• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pulsgever voor km-teller

henk 400rr

Woont hier bijna
Ik zoek een pulsgever voor een km-teller die alleen dmv. zo'n ding aangedreven moet worden.

Als ik het goed begrijp heeft de kadet GSI in ieder geval zo'n ding die je ook weer op je bak kan schroeven waar normaal gesproken een km-teller in zit.

ik weet niet of dat bij al die pulsgevers zo is bij andere bakken, maar zo'n ding zoek ik dus.

Daar kwam ik net ook achter..

Hij is voor deze:

etacho1.jpg

En volgens de site is deze (de meter) instelbaar

heb hier nog een AK 6 ( imp ) en een AH( 16 imp ) liggen ( beiden zonder tandwiel aan de onderzijde)

Omdat ik geen idee heb hoe die dingen eruit zien: heb ik er dan wel wat aan? of ie zoiets gemakkelijk ergens op te bouwen?

Ik probeer er ook nog achter te komen welke er het beste op gemonteerd kan worden, alle hulp is welkom wat dat betreft.

[edit]

Ik heb ontdekt dat volgens geleerden niet zoveel uitmaakt welke en dat Senator B bijv. rijdt met eentje die 8 impulsen geeft, sowiso moet deze teller nog ingesteld worden en of hij dan 8 of 6 doet is niet het belangrijkste.

Dus iets in die richting en ik heb het idee dat een complete handiger is, de aansluiting op de bak zelf heeft qua draad dezelfde als de oudere kadett's, als dat nooit veranderd is wordt het alleen maar beter qua keuze.

Senator A heeft ze ook voor hun LCD schermen maar daar zal het aanbod wel erg zeldzaam van zijn.

Dus, ik denk een 6 of een 8

zou dit graag zelf ook wel eens willen weten ......erg intressante topic aan 't worden Henk.

ff uit een andere topic gesjeest

ik neem aan dat dit voor de digidashes bedoeld is omdat deze aangevers een digitaal signaal ( pulsen ) naar het dash sturen.

het staat overigens ook op de aangevers vermeld

bijvoorbeeld AK ( gm nummer ) 90 185 189 12v 16imp.

AH ( gm nummer ) 90 149 083 12v 6imp.

:edit: een fototje van een complete aangever waarvan het lichte deel de bak in gaat en het zwarte deel er los opgeschroefd kan worden.

Afbeelding032.jpg

AA= 6 pulsen

AG= 16 pulsen

AH= 6 pulsen

AJ= 7 pulsen

AK= 16 pulsen

AD= 10 pulsen

AY= 2 pulsen

die zat op de diesel motoren

origineel gepost door Oenatje

hey een beetje met mijn info uit een ander topic pronken :jerry:jerry mag jij de foto van mij ok ??? :P :jerry

hahahahaha

zal de info wat verder aanvullen:

AA= 6 pulsen

AG= 16 pulsen

AH= 6 pulsen

voor lcd instrumenten

AJ= 7 pulsen

kan ook een mechanische aandrijving bij in

AK= 16 pulsen

voor lcd instrumenten

AD= 10 pulsen

voor automaat, kan ook een mechanische aandrijving bij in

AY= 2 pulsen

die zat op de diesel motoren

:thumbup we kunnen dus gevoegelijk aannemen dat er voor de echte Kadett Gsi's of wat dan ook, die een digidash hebben de AH en AK goed is ....?

Ok, ik ben zo aan het zoeken dat het me wat begint te draaien voor de ogen, maar tot nu toe:

Ik moet in ieder geval eentje hebben die op m'n bak past, dat kan dus wel zonder het tandwiel, maar de draadaansluiting moet wel die M18 (x1,5?) zijn. Prettig is dan wel dat er bekabeling aan zit, zo te zien zit die er normaal niet op.

En dan moet ik volgens mij dus een 2e hebben, ook weer dezelfde voorwaarden, maar ik moet deze 2 aan elkaar koppelen, de 1 is voor de teller, de ander voor de tripmaster (vandaar)

als ik dan de lijst bekijk:

AA= 6 pulsen

...

AH= 6 pulsen

voor lcd instrumenten

AJ= 7 pulsen

kan ook een mechanische aandrijving bij in

....

Dan zou het dus een keus moeten worden uit deze dingen, maar hoe lang zijn ze eigenlijk? die ik heb (en niet past dus) is vrij plat.

Of kan ik met 1 zo'n ding beide aparaten aan sturen?

Ik stuitte nog op een Nederlandse site: -->MKP Parts bv<--

Daar staan ze dacht ik ook, kan zo 123 geen pulsgegevens vinden.

Ja aan elkaar koppelen, ik heb 2 instrumenten die beide zo'n pulsaansturing nodig hebben, aangezien ik de telleraandrijving op de bak heb waar ik dus de pilsgever voor de KM-teller op wil hebben (ik zal wel moeten denk ik) was het plan om daar ook erbij een pulsgever voor de tripmaster bij op te zetten.

Het lijkt mij dat ik 2 van die dingen moet hebben, simpeltjes beiden aansluiten op 1 pulsgever zal wel niet kunnen denk ik.

Zoals ik het zie op de foto kan deze eraf geschroeft worden en de draad die zal dan wel de m18 zijn, dan is de lengte ongeveer een cm of 7. Is degene (AJ= 7 pulsen

kan ook een mechanische aandrijving bij in) net zo lang? als deze dan met zo'n lengte uit steekt wordt het moeilijk deze dus heel te houden, de aansluiting op de bak zit namelijk schuin naar onderen gericht.

Dit topic kan al haast naar een andere rubriek geloof ik :D

Je kunt ze alle 2 op 1 pulsgever aansluiten , ook kan je de pulsgever van een kadett oid zo op een manta zetten ,de schroefdraad is hetzelfde . Op een manta zet ik meestal een pulsgever van een bv 1.6i omdat daar een stekker met een draad aan zit en dat is iets mooier te monteren bij een manta

Terug
Naar boven