• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Project D Kadett berlina (vanaf pagina 10)

zondag eens kijken bij een 3 deurs kadett.. helaas op gas maar ja, ook dat kan er af.

kijken kan altijd, dan maar zien als het ook wat worden gaat

vind het best leuk om met een auto bezig te wezen, maar ben bang dat het steeds meer gaat worden.

Of je geeft bij de aanschaf iets meer uit, dan bespaar je dat uiteindelijk weer op (achterstallig) onderhoud en restauratie.

ja en daar ben ik het dus ook mee eens.. ik weet nu wat ik heb.

maar daardoor weet ik ook waar ik op wil letten bij de andere kadett als ik ga kijken.

kijken is natuurlijk niet kopen ;)

zoals ik eerder aangaf, om princiepe redenenen hou ik deze ook het liefst.

die andere zal sowieso werk aan zitten, zit als het goed is geen apk meer op en ook zit er nog gas op wat er af moet.

Als je echt een mooie wilt hebben dan zal je er misschien beter voor kunnen gaan sparen.

Mijn ervaring is dat als je iets serieus wilt gaan restaureren dan ben je meer geld kwijt als wanneer je een mooie koopt.

Toen ik een Dtje zocht heb ik een gezocht advertentie op MP gezet dat ik een super nette Kadett zocht. Kreeg een hoop redelijke aangeboden en maar 1 hele nette maar wel voor een hoge prijs....

Heej dat gaat al goed vooruit.. :thumb

Ik zou eerst eens deze gehele wagen goed na kijken om te zien hoeveel werk er pressies in gaat zitten.

Je bent nu met deze al goed onderweg.. en wat ik tot nu toe gezien heb valt het nog wel mee.

en een andere is maar de vraag wat je dan hebt/koopt. ( en uiteindelijk misschien wel meer werk aan hebt. )

groeten

Sow, da's een bak werk, maar als je die klaar hebt kun je er wel trots op zijn.

Dit omdat je het zelf gedaan hebt :thumb

leuke naam, tikkels :jerry

van...

1537868_205863606280968_744942_o.jpg

naar...

1795309_208063786060950_801352640_o.jpg

denk dat ik best trots op mij zelf mag wezen haha.

ziet er al een stuk beter uit :thumbup

Het mooie is dat je het zelf kunt, als je het moet laten doen is het een heel ander verhaal en je leert er ook nog weer wat van, deze Kadett heeft een verhaal en dat moet weer doorgaan toch?

Bij elke restauratie of verbouwing zit wel een punt dat je het eventjes niet ziet zitten, komop kop d'r veur

Ook bij mijn Dettje Bieber hebben ze er nieuwe drempels ingelast, maar dat mag ook voor een auto van 32 jaar oud, je moet niet vergeten dat het blank metaal was bij de naden en daar kruipt vroeg of laat roest tussen, ook als er al nieuwe drempels in zijn gezet.

Ik zou inderdaad eerst eens de spatborden voor er af halen en ook de spatbordranden achter goed bekijken.

Bij deze auto weet je wat je hebt, ik bedoel motorisch maar ook wat wielophanging remmerij ed, als je een ander koopt is het altijd maar weer afwachten, een ander doet hem vaak ook niet altijd zonder rede weg.

succes

vind je het het erg dat ik het bij een "zeer waarschijnlijk" laat?

laatst namelijk al genoeg commentaar gehad toen ik in het topic over mijn astra had aangegeven dat die te koop was, dus ik ga me er niet te veel over uit laten nu.

Toch wel jammer, je ziet ze steeds minder

hoop wel dat ie een ander motortje krijgt

zo'n 1.2 is niet ideaal in de cross :D

Toch respect voor je beslissing hoor.

Je hebt de D een serieuze kans gegeven maar helaas moeten constateren dat het onbegonnen werk was :(

Rik :thumbup

vind t een knappe keuse Harjan.

je was dr zo wijs mee...

je begon zo goed..

helaas mocht het niet baten :cry

laten we de hoop vestigen op andere tijden kerel.

;) :thumb

je hebt je best gedaan om er toch weer iets van te maken en ik denk als de oldtimerregeling was blijven bestaan het nog wel zinvol was geweest hem op de weg te houden, voordeel is wel dat de prijzen ook gezakt zijn voor het geval er een ander Dettje komt ;)

@Ghanz wrote:vind t een knappe keuse Harjan.

je was dr zo wijs mee...

je begon zo goed..

helaas mocht het niet baten :cry

laten we de hoop vestigen op andere tijden kerel.

;) :thumb

ben er nog steeds wijs mee hans, maar soms moet je keuzes maken, valt niet altijd mee.

wanneer hij de straat uit rijd ga ik ook zeer zeker ff een paar keer moeten slikken.

maar ja, vroeg of laat komt er weer een oildtimer terug.. hoop dat ik het kan redden om er 1 te kopen met de aandrijving achteraan.. maar ja, de d kadetjes zijn wel zo beetje de goedkoopste oldtimers van opel.

we zullen zien ;)

Terug
Naar boven