• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Project topic Rens_Corsa

@mantamarkie wrote:

Nog even een opmerking naar guiliettaevo, het draadboompje van de apc klep zit wel in de motorboom verweven, en de apc klep zit aan de voorzijde van de auto gemonteerd.

Aha, dan is dat enkel bij de 9000 dat hij niet in de motorkabelboom zit. ;)

Ben benieuwd :D

nog achtergekomen hoe het zit met die achterveren?

heb helaas nog geen tijd gehad om onder mn astra te kruipen, Brrrrrr

@mario,

Heb maar een setje verlagingsveren besteld...

Ik zoek nu alleen nog 1 setje nieuwe Koni's voor de voorzijde en dan is m'n onderstel compleet.

@mantamarkie

Hoe heb je het met de versnellingsbak gedaan, aangezien mijn bak met hydr, druklager is.

Is deze om te bouwen?

Of is het mogelijk het complete koppelingssysteem van de Saab over te bouwen in de Vectra??

@Rens_Corsa wrote:@mario,

Heb maar een setje verlagingsveren besteld...

Ik zoek nu alleen nog 1 setje nieuwe Koni's voor de voorzijde en dan is m'n onderstel compleet.

@mantamarkie

Hoe heb je het met de versnellingsbak gedaan, aangezien mijn bak met hydr, druklager is.

Is deze om te bouwen?

Of is het mogelijk het complete koppelingssysteem van de Saab over te bouwen in de Vectra??

Check je u2u!

Kijk ff na voor me of je een sensonic model hebt, zg halfautomaat. Dat systeem kun je laten vervallen, misschien kun je de pedalbox van de saab in de vectra zetten als je geluk hebt dat het in 1x past, dan moet het werken. Of de koppelingscilinder pasmaken in de vectra. Maar hier heb ik geen ervaring mee omdat mijn saab bak een kabel had, dit paste direct op de astra.

Hee mark.

Heb een andere versnellingsbak op de kop getikt.

Die ga ik komende zaterdag even ophalen.

Deze is dus ook met kabelbediening.

na gisteren bijna 400 km te hebben gereden (heen/terug) heb ik de juiste Saab bak die beter passend is voor in de Vectra.

heb er nu dus eentje met koppelingsgaffel i.p.v hydr, druklager.

verder nog zijn m'n v-maxx verlagingsveren binnen, even ophalen komende week.

deze gaan in combinatie met koni geel onder de auto.

moet alleen nog een setje koni voor de voorzijde zien te scoren.

foto's zullen zoetjes aan aan komen...

nog geen vorderingen, heb wel bijna alles liggen om het in elkaar te zetten.

maar ik zit er zelfs aan te denken het project te verkopen, gewoonweg omdat ik er echt niet meer aan toe kom...

maar daar ben ik nog over aan het nadenken.

Terug
Naar boven