• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

project manta blijft

vandaag met lpg bezig geweest en bedrading ligt hlemaal op zijn plek zodat ik alles aankan sluiten zodra ik weet waar wat op moet :D

verder hebben we benzine leidingen veranderd zodat die door de kriksteun lopen zoals het hoort

dus tis nu nog

gat maken voor lpg vulling

bedrading aansluiten

motorkap erop en dan APK

nou via het forum toch weer extra hulp gekregen met aansluit schema van lpg,dus als het goed is moet het me nu gaan lukken;)

probleem is wel het vinden van een gatenzaag 74mmom gat te boren voor de vulling

ja of je moet 40 euro willen betalen voor een boor ,maar dat word me te gek wand gebruiken doe je hem meestal nooit weer.

dus nog even zien hoe we dat gaan oplossen

vandaag met lpg bezig geweest en bedrading ligt hlemaal op zijn plek zodat ik alles aankan sluiten zodra ik weet waar wat op moet :D

verder hebben we benzine leidingen veranderd zodat die door de kriksteun lopen zoals het hoort

dus tis nu nog

gat maken voor lpg vulling

bedrading aansluiten

motorkap erop en dan APK

kun je er fatsoenlijk bij? ik heb laatst nog een groot gat gemaakt met de decoupeerzaag, met een ijzerzaagje erin.

of allemaal kleine gaatjes boren naast elkaar en dan mooi glad vijlen op het laatst.

kost een uurtje maar werkt goed. even een fles of spuitbusje ofzo met een diameter van 74mm vinden, aftekenen, heeel veel boren en dan vijlen.:D

hahah ja dat was de laatste optie

hebben wij ook al aan lopen denken ,maar goed denk als je gatenzaag vinden kunt ben je in 1x klaar

moet door me bumper en achterplaat

nou via het forum toch weer extra hulp gekregen met aansluit schema van lpg,dus als het goed is moet het me nu gaan lukken;)

probleem is wel het vinden van een gatenzaag 74mmom gat te boren voor de vulling

ja of je moet 40 euro willen betalen voor een boor ,maar dat word me te gek wand gebruiken doe je hem meestal nooit weer.

dus nog even zien hoe we dat gaan oplossen

kun je er fatsoenlijk bij? ik heb laatst nog een groot gat gemaakt met de decoupeerzaag, met een ijzerzaagje erin.

of allemaal kleine gaatjes boren naast elkaar en dan mooi glad vijlen op het laatst.

kost een uurtje maar werkt goed. even een fles of spuitbusje ofzo met een diameter van 74mm vinden, aftekenen, heeel veel boren en dan vijlen.:D

vaak zijn die grote boren ook te ruw. moest in mijn chassisbalk een gat van 23 ofzo hebben. maar die boor grijpt zich snel vast en voordat je het weet vliegt de hele boormachine in de ronde:o je zou je polsen derbij breken:P

hahah ja dat was de laatste optie

hebben wij ook al aan lopen denken ,maar goed denk als je gatenzaag vinden kunt ben je in 1x klaar

moet door me bumper en achterplaat

vaak zijn die grote boren ook te ruw. moest in mijn chassisbalk een gat van 23 ofzo hebben. maar die boor grijpt zich snel vast en voordat je het weet vliegt de hele boormachine in de ronde:o je zou je polsen derbij breken:P

goh waar ken ik dat van

moest laatst 2 gaten van 15 hebben in de kriksteun,maar denk dat jos er beste steunen onder gelast had hahah 5mm dikke kokers

koste me 2 uur om ze erdoor te krijgen

en net wat je zegt vreet snel vast en voor je het weet heb je je klauwen kapot

maar goed met zo'n gatenzaag heb je daar minder tot geen last van

umpet is kunstof

zou je kunne doen met hout setje (uit 5 euro bak )doe je staal met coupeer zaag dat mag rustig iets groter zijn lijkt me

nou hoop dat je nu bijna klaar bent

wil dat ding testen :jerry:jerry:jerry:jerry

goh waar ken ik dat van

moest laatst 2 gaten van 15 hebben in de kriksteun,maar denk dat jos er beste steunen onder gelast had hahah 5mm dikke kokers

koste me 2 uur om ze erdoor te krijgen

en net wat je zegt vreet snel vast en voor je het weet heb je je klauwen kapot

maar goed met zo'n gatenzaag heb je daar minder tot geen last van

hahahah nou word niet eerder dan aankomend weekend dat ik er weer mee verder ga

eerst van de week effe spul halen

en kijken welke relair(s) ik precies moet hebben

en dan hoop ik verder te kunnen en hem af te kunnen maken

wil hem zelf ook wel testen

word nu eens tijd om te rijden na al dat werk:D

umpet is kunstof

zou je kunne doen met hout setje (uit 5 euro bak )doe je staal met coupeer zaag dat mag rustig iets groter zijn lijkt me

nou hoop dat je nu bijna klaar bent

wil dat ding testen :jerry:jerry:jerry:jerry

hahahah nou word niet eerder dan aankomend weekend dat ik er weer mee verder ga

eerst van de week effe spul halen

en kijken welke relair(s) ik precies moet hebben

en dan hoop ik verder te kunnen en hem af te kunnen maken

wil hem zelf ook wel testen

word nu eens tijd om te rijden na al dat werk:D

Terug
Naar boven