@Fearless wrote:@arjontje wrote:@Fearless wrote:Wat een onzin.
Als die er uit vliegt dan heb je het gat te groot gemaakt, of je hebt hem geen kwartslag gedraaid nadat je de prop er in gestoken hebt.
Het zijn vulcaniserende koortjes. LIJM IS NIET NODIG.
Maar ik snap jou wel, jij verkoopt natuurlijk liever een nieuwe band omdat je daar meer winst op kan maken
Ik plaats die zooi nu al zeker wel jaar of 10, al vanaf dat ik begon met mn handen smerig te maken in de werkplaats.
Het is mij nooit fout gegaan, propjes blijven gewoon zitten.
Ik ga geen propjes plaatsen in gladde banden, of op de zijkant van het profiel (richting wang) want dat gaat niet goed.
Normaal in het loopvlak is er niets aan de hand.
Haal jij Dan ook altijd de band van de velg?
Er kan aan de buiten kant geen schade zijn. Maar binnen in de band wel!!
Ik blijf erbij, proppen is de grootste rotzooi wat er is.
Dat ligt er maar net aan wat je er uit trekt. Een kromme schroef/spijker kan de wang beschadigd hebben, ja dan gaat ie er wel eventjes af. Net zoals bij een band waar ze duidelijk op doorgereden hebben zonder lucht er in.
Zoveel extra werk is dat niet.
Maar trek ik een kort schroefje of een doorntje uit het profiel dan ga ik geen onnodige extra kosten maken. (want je moet dan ook weer opnieuw balanceren, en als je dan toch bezig bent druk je er ook een nieuw ventiel doorheen, allemaal extra kosten)
Ik voel me niet zozeer aangesproken of iets. Ik vind het alleen zeer jammer dat er heel veel mensen bedonderd worden waar ze bij staan.
Dat ze (bijvoorbeeld) met een schroef in een band bij een bedrijf aan komen en vervolgens met 4 nieuwe banden weer terug de weg op gaan. Omdat het zogenaamd zeer onveilig is om een band te repareren.
Dat zal bij mij niet gebeuren als een band te plakken is dan doe ik dat. Maar met de paraplu.
Het klopt dat als je de band er af haalt de kosten hoger zijn. Maar ik heb in mijn korte bestaan als monteur toch vaak dingen tegen gekomen waar bij ik eerst dacht dat kan ik makkelijk plakken. Maar na demontage het echt niet meer kon.
Als ik dan tegen de klant uitleg waarom ik een band demonteer. Neemt 99% de hogere kosten voorlief. Waarbij ik ook een voorbeeld kan laten zien. namelijk een reinforced michelin e3a(195/65-15) waar een korte schroef in zat. Aan de buitenkant punt gaaf. Maar aan de binnen kant verbrand rubber.