijd dicht lassen in de uitlaat :thumb

het lijkt inderdaad misschien allemaal erger dan dat het is, hij lekt niet zo ver ik weet.

Nog even over het slot, mijn spuiter zegt dat het gewoon slijtage aan de cilinderslootjes is, en dat ik 2 nieuwe/andere moet hebben, waar zou ik deze kunnen halen?

Kijk aan gefeliciteerd

Ps hou wel rekening met achterwiel aandrijving

Rijd wel effe iets anders dan voorwiel waar je mee lest

Bedoel het niet als kritiek masr je zult niet de eerste beginnende bestuurder zijn die daar verkeerd op reageerd

Iig veel veilig km gewenst

@joelvereycken wrote:zon plaatje zou zeker welkom zijn! :D

U vraagt, wij posten

kopboutvolgorde.jpg

Bron: http://www.mantablog.nl Hier kun je nog meer handige info terug vinden.

D'r zit weer leven in :)

Ontsteking stak er andersom in, en tja, dan kun je de bougiekabels netjes volgens 't plaatje erop doen maar dan heb je wel pech, en daarbij waren er ook een aantal andere dingen niet helemaal in orde. In ieder geval hebben we ff een klein ritje kunnen maken met deze toffe Manta :thumb

Op de terugweg ook nog even wat gebrainstormd voor wat laatste afsteldingen waarover ik Joel wel ff bericht zal doen.

Iig weer mooi dat hij loopt

Maar wil geen lullige opmerking maken maar als je je andere topic door leest is dat meerdere malen gezegt o a door mij dat ie er verkeerd in kon zitten

Maar iig veel plezier gewenst nu karren met dat ding

@eddepet007 wrote:Iig weer mooi dat hij loopt

Maar wil geen lullige opmerking maken maar als je je andere topic door leest is dat meerdere malen gezegt o a door mij dat ie er verkeerd in kon zitten

Maar iig veel plezier gewenst nu karren met dat ding

Klopt Eddie, maar als je de kennis zelf nog niet zo in huis hebt is 't soms lastig om te begrijpen wat iemand bedoelt, dan is 't handiger als er iemand met een beetje verstand ervan er ff bijkomt. :thumbup

Jaa precies, worden ook zoveel verschillende dingen geroepen af en toe.

Ben echt hartstikke opgelucht! Was lekker dagje!

Inderdaad hulde aan johnny! Tof dat zulke mensen er nog zijn

Vingers beginnen weer te tintelen om met de manta aan de slag te gaan! Hij verdient weer wat aandacht.

Begin toch een soort van behoefte naar meer vermogen te krijgen. Ik zit een beetje de kant op te kijken van dubbele webers, wat zou zoiets ongeveer kosten? en waar is het het beste te vinden e.d

Zijn er nog meer aanpassingen (betaalbaar) waar ik wat vermogenwinst uit kan halen?

Terug
Naar boven