• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Quick Heat (hoe snel word je auto heet? Opel Corsa D 2010)

M'n Calibra zal er een minuut of 5 over doen voordat de ruiten voor de A stijl transparant genoeg zijn. De achterruit duurt iets langer maar ik gebruik de verwarming daar eigenlijk nooit op.

Het is wel te merken dat een Calibra heel mooi afgerond is, ook van binnen, waardoor de luchtstroom van de voorruit ook tegen de achterruit komt waardoor die van bovenaf ontwasemt :P

Wat trouwens ook verschikkelijk goed helpt is zorgen dat je ramen brandschoon zijn van binnen. Goed poetsen met een zachte doek en glassex heeft bij mij een heleboel goeds gedaan.

Er blijft dan minder vocht aan de ruit zitten waardoor het automatisch minder lang duurt om het vocht op te nemen in de lucht.

Zeker als je rookt in de auto is het goed om de ruit regelmatig schoon te maken.

bij mijn astra duurt het minimaal 15 minuten voor hij een beetje echt warmte

gaat geven echter ontwasemen gebeurd na een minuut of 5 met de blower op stand 3.maar bij dit weer komt de echte warmte na zoon km of 8 dan gaat de

meter pas een beetje klimmen.en dat klimmen gebeurd dat ook

nog met mondjes maat vgr tonsr.

bij mijn astra duurt het minimaal 15 minuten voor hij een beetje echt warmte

gaat geven echter ontwasemen gebeurd na een minuut of 5 met de blower op stand 3.maar bij dit weer komt de echte warmte na zoon km of 8 dan gaat de

meter pas een beetje klimmen.en dat klimmen gebeurd dat ook

nog met mondjes maat vgr tonsr.

Hmm vreemd ik rook niet en maak mijn binnenruiten ongeveer elke maand goed schoon. Met airco is ie namelijk sneller vuil van binnen zo weet ik. Maar 12 minuten is dus te lang om te ontwasemen. Hoop alleen dat ik niet afgescheept wordt door de dealer. Binnen 5 minuten moeten je ramen schoon zijn van binnen vind ik, geen 12 tot 15 minuten. Kan niet zien of er een lek is. Volgens mij niet. Normaal gesproken staat mijn auto in de garage. Dan heb ik uiteraard geen problemen. Alleen als ie buiten staat en ik bijvoorbeeld om 21.00 uur wil weg rijden.

Hmm vreemd ik rook niet en maak mijn binnenruiten ongeveer elke maand goed schoon. Met airco is ie namelijk sneller vuil van binnen zo weet ik. Maar 12 minuten is dus te lang om te ontwasemen. Hoop alleen dat ik niet afgescheept wordt door de dealer. Binnen 5 minuten moeten je ramen schoon zijn van binnen vind ik, geen 12 tot 15 minuten. Kan niet zien of er een lek is. Volgens mij niet. Normaal gesproken staat mijn auto in de garage. Dan heb ik uiteraard geen problemen. Alleen als ie buiten staat en ik bijvoorbeeld om 21.00 uur wil weg rijden.

Terug
Naar boven