@InjectTheVenom wrote:Hoho en ik dan :jerry
Wat je hieronder zegt is inderdaad een gedegen plan. Als losse enkele groepen klagers van individuele probleenpunten zal de kans van slagen niet bepaald groot zijn maar neem je contact op met allerlei organisaties en beroepsgroepen dan voelt iedereen zich onderling gehoord en komt de saamhorigheidsfactor pas echt van de grond evenals (hopelijk) de actiebereidheid. Want als we dit gewoon maar door laten gaan zonder slag of stoot dan zijn we het ademhalen gewoon niet waard omdat we toch nergens voor staan en alles alleen maar slikken.
@soepkiepe wrote:dat is waar, liegen doen ze altijd wel, tot als ze aan de "macht" zijn, dan vallen veel beloftes wel weg, vandaar dat er ook veel rutte stemmers al hebben gezegd dat die niet weer op hem stemmen als hij zo gaat doen
maar dan nog, wanneer je eens gaat staken zal het misschien niet gelijk de 1e keer wat veranderd worden, maar ik denk wel dat het zin gaat hebben.
en weet ook vrijwel zeker dat er meer zijn die dat denken.
vraag jij voor de gein eens rond in je vrienden/kennis/werk omgeving hoe hun over de zorgverzekering denken, misschien dat er een enkele niet klaagt, maar denk dat 9 van de 10 zeggen dat het onwijs duur is en nergens op slaat.
begin daar eens een landelijke staking mee, moet jij opletten hoeveel aanhang je krijgt
het jammere is dat veel voortijdig zeggen dat het toch geen zin heeft en dus niet komen, maar als je ook die groep kan overtuigen weet ik zeker dat je heel wat mensen hebt staan
en ik denk dat wanneer bijvoorbeeld al die mensen een half jaar hun premie niet gaan betalen, dat de verzekeraars met de hande in het haar zitten, en ook die wel even contact op gaan nemen met hogere hand dat er toch wel iets moet gaan gebeuren.
ik mag aan nemen dat de mensen dan wel zo slim zijn om het bedrag dan apart te zetten zodat ze dat na het halve jaar gewoon alsnog wel kunnen betalen, anders krijgen de deurwaarders het ook nog druk
je kan wel beginnen met het staken tegen de oldtimer wet die ze willen aanpassen, maar dat is maar een klein deel van nl die mee zal doen.
als je eens begint met het staken waar een groot deel aan mee doet maakt dat zeker indruk, dan kun je later nog een keer een staking doen over de oldtimers.
ik zie er wel wat in
zo hey, zo ineens zijn we weer ontopic, alleen jammer dat het een discussie van maar 2 man is
maar ik denk wel dat ganz het topic voor zoiets als dit bedoelde, en niet waar de andere pagina's mee gevuld zijn
ja, dan zijn we het ademhalen misschien nog niet eens waard, maar ff een andere vraag, misschien dat ie wat raar en gemeen over komt, als je dat vind, ten 1e, dat is niet mijn bedoeling, ten 2e, dan moet je de vraag nog eens lezen.
heb je je eingelijk wel eens afgevraagd in wat voor wereld je je kinder neer zet? (als je kinder hebt natuurlijk)
als je een kinderwens hebt, vraag je zelf eens af, tuurlijk, voor je zelf is het een godsgeschenk, maar denk eensna wat je zo kind aan doet, dan in de zin wanneer de kids boven de 18 zijn.
WIJ betalen ons al scheel, wat denk je dat de kids straks gaan doen?
denk eens aan de pensioenen, die mensen die er mee gekort worden hebben geen ene ivloed gehad in het verleden over waar ze nu voor moeten betalen, die betalen dus voor wat een ander veroorzaakt heeft, hoe krom?
ook pensioenen en de woa leeftijd is dus een punt wat een staking mogelijk zal maken.
al word zo staking na mijn idee niet zo snel een succes, omdat punt 1, de ouderen niet meer de zin er in hebben, aangezien de leeftijd.
pun 2, ik denk dat veel jongen het zien als "een zorg voor later"
ik zelf denk dat een staking over de zorgverzekering wel zijn vruchten af kan werpen ALS er genoeg mee doen, EN er op een goeie doeltreffende manier word gestaakt.
dat wat ik eerder aangaf om bijvoorbeeld een half jaar niet te betalen gaat niet werken, veel van de mensen die zeggen er aan mee te doen zullen toch gaan betalen om problemen te voorkomen.