• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.?

@DevilraY wrote:@soepkiepe wrote:tis dat k geen oldtimer heb, anders had ik wel mee gewild.

Nog even en je kan op elke straathoek er wel eentje kopen voor heeeeeeel weinig!

Dat zijn dan geen liefhebbers die ze verkopen. Desnoods schors je m als je het niet betalen wil. Maar een klassieker voor weinig verkopen is niet slim

Mag helaas nog niet meedoen van meneer CBR :puke

anders had ik daar graag een tank benzine voor over

om met 10kmpu naar den haag te rijden :jerry

Wat mij betreft mogen oldtimers gewoon meebetalen.

Dat ze weinig gebruikt worden is toch geen argument? Voor een moderne auto (cabriotje) die maar een paar kilometers per jaar maakt moet je ook gewoon betalen.

:jerry

misschien een of andere oproep doen naar iedereen met oldtimers.

er is vast wel een oldtimerclubje. ons kent ons enzovoort.

beetje lullig als je met 6 autotjes van t plein word geveegd :P

@Kano wrote:Wat mij betreft mogen oldtimers gewoon meebetalen.

Dat ze weinig gebruikt worden is toch geen argument? Voor een moderne auto (cabriotje) die maar een paar kilometers per jaar maakt moet je ook gewoon betalen.

dat er al minimaal 25 jaar belasting voor is betaald wel

en dat het onderhoud nu eenmaal duurder is ook

wat dus btw opbrengsten betekend

mogen we dan aub belastingvoordeel om het betaalbaar te houden

anders is een oldtimertje wel een stukje duurder rijden als dat cabriootje wat weinig km's maakt

Mooi iniatief :thumbup

Ik doe mee .. al hebben we geen oldtimer,

de zaak opstelten zetten daar ben ik wel voor in :jerry

@trashmetal wrote:@Kano wrote:Wat mij betreft mogen oldtimers gewoon meebetalen.

dat er al minimaal 25 jaar belasting voor is betaald wel

en dat het onderhoud nu eenmaal duurder is ook

wat dus btw opbrengsten betekend

mogen we dan aub belastingvoordeel om het betaalbaar te houden

anders is een oldtimertje wel een stukje duurder rijden als dat cabriootje wat weinig km's maakt

Er is inderdaad 25 jaar betaald. Dus? Het onderhoud en herstel van wegen staat ook niet stil na 25 jaar.

Dat het onderhoud duurder is. Dus? Daar heeft de rest van Nederland toch geen boodschap aan?

De extra BTW is verwaarloosbaar, mede omdat de meeste oldtimers worden onderhouden door de eigenaar ipv garage.

Het kostenargument blijf ik onzin vinden. Tenslotte rijdt een Ferrari ook duurder dan een Alto. Moeten we de Ferrari-eigenaar ook maar een voordeeltje gunnen? Die betaald ook al extra BTW enzo... (dure onderdelen, banden etc).

Ik snap best dat het erg sneu is voor mensen met een leuke klassieker. Maar niet iedere belastingvrije auto is een klassieker! Het meerendeel van '70'ers en '80'ers is niks bijzonders aan.

@ kano

of er wel of niet wat bijzonders aan is is voor ieder persoonlijk denk ik

plus miss gaat er maar 10% van de opbrengste van de wegenbelasting als investering in het wegen net, de rest wordt voor andere te korte gebruikt. en is dat reeel?

25 jaar is meer dan zat ;)

en als het kosten argument van oldies dus onzin is, is ook het argument van kosten voor het wegen net want als je 25 jaar betaald heb heb je vele malen dat aantal jaar aan kosten voor het wegen net betaald ;)

@sebastiaankadettcabriogsi wrote:@ kano

of er wel of niet wat bijzonders aan is is voor ieder persoonlijk denk ik

plus miss gaat er maar 10% van de opbrengste van de wegenbelasting als investering in het wegen net, de rest wordt voor andere te korte gebruikt. en is dat reeel?

25 jaar is meer dan zat ;)

en als het kosten argument van oldies dus onzin is, is ook het argument van kosten voor het wegen net want als je 25 jaar betaald heb heb je vele malen dat aantal jaar aan kosten voor het wegen net betaald ;)

Hoe de regering geld gebruikt laat ik aan hen.

Je laatste punt snap ik niet. Wegen moeten toch elk jaar gerepareerd worden? Ongeacht hoe oud de auto is die er overheen rijdt?

ik zeg facebook actie project oldtimer Den Haag.

met een paar honderd oldtimers in Den Haag rond gaan rijden.

mijn b kadett 1973 heb ik al 12jaar 1 jaar mee gereden nog geen 2000km

mijn kadett e lenner 1985 heb ik 1.5jaar 100km mee gereden

mijn e kadett turbo 1989 wegenbelasting € 44 per maand nog geen 1500km per jaar

waarom geen kilometer heffing voor oldtimers

of verplicht een gewone auto als je je oldtimer belasting vrij wil hebben.

ik heb net zondag 700km gereden en weinig oldtimers gezien weel een hoop belastingvrije kleine nieuwe auto's :swear

@Kano wrote: ! Het meerendeel van '70'ers en '80'ers is niks bijzonders aan.

dat vind jij. dat is heel persoonlijk en een smaak kwestie

en dan zien ze al die mooie oldtimers in groote getale op het binnenhof staan [zoveel dat het zelfs niet past]

en dan kijken de haagse graaiers elkaar aan en denken , dus dit lopen we allemaal mis aan wegenbelasting :hmmz :hmmz :hmmz als we ervan afzien om weer belasting te heffen

ik weet het antwoord al denk ik :puke

Weekendmeeting op het Malieveld in Den Haag!!! Frietwagentje erbij....

Ik ben zowiezo van de partij! Belachelijk besluit... Moet ik voor auto's die 1000km per jaar rijden volle mep wegenbelasting betalen??

Ik heb een daily waar ik braaf wegenbelasting voor betaal, is dat niet voldoende? Kan toch niet in 3 auto's tegelijk rijden?

Hmm, dan wel allemaal op LPG lijkt me. Een 1000tal walmende benzine zuipende sloepen bereikt denk ik niet echt het gewenste resultaat ben ik bang. En alleen Hollandse kentekens :)

zo hey, wat dwaalt dit topic af zeg, begint al heel erg op het topic te lijken waar in staat dat het belastingvrije er af gaat.

heb ik zeker verkeerd gelezen dat ganz in de begin post zegt dat we de discussie maar in dat topic moeten verder gaan, en hier over het onderwerp van het topic zelf gaan hebben :hmmz :hmmz

Terug
Naar boven