• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Projectje: Rekord D 1977 update:10/01/2011

Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald, een Rekord van 1977 met 2 liter blok.

Bodem heeft behoorlijk aandacht nodig, maar alles wat je ziet is redelijk goed, stuk of 5 kleine plekjes buitenom.

Hier een foto'tje :)

rekord.jpg

Laat maar weten wat jullie er van vinden.

Zou ook wel willen weten welke blokken + bakken hieronder passen zonder al te veel aanpassingen...

ik ken die auto. die vorige eigenaar kwam altijd bij me pa onderdelen halen.

ik zou er meteen een 6 cilinder inhangen. zo gepiept zo gedaan. :thumbup

Deze heeft wat carterdruk, zuigerveren waarschijnlijk niet zo best, maar zo'n nieuw CIH blok, hebben die geharde klepzittingen en zijn die beter? Ik hoorde dat deze 2 liters niet zo taai zijn...

Nog even een toevoeging, mijn vader had vroeger een omega 2 liter 8v 116 pk, die liep als een idioot en ik weet dat het niet de mooiste blokken zijn, maar past dat enigzins op de motorsteunen? En kunnen die op LPG?

als je zoiets erin gaat bouwen dan kun je beter meteen kijken voor een c30ne, deze hebben geharde klepzittingen en al 156 of 177pk. ligt eraan wat er voor een code op de kop staat.

voor zo'n 6 cilinder CIH blok hoef je alleen het voorfront te veranderen en een radiateur van een commodore B pakken. dan ben je in principe al klaar.

wil je ook een remmenupdate hebben dan kan je ook de assen van een commodore B pakken deze passen 1 op 1 op een rekord.;)

Mooie auto, vrij zeldzaam, want 2 deurs, en helemaal origineel. :wors Jammer, dat er alweer herverbouwingsplannen zijn. Zo verdwijnen de originele auto's. Maar ja, dat is mijn mening maar.

Uiterlijk gaat hij zo blijven, lekker origineel, maar onderhuids mag het best meer zijn, maar wel met de mogelijkheid dat hij ook weer origineel gemaakt kan worden, dan heb ik weinig prolemen met een andere motor ;-)

Maar voor het zover is, eerst maar de roest wegwerken, net het interieur eruit gehaald en de vloer open gelegd.

Wat een bende! Ook al eens stukken in gelast, echt heel slecht...

Gelukkig 'maar' een stuk van 50 x 30 cm voorin waar je je voeten hebt en ook de chassisbalk is behoorlijk krokant, maar dat wist ik al toen ik hem kocht.

origineel gepost door bettus accu

das een behoorlijk stuk 50 x 30cm :o

maargoed, als je toch gaat lassen...

Probleem is dat er waarschijnlijk een klein stukje is gerepareerd is door er een plaat overheen te zetten zonder de oude bende eruit te halen, dus ja, doodzonde nummer 1 en daarom nu een nogal groot gat.... Rest is gelukkig wel goed, dus prima de moeite waard zoals ik het nu kan zien.

fijn, wij beginnen er dan al niet meer aan als het een van onze eigen auto's is. aangezien hier betere carrosserietjes staan.:vertag

yep, en er op die manier sneller auto's op de sloop belanden en er binnen aanzienlijke tijd weinig opel oldy spul meer over is

jammer

:P Gewoon lassen die zooi! Ik vond dit vroeger altijd al een prachtige opel.

Hier in Hilversum staat precies dezelfde auto in een showroom in wat lijkt als een hele goede staat. in het grijs.

Alleen heeft ie dan een soort leeuwtje in het logo.

Is dat dan een Vauxhall? en hoe heet ie dan?

origineel gepost door mallemalle

yep, en er op die manier sneller auto's op de sloop belanden en er binnen aanzienlijke tijd weinig opel oldy spul meer over is

jammer

ach, daar zijn de meningen over verdeeld.

van het goed gebruikte spul van de slopers maak je een mooie auto waar weinig aan gelast is.

het punt is niks. is gewoon wat je zelf het fijnste vind.

als mensen naar ons toe komen en zeggen van deze rotte bak moet gerestaureerd worden doen we dat ook al is het 1 grote gatenkaas.

als we een auto voor onszelf moeten restaureren hebben we liever een auto wat een zeer goede basis is. en aangezien er de keus is en hier hele goede carrosserietjes staan, tsja, waarom dan veel lassen als er ook weinig gelast kan worden?king:

nee je begrijpt mij verkeerd:D

tuurlijk maat het niks uit of er nou een 2 bij 2 gaatje zit of een 30bij30. het gaat erom dat wij de auto's voor het uitkiezen hebben hier. en dus de beste eruit pakken om te gaan restaureren.

en ja, er zitten hele gave karosserietjes bij.

maargoed, laat ook maar. ik weet wat ik doe.:D

Wat een reacties allemaal :P

Gisteren de bijrijderskant ook even de bitumen mat eruit gestoken aangezien die ook niet meer fabrieks origineel was, en wat blijkt, hetzelfde werk + de a-stijl welke al eens opgelapt is met een plaatje en popnagels.

Ik heb ook gezien dat de buitenkant a-stijl al eens overgezet is met wat ijzer, dit laat ik voorlopig nog even zitten aangezien ik de spatborden er niet af wil hebben, dan is het meteen weer zo'n projectauto en dat is nou net niet de bedoeling eigenlijk...

Het plan is om zaterdag de bestuurderskant te repareren, foto's volgen :agent

Terug
Naar boven