• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Project topic Rens_Corsa

Even een update 01-09-09

Corsa heeft zijn eerste stappen alweer gezet...

En ik moet zeggen dat ik altijd heb gedacht dat een 2.0 8V snel was, maar een 16V erin... WOW, wist even nie wat ik meemaakte :)

Het enige nadeel :( is dat ik denk dat de f16 versnellingsbak die ik er tegen aan heb zitten nie helemaal 100% is :(

Giert in z'n 1 en 2 :hmmz:hmmz

Ga dus niet moeilijk doen, en geld uitgeven aan nieuwe lagers of wat dan ook... nee ik ga opzoek naar andere, schroef deze eronder uit en flikker hem op het schrot :mad:

Vandaag 04-09-09 de eerste tegenslag gehad met de 16V :(

Dynamo deed niet wat ie moest doen... dus was bij een vriend stil gevallen :(

origineel gepost door Rens_Corsa

Zo ongeveer 2 maanden geleden de C20NE motor verkocht aan een jongen die zijn Astra Station aan het opknappen was...

Ongeveer 1 maand geleden een C20XE motor met DIS onsteking aangeschaft bij Okesion in Drunen met 3 maanden garantie :vertag.

Ze hadden maar liefst een hele hal vol met motoren in stellingen van allerlij auto's.

Motor was uitgebouwd uit een schade Astra en had maar liefst 89000 KM op de teller :vertag (ZEGGEN ze daar)

PIC

Nog even een poelie voor v-snaar weten te scoren, en even af laten draaien :)

bij Okesion in Drunen heb ik me een dieselpomp gekocht, en ja daar liggen heelwat motoren niet normaal:jerry

origineel gepost door mrp-tech2

en van beroep was je ?:jerry:jerry:jerry

zit er verder strak uit

grtz

Ja hahaha das een goeie

Maar had het toch echt over het hoofd gezien ;)

Update 25-10-09

Carterpakkingen vernieuwd

Nog wat dingetjes besteld

SFI vervanger (nieuw type) onderweg

Poly bussen voor en achteras onderweg

Pijp en luchtfilter onderweg

origineel gepost door Rens_Corsa

Update 25-10-09

Carterpakkingen vernieuwd

Nog wat dingetjes besteld

SFI vervanger (nieuw type) onderweg

Poly bussen voor en achteras onderweg

Pijp en luchtfilter onderweg

Iemand nog intresse in een uitlaat systeem van voor naar achter passend voor Corsa A (M-tech idee)?? alleen dan van ander merk...

Deze maakt plaats voor een orgineel Corsa A GSI uitlaat Systeem

Staat er op het moment zo bij...

Het idee met de astra G wieldoppen zal onder de meeste wel bekend zijn (sorry jongens) maar ik vind het wel iets hebben...

hoeveel mm is die uitlaat? en wat moet ie kosten?

gr. barry

Ik zal komende woensdag even de binnen en buitendiameter opmeten...

Hij staat nu bij mijn vriendin binnen en daar ga ik woensdag pas weer naartoe (woensdagavond stierenavond) dus... ;)

origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

poe witte corsa a3 met standaard a3 bumpers en astra g wielen met een 16v er in..

lijkt wel sprekend het oude hobby hok van freekcorsa :D

Idd hij lijkt veel op de witte van Freek_Corsa... (al is hij het niet) :)

Dacht alwel dat daarover wat gezegd ging worden...

Daarom zeg ik nogmaals:

Het idee met de Astra G wieldoppen onder de corsa zal onder de meeste wel bekend zijn... (vind het wel iets hebben)

Kon de Kadett Cabrio velgjes die er eerst onder zaten, ruilen tegen Astra stalen wielen en doppen met 195/50R15 banden bij Friso... (net wat meer grip)...

Vandaag 27-10-09 Digi-Dash incl stekker(s) aangeschaft...

Van het weekend ophalen :)

Foto's volgen...

Binnekort ook foto's van het monteren van de Poly-Bussen...

Zaterdag 31-10-09

Meet ik de maten van het uitlaatsysteem (die eventueel te koop is) op en maak ik er ook foto's van...

origineel gepost door Blue_Corsa

mooi blokje,jammer mag dat niet in Belgie.

Jah dat is vervelend voor jullie zuiderburen! Maar je kan altijd nog eentje invoeren toch? :)

Vandaag 29-10-09 m'n orginele (BOSAL) Corsa A GSI uitlaat van voor naar achter binnen gehad...

Middendemper(S) en einddemper

Heb alleen nu wel m'n twijfels of dit niet teveel tegendruk gaat geven bij een C20XE :hmmz:hmmz:hmmz

rijd lekker hoor.

Ik heb altijd met een standaard a corsa middendemper gereden (wel kleiner dan normaal) geen kat, en simpele einddemper.

rijd lekker hoor.

Heb nog steekassen liggen van Corsa A (GEEN GSI)

Ideaal voor F13 bak achter 2.0...

Ook heb ik nog de Homokineten aan Bakzijde van Corsa A GSI I.V.M ombouw naar Deawoo Nexia Homokineten

Voor de liefhebbers GRATIS AF TE HALEN!!!!!!

Liefst dit weekend

Ben de zooi aan het opruimen en doe er niks mee dus.... :)

Terug
Naar boven