• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

PVV wil regeling oude auto's terug

ik hoop dat ze het er door krijgen, al lijkt het mij aan de ene kant wel raar omdat ze steeds zo over het milieu bezig zijn.

waneer ze deze regel er door gooien koopt geen 1 normale burger meer een nieuwe auto lijkt mij, dat is dan weer slecht voor het milieu, en de staatskas mist dan weer veel geld omdat iedereen belasting vrij wil rijden.

dus ik ben bang dat dit woorden zijn die niet waargemaakt zullen worden.

ook al zou het er door krijgen is dat denk ik voor korte duur, mocht het wel blijven dan zal de benzine wel weer dramatish duurder worden om dan toch de staatskas te spekken.

dus vul je eigenlijk het ene gat met de andere, hoe of wat er uit zal komen weet ik niet, maar ik weet vrijwel zeker dat ze dat geld dan op een andere manier wel zien terug te verdienen, waardoor het belasting vrije rijden minder aantrekkelijk word dan dat het geweest is.

auto's uit 1987 kun je nu ook nog wegenbelastingvrij krijgen he ;)

even carosserienummer controleren op bouwjaar , mocht dit 1986 zijn , maar pas in 1987 op kenteken zijn gekomen dan een brief sturen aan de belastingdienst ( niet rdw ) en je rijd wb vrij in je '87-er ;)

( weet niet of ik dit nu op dit forum of op een ander forum had gelezen eigenlijk :oops: )

auto's uit 1987 kun je nu ook nog wegenbelastingvrij krijgen he ;)

even carosserienummer controleren op bouwjaar , mocht dit 1986 zijn , maar pas in 1987 op kenteken zijn gekomen dan een brief sturen aan de belastingdienst ( niet rdw ) en je rijd wb vrij in je '87-er ;)

( weet niet of ik dit nu op dit forum of op een ander forum had gelezen eigenlijk :oops: )

inmiddels nog wat over gehoord?????????

Is natuurlijk weer weggestemd door de linkse milieu clubs.

Snap het niet,qua uitstoot zullen moderne wagens gerust schoner zijn,alhoewel vanaf 1988 de katalysator zn intrede deed en dus de uitstoot flink gereduceerd werd,maar wat denk je hoe groot de milieubelasting is om enerzijds een oude wagen tot schroot te verwerken en anderzijds weer een nieuwe te bouwen (zeker zo'n prius accuhok)

Denk als dat onderzocht wordt,dat men dan nog gaat schrikken en het langer doorrijden met je oude bakkie zo slecht nog niet is,zker als je er ook nog ns LPG ingooit.

Enige wat me wel zorgen baart is dat in Amsterdam de Mercedes 190 en W124 weer helemaal terug van weggeweest is,allemaal op diesel en de meeste in,we zullen maar zeggen,discutabele staat. Das natuurlijk niet de bedoeling!

inmiddels nog wat over gehoord?????????

Is natuurlijk weer weggestemd door de linkse milieu clubs.

Snap het niet,qua uitstoot zullen moderne wagens gerust schoner zijn,alhoewel vanaf 1988 de katalysator zn intrede deed en dus de uitstoot flink gereduceerd werd,maar wat denk je hoe groot de milieubelasting is om enerzijds een oude wagen tot schroot te verwerken en anderzijds weer een nieuwe te bouwen (zeker zo'n prius accuhok)

Denk als dat onderzocht wordt,dat men dan nog gaat schrikken en het langer doorrijden met je oude bakkie zo slecht nog niet is,zker als je er ook nog ns LPG ingooit.

Enige wat me wel zorgen baart is dat in Amsterdam de Mercedes 190 en W124 weer helemaal terug van weggeweest is,allemaal op diesel en de meeste in,we zullen maar zeggen,discutabele staat. Das natuurlijk niet de bedoeling!

Die 190 is niet alleen in Amsterdam terug van weg geweest, hier in de buurt rijden er vrij veel rond en allemaal op import kenteken.

Die 190 is niet alleen in Amsterdam terug van weg geweest, hier in de buurt rijden er vrij veel rond en allemaal op import kenteken.

Die dingen zijn nooit weggeweest, maar ze vallen nu meer op met import kentekens en zwarte walmen uit de pijp (en achter t stuur)

Ben wel benieuwd of de regeling nog terug komt, ik zie het somber in.

gr Colin

Die dingen zijn nooit weggeweest, maar ze vallen nu meer op met import kentekens en zwarte walmen uit de pijp (en achter t stuur)

Ben wel benieuwd of de regeling nog terug komt, ik zie het somber in.

gr Colin

Jah import geld niet alleen voor de auto's maar ook voor de berijders...het is net of al die marokanen hun taxi's meenemen.

Terug
Naar boven